Ніна Михальчук » Мала проза Володимира Винниченка: від метафізичного до естетичного
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мала проза Володимира Винниченка: від метафізичного до естетичного
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає в дослідженні особливостей структурування мета-
фізичного та естетичного в малій прозі В. Винниченка. Для її досягнення
ставляться такі завдання:
– з’ясувати філософсько-естетичне підґрунтя кризи метафізичного дис-
курсу з точки зору ідеології модерністського перелому в літературі к. ХІХ –
п. ХХ ст.;
– простежити кризу християнізованої моделі культури у творчості
В. Винниченка та роль у цьому Просвітницької ідеології; 14
– дослідити функціонування у малій прозі В. Винниченка моделей
"цинічного розуму": психологічно-вітальний цинізм, естетичний цинізм;
модель, пов’язана з психологією сексуальності;
– через естетизовані практики буття героя В. Винниченка простежити
трансформацію основних естетичних категорій – краса, прекрасне, огидне,
зміст, форма – та обґрунтування письменником теорії "живого мистецтва";
– через базові категорії "філософії життя" – "задоволення", "тіло",
"сила", "приємне", "естетичне" – простежити перекодування В. Винниченком
традиційної культури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ......................................................................................................... 3
РОЗДІЛ І. Ідеосвіт В. Винниченка в контексті метафізичного
пошуку ................................................................................... 17
РОЗДІЛ ІІ. Цинічний розум як чинник трансформації буттєвої
сфери у малій прозі В. Винниченка ..................................... 53
2.1. Криза християнізованої моделі культури:
Винниченківська проекція .................................................... 53
2.2. Метафізика тілесності у структурі буття (“Момент”) ......... 82
РОЗДІЛ ІІІ. Естетизовані проекти буття: актуалізація
гедоністичного....................................................................... 107
3.1. Музичний проект буття проти принципу реальності
(“Раб краси”) .......................................................................... 107
3.2. Метафізична чуттєвість як основа “філософії
споглядання” (“Контрасти”) ................................................. 117
3.3. Мистецтво як ідеосфера: теорія живого мистецтва як
заперечення гегелівської естетики змісту (“Олаф
Стефензон”) ........................................................................... 135
ВИСНОВКИ .................................................................................. 150
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ...................................... 161
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|