Володимир Микитюк » Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури)
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.06.2019 |
|
Твір змінено: |
31.01.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.9 МБ)
|
|
Опис: |
Микитюк Володимир
Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури) : монографія / Володимир Микитюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 408 с.
ISBN 978-617-10-0425-2.
У проблемно-синтетичній монографії досліджено та актуалізовано педагогічну концептос-
феру Івана Франка, яка посідає вагоме місце в історії вітчизняної і європейської освіти, є продук-
тивною для розвитку національної педагогіки. Висвітлено методологічні концепти Франка про
специфіку української літератури як навчальної дисципліни у площині системного вивчення тео-
рії та практики методичних основ викладання у середній і вищій школі; погляди дидакта про цін-
ності та роль літературної освіти у розвитку громадянського суспільства, думки про особистість
учителя, лекторську майстерність, програми викладання та навчальні підручники з української
літератури. Розглянуто ідеї Франка про розвиток творчих здібностей слухачів, проблеми сучасної
рецепції його художніх і наукових текстів з педагогічною тематикою, мовний світ митця, окциден-
тальну ментальність та еволюційний розвиток менторської парадигми мислителя від позитивіст-
ської педагогіки до педагогіки прагматизму.
Для викладачів і вчителів, студентів та учнів, усіх педагогічних працівників, літературознавців,
філософів, культурологів, істориків. Буде корисний освітянам, які зацікавлені у вдосконаленні методи-
ки викладання будь-яких дисциплін у середній і вищій школі, передусім – української літератури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ..........................................................................................................................................................7
Розділ І. ПЕДАГОГІЧНО-МЕТОДИЧНІ ДИСКУРСИ ІВАНА ФРАНКА: ІСТОРІЯ
ФОРМУВАННЯ І РЕЦЕПЦІЇ .............................................................................................49
1.1. Періодизація історії вивчення і рецепції педагогічної
концептосфери Івана Франка ...................................................................................49
1.2. Педагогічний курікулюм Івана Франка .................................................................54
1.3. Від філантропізму до прагматизму: розвиток новочасних
шкільних систем у педагогічному дискурсі Івана Франка.......................83
1.4. «Тип чоловіка по-своєму щасливого»: рецепція педагогічної
прози Івана Франка ........................................................................................................96
1.5. «Кваліфіковане свідоцтво моральності»: актуалізація поглядів
І. Франка на галицьку школу ................................................................................. 110
1.6. «Quem di odere paedagogum fecere»: Франкові вчителі та учні ............. 130
1.7. «Pro foro externo»: Франкові конкретизації образу українсько-
галицького інтелектуала ......................................................................................... 146
1.8. «Двоязичність і дволичність»: Іван Франко проти «фанатиків
москвофільства» ........................................................................................................... 177
Розділ ІІ. ФРАНКОВІ ДИДАКТИЧНІ ПАРАДИГМИ:
ШКОЛА–НАВЧАННЯ–ВЧИТЕЛЬ ................................................................................ 215
2.1. «Основою літературної освіти є текст»:
Франкова концепція підручника з української літератури ................. 215
2.2. «Що в університеті добре і пожадане, те в гімназії може
бути зовсім нездале і убиваюче»: Франко про шкільну лектуру ...... 243
2.3. «Мої відчити викликали у зібраної публіки приємне,
естетичне вражіння»: менторські стратегії Івана Франка
(аналіз, синтез, дигресії) .......................................................................................... 263
2.4. «Мотив національної самокритики»: Франко про Шевченка ................ 281
2.5. «Як давні співали, так тепер молоді насвистують»: 1
фабулярний і педагогічний мотив «бурси» в інтерпретації
І. Франка ............................................................................................................................ 295
2.6. «Ваш одинокий обов’язок, як студентів університету, здобувати знан-
ня»: Франко про вищу освіту
(«цілком нормальний університет»)................................................................. 312
Висновки ………………………………………………………………… ........................................................ 336
Список використаної літератури………………………………………… ..................................... 349
Резюме (англ., нім., пол.) .....................................................................................................389
Покажчик імен ........................................................................................................................................ 402
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|