Анастасія Морозова » Античність та Джон Адамс: етика, естетика, політика
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Античність та Джон Адамс: етика, естетика, політика
Стаття
|
|
|
Написано: |
2019 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
24.10.2020 |
|
Твір змінено: |
24.10.2020 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(314.2 КБ)
|
|
Опис: |
Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Історія. вип. вип. 1 (140). – 2019.
Висвітлено місце античності в соціокультурних реаліях США наприкінці XVIII – поч. ХІХ ст. та її конструктивна
роль для формування етичних, естетичних та політичних поглядів і цінностей на прикладі доробку другого президе-
нта США Дж. Адамса. Розглянуто історичну й соціокультурну обумовленість референційних меж античності в інте-
лектуальному середовищі американців і зазначено, що Дж. Адамс та його сприйняття античного спадку не існували
поза межами американської дійсності, становили його частку, утім, відрізняючись в інтерпретації та відповідних ак-
центах. Вплив античності на етичні конструкти Дж. Адамса вибудовується навколо етичної категорії "доброчесно-
сті", її перегляду поряд з реабілітацією і демократизацією "фами". Вибудована навколо античного спадку естетична
позиція Дж. Адамса ґрунтується на принципах прекрасного як раціонально та етично корисного. Важливу роль у розу-
мінні цього ставлення до античності відіграє захоплення Дж. Адамса постаттю "оратора-патріота" в особі Цице-
рона. Політичні ідеї Дж. Адамса та їхній зв'язок з античністю розкривається через концепт республіканської форми
правління як балансу трьох станів і супрематію законів. На основі проаналізованого матеріалу був заперечений суто
символічний, поверхневий характер зв'язку Дж. Адамса з античним спадком і зазначений його організуючий, життєорі-
єнтуючий зміст.
Ключові слова: античність, Джон Адамс, Римська республіка, фама, доброчесність, ораторська майстерність, Ци-
церон, закон, система противаг.
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|