Опис: |
Мета дослідження – встановлення історії комплектування фондів ІР
документами КМА, етапів розвитку та класифікації документації КМА в
контексті походження, складу і змісту документів.
Основними завданнями є:
– проведення історіографічного аналізу, вивчення основних етапів
історії КМА в контексті культури та освіти України;
– встановлення компонентів документально-бібліографічного
комплексу, що зберігається в ІР НБУВ та ЦДІАК України, співвідношення
між їхнім походженням та складом;
– атрибуція, науковий археографічний опис документів з метою
встановлення часу створення, копійності, оригінальності та змісту
документів;
– визначення значення класифікації такої комплексної колекційної
документальної спадщини, якою є архів КМА, для розвитку науково-
довідкового апарату бібліотек та архівів;
– класифікація та систематизація документів за класами та родовидовими
ознаками, з урахуванням історичної періодизації КМА;
– документознавчий аналіз груп документів як джерельної бази з історії
КМА, що є складовою історії створення і діяльності першого вищого
навчального закладу України ХVІІ – початку ХІХ ст., яка здійснюється через
проведення змістовного та структурного аналізу споріднених видів та типів
документів |
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ.............................................................................5
ВСТУП...........................................................................................................6
РОЗДІЛ 1. Історіографічні дослідження з питання вивчення документів
Києво-Могилянської академії та джерельна база дослідження..............11
1.1 Києво-Могилянська академія та її діяльність в історичних
дослідженнях................................................................................12
1.2. Камерально-археографічні описання рукописної спадщини Києво-
Могилянської академії та публікації документів.........15
1.2.1. Археографічний опис документів....................................15
1.2.2.Публікації документів Києво-Могилянської
академії..........................................................................................22
1.3. Джерельна база дослідження.......................................................27
1.4. Історія надходження рукописної спадщини Києво-Могилян-ської
академії до ІР НБУВ ..........................................................33
1.5 Комплекс документів Києво-Братського монастиря і Києво-
Могилянської академії: загальна характеристика.....................38
РОЗДІЛ 2. Документознавчий аналіз матеріалів Києво-Могилянської
академії як інформаційних джерел з історії першого вищого навчального
закладу України ХVІІ – початку XІХ ст.............................50
2.1. Питання класифікації історичних документів...........................51
2.2. Актові та діловодні документи Києво-Братської школи (1615–1631)
та Колегії (1632–1700): історико-документознавчий
аналіз.............................................................59
2.2.1. Публічно-правові акти світської та церковної влади
ХVІІ ст. – привілеї, грамоти, універсали, що регламентують
статус та майнові права Школи та Колегії у період Речі
Посполитої та період переходу під владу Росії....................60
2.2.2. Приватно-правові акти ХVII ст.: дарчі та купчі записи, духовні
заповіти, записи про виділення коштів, виписи і витяги щодо
купівлі-продажу, а також права на володіння
маєтками...................................................................................74
2.2.3. Приватно-публічні акти ХVII ст.: чолобитні духовних
осіб до світської та церковної влади; чолобитні ректорів та
студентства до церковних ієрархів........................................77
2.2.4. Діловодна документація Києво-Могилянської академії
ХVII ст. ....................................................................................79
2.3. Актові та діловодні документи Києво-Могилянської академії
ХVІІІ ст. ...................................................................................80
2.3.1. Публічно-правові акти ХVІІІ ст.: грамоти, укази,
чолобитні..................................................................................82
2.3.2. Директивно-розпорядчі акти першої половини ХVIII ст.:
укази, листи, ордери, інструкції, резолюції,накази........................84
2.3.3. Виконавчі акти ХVIII ст.: донесення і рапорти...............99
2.3.4. Документи, що відображають внутрішню організацію
навчального процесу, пов’язаного із статутними функціями
(діловодні документи): інструкції, списки і відомості, реєстри,
засвідчувальна документація................................103
2.4. Актові та діловодні документи Києво-Могилянської академії
кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст. .............................................115
2.4.1 Розпорядча документація кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст.:
укази, ордери. промеморії....................................................118
2.4.2. Виконавча документація кінця XVIII – початку ХІХ ст.:
рапорти і донесення..............................................................122
2.4.3. Діловодна документація кінця XVIII – початку ХІХ ст.:
інструкції, прошенія, розклади предметів..........................126
2.4.4. Засвідчувальна документація кінця XVIII – початку ХІХ ст.:
атестати, свідоцтва, списки, відомості...............................128
2.5. Документи про діяльність бібліотеки і лікарні Києво-Могилян-
ської академії.........................................................................130
РОЗДІЛ 3. Офіційно-службове листування Києво-Могилянської академії як
джерело з історії відношення державних установ та офіційних осіб до
діяльності Академії....................................................139
3.1. Листи, які стосуються практики прийняття студентів до
Києво-Могилянської академії на навчання..............................142
3.2. Листи стосовно відрядження до Києво-Могилянської академії
викладачів з монастирів для удосконалення викладання наук, а
також про їх призначення та звільнення..................................145
3.3. Листи щодо переведення студентів та викладачів Києво-Моги-
лянської академії на викладацькі посади до інших навчальних
закладів .......................................................................................147
3.4. Листи про направлення студентів Києво-Могилянської
академії до державних та церковних установ.........................150
3.5. Листи, які відображають процес відправлення студентів Києво-
Могилянської академії на навчання до інших навчальних
установ.........................................................................................152
3.6. Листи стосовно фінансового і матеріального забезпечення
студентів та викладачів Києво-Могилянської академії..........155
3.7. Листи, в яких висвітлюються питання внутрішньої організації
дисципліни, стосунки студентів та викладачів Києво-Могилянської
академії...............................................................157
3.8. Листи, які відображають розвиток наук, комплектування
книгами, організацію кабінетів та курсів в Києво-Могилянській
академії..........................................................160
ВИСНОВКИ..............................................................................................164
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
І АРХІВНИХ ДЖЕРЕЛ...........................................................................170
|