Роман Москаль » Вивчення держави Бохай (698 – 926): між наукою та політикою
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Вивчення держави Бохай (698 – 926): між наукою та політикою
Стаття
|
|
|
Написано: |
2024 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
25.08.2024 |
|
Твір змінено: |
28.07.2025 |
|
Завантажити: |
doc
див.
(78.5 КБ)
doc.zip
(22.5 КБ)
|
|
Опис: |
Анотація:
Ця стаття досліджує питання вивчення держави Бохай (698 – 926 рр.), першого тунгусько-маньчжурського державного утворення, що існувало на Далекому Сході. Особлива увага приділяється впливу політики на наукові дослідження Бохаю в Китаї, Північній та Південній Кореї, а також в Росії. Автор аналізує різні етапи бохаєзнавства в Китаї та обґрунтовує, чому «бохайське питання» є важливим для кількох держав регіону. У статті також розглядаються різні точки зору на походження та спадкоємність Бохаю, що часто залежать від політичних контекстів кожної країни.
Основні ідеї твору:
* **Значення Бохаю та недостатність його вивчення в Україні**: Держава Бохай (698-926) була першим тунгусько-маньчжурським державним утворенням зі значною присутністю когурьоського етнічного елементу. В Україні вивченню цієї держави приділяється недостатньо уваги.
* **Вплив політики на науку**: Історія Бохаю тісно пов'язана з політичною та етнічною історією Китаю, РФ, Японії, Північної та Південної Кореї, що робить її вивчення питанням державної ваги та впливає на наукові дослідження.
* **Китайське бохаєзнавство та його етапи**: Китайські середньовічні тексти є первинними джерелами з історії Бохаю, а на території Китаю сконцентровано близько 200 археологічних пам'яток цієї держави. Дослідження в Китаї пройшли чотири етапи, починаючи з непрофесійних істориків маньчжурського походження на початку XX ст. і до створення центру з вивчення прикордонних культур у 2002 році.
* **Китайська доктрина Бохаю**: У КНР сформовано доктрину, згідно з якою бохайці з часом розчинилися у ханському етносі, а Бохай вважається автономним округом Танської імперії через його васальні зв'язки з Китаєм.
* **Корейське бохаєзнавство та його еволюція**: У КНДР та Республіці Корея бохаєзнавство зазвичай виступає зі спільною позицією, незважаючи на політичне протистояння. Точка зору корейських вчених щодо Бохаю кардинально змінювалася протягом століть залежно від політичної ситуації, коли Бохай то проголошувався корейською державою, то виводився за межі корейської історії.
* **Сучасна південнокорейська доктрина**: У Південній Кореї бохаєзнавство сформувалось наприкінці XX ст., і на сьогодні доктрина про дотичність Бохаю до історії Кореї та його роль в етногенезі корейців є національною доктриною. Практично всі південнокорейські вчені вважають Бохай прямим спадкоємцем Когурьо.
* **Дослідження Бохаю в КНДР**: На території КНДР виявлено понад 40 пам'яток Бохаю, і дослідження ведеться у контексті вчення чучхе, що обґрунтовує Бохай як велику незалежну державу, спадкоємицю Когурьо.
* **Внесок Росії (СРСР) у вивчення Бохаю**: Активні дослідження Бохаю велися і на території СРСР, а зараз продовжуються в РФ, оскільки Приморський край становив значну частину території Бохаю.
* **Міжнародна співпраця та конфлікти**: До кінця XX ст. дослідження Бохаю велись ізольовано. Спроби КНР включити історію Когурьо та Бохаю до своєї історії викликали негативну реакцію в Японії, КНДР та Республіці Корея.
* **Археологічні відкриття та їх значення**: Археологічні відкриття, такі як епітафія принцеси Чжень Хуей у 1949 році, дозволили співставити археологічні знахідки з письмовими джерелами та більш повно реконструювати історичні реалії Бохаю. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|