Дар'я Міщенко » Інтерпретаційні моделі «вічних» мотивів донкіхотства та донжуанства в українській літературі ХХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Інтерпретаційні моделі «вічних» мотивів донкіхотства та донжуанства в українській літературі ХХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2024 |
|
Твір змінено: |
12.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(922.6 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження: окреслити динаміку та логіку рецепції
«вічних» мотивів донкіхотства та донжуанства в українській літературі ХХ
століття на рівні генетично-контактних зв‘язків, описати систему
інтерпретаційних моделей як власне мотивів, так і «мотивоутворюючих»
образів у творчості письменників різних поколінь, шкіл, світоглядних
орієнтацій, творчого досвіду.
Поставлена мета вимагає розв‘язання в дисертаційному дослідженні
таких завдань:
– Дослідити історію проникнення «вічних» мотивів
донкіхотства та донжуанства в українське літературне середовище та реакцію
літературної критики;
– простежити традицію художньої рецепції мотивів
донжуанства та донкіхотства в українському письменстві;
– виокремити та схарактеризувати провідні інтерпретаційні
моделі, що сформувались у творах українських письменників зазначено доби;
– довести закономірність рецепції подібних мотивів в
українській літературі ХХ століття;
– визначити роль і місце творів, в яких імплементовано мотиви
донкіхотства та донжуанства у творчості кожного з письменників та
мотиваційні чинники звертання саме до цих мотивів та образів;
– підтвердити правильність чи неправильність комунікативних
засобів рецепції (оповідні стратегії, тематика, жанри, стиль);
– означити типологічні подібності та розбіжності в
інтерпретаційних моделях письменників, які належать до різних
літературних поколінь. шкіл, які мали різні стильові пріоритети у творчості;
– показати шляхи трансформації образного матеріалу, що
формує той чи інший мотив, у рамках творчості кожного із письменників;
– визначити роль письменницької індивідуальності в
реципійованому матеріалі та ступінь подолання трафаретів та стереотипів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………… 3 – 9
РОЗДІЛ І ФІЛОСОФСЬКО-ПСИХОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ ОСМИСЛЕННЯ
ВІЧНИХ МОТИВІВ ДОНКІХОТСТВА ТА ДОНЖУАНСТВА В
УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
1.1. ІДЕЯ ДОНКІХОТСТВА В РЕЦЕПТИВНОМУ ПОЛІ УКРАЇНСЬКОЇ
ЛІТЕРАТУРИ: ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЇ……..10-33
1.2. ДИСКУРС ДОНЖУАНСТВА В КОНТЕКСТІ СТИЛЬОВИХ
ПОШУКІВ УКРАЇНСЬКОГО ПИСЬМЕНСТВА………………34-43
1.3. ІСПАНСЬКИЙ КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ В ЕСТЕТИЧНИХ
РЕАЛІЯХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ХХ СТОЛІТТЯ………44-60
РОЗДІЛ 2. СЕМАНТИЧНИЙ СТЕРЕОТИП ДОНКІХОТСТВА В
УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ: РЕЦЕПЦІЯ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ
2.1.ХУДОЖНІ МОДИФІКАЦІЇ МОТИВУ ДОНКІХОТСТВА В
УКРАЇНСЬКОМУ МОДЕРНІЗМІ ……………………61-68
2.2.ІНТЕРПРЕТАЦІЙНІ МОДЕЛІ ОБРАЗУ ДОН КІХОТА У ТВОРЧОСТІ
ПИСЬМЕННИКІВ ХХ СТОЛІТТЯ…………………..69-124
РОЗДІЛ 3. ОБРАЗНА ДОНЖУАНІАНА У СВІТЛІ ХУДОЖНІХ
ВІДКРИТТІВ ХХ СТОЛІТТЯ
3.1. МОДЕРНІСТСЬКА ІНТЕРПРЕТАЦІЙНА МОДЕЛЬ ОБРАЗУ ДОН
ЖУАНА ТА МОТИВУ ДОНЖУАНСТВА ………………………125-144
3.2. СЕМАНТИЧНІ КОДИ МОТИВУ ДОНЖУАНСТВА У ТВОРЧОСТІ
УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ ХХ СТОЛІТТЯ---------------145-166
ВИСНОВКИ………………………………………………………167-171
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………172-188
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|