|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
29.06.2025 |
|
Твір змінено: |
29.06.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи: здійснити системне дослідження естетичних, жанрово-
стильових, ідейно-тематичних особливостей, проблематики, образної
структури й наративних аспектів прози М. Коцюбинського та репрезентантів
його «школи».
Поставлена мета передбачає вирішення таких завдань:
• на основі вивчення художніх творів і теоретичних праць про сутність
та природу літературних «шкіл» подати власне бачення цього явища;
• висвітлити специфіку постімпресіонізму як літературно-мистецької
стильової тенденції;
12
• простежити традиції «школи» М. Коцюбинського в українському
постімпресіонізмі;
• з’ясувати естетичну природу, жанрово-стильові модифікації малої
прози репрезентантів «школи» М. Коцюбинського кін. ХІХ – поч. ХХ ст.;
• визначити ідейно-тематичні особливості, проблематику та способи її
художнього втілення у новелістиці автора «Intermezzo» та його
послідовників;
• дати характеристику образної структури прозописьма
М. Коцюбинського та Грицька Григоренка, М. Жука, В. Леонтовича,
М. Могилянського, М. Чернявського;
• розглянути особливості художньої реалізації концептів страху й
бунту в малій прозі М. Коцюбинського та речників його «школи» в
українському постімпресіонізмі 20–30-х рр. ХХ ст.;
• окреслити модус самотності як предмет художньої рефлексії у
доробку автора «Intermezzo» й А. Головка, М. Івченка, Г. Косинки,
Г. Михайличенка, В. Підмогильного, М. Хвильового;
• описати модерністський дискурс кохання і смерті у творчості
М. Коцюбинського та представників його «школи»;
• проаналізувати естетичну модель «школи» М. Коцюбинського в
українській літературі 60–90-х рр. ХХ ст. в аспекті функціонування
наративних структур на матеріалі новелістики О. Гончара, Є. Гуцала,
В. Дрозда, Р. Іваничука, Гр. Тютюнника та Вал. Шевчука. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ........................................................................................................................4
Розділ І. Художні модифікації літературних шкіл………………………...18
1.1. Теоретичні аспекти осмислення дефініції «літературна школа»…18
1.2. Специфіка постімпресіонізму як літературно-мистецької
стильової тенденції………………………………………….............47
1.3. Традиції «школи» М. Коцюбинського в
українському постімпресіонізмі…………………………………...57
1.3.1. Художні особливості «школи» автора «Цвіту яблуні»
у малій прозі кін. ХІХ – поч. ХХ ст. ………………………...57
1.3.2. М. Коцюбинський і розвиток
української літератури 20–30-х рр. ХХ ст………………….65
1.3.3. Мистецька реалізація естетичної програми
автора «Intermezzo» у новелістиці 60–90-х рр. ХХ ст……..85
Розділ ІІ. Імпресіоністичні візії «школи» М. Коцюбинського
кін. ХІХ – поч. ХХ ст. (Грицько Григоренко, М. Жук,
В. Леонтович, М. Могилянський, М. Чернявський)…………….....98
2.1. Естетична природа, жанрово-стильові модифікації малої
прози репрезентантів «школи» М. Коцюбинського………………..98
2.2. Ідейно-тематичні особливості, проблематика та способи її
художнього втілення у новелістиці автора «Intermezzo»
і його послідовників………………………………………………...110
2.3. Образна структура прозописьма М. Коцюбинського та
виразників його естетичних принципів……………………………120
2.3.1. Національна інтелігенція у творчій спадщині
послідовників автора «Цвіту яблуні»……………………...120
2.3.2. Репрезентація образу «нової» жінки у творах митців……152
2.3.3. Образ «втраченого» дитинства в художній
інтерпретації М. Коцюбинського та його сучасників…….173
2.3.4. Інонаціональна стратегія творчості письменників………..195
3
Розділ ІІІ. «Школа» М. Коцюбинського в українському
постімпресіонізмі 20–30-х рр. ХХ ст. (А. Головко, М. Івченко,
Г. Косинка, Г. Михайличенко,
В. Підмогильний, М. Хвильовий)……………………………………216
3.1. Художня реалізація концептів страху й бунту в малій
прозі М. Коцюбинського та репрезентантів
його творчих засад..............................................................................216
3.2. Модус самотності як предмет творчої рефлексії
у доробку автора «Intermezzo» та його послідовників…………...259
3.3. Модерністський дискурс кохання і смерті у мистецькій
спадщині М. Коцюбинського та речників його «школи»…...……284
Розділ IV. Естетична модель «школи» М. Коцюбинського в
українській літературі 60–90-х рр. ХХ ст.: наративний
аспект (О. Гончар, Є. Гуцало, В. Дрозд, Р. Іваничук,
Гр. Тютюнник, Вал. Шевчук)……......................................................315
4.1. Особливості позиціонування гетеродієгетичного наратора
в екстрадієгетичній ситуації………………………………………..315
4.2. Специфіка функціонування гетеродієгетичного наратора
через деталізацію інтрадієгетичного простору……………………351
4.3. Структура презентації гомодієгетичного наратора
в екстрадієгетичній ситуації………………………………………..398
4.4. Викладова стратегія гомодієгетичного наратора
в інтрадієгетичній ситуації…………………………………………426
Висновки……………………………………………………………………….458
Список використаних джерел........................................................................465
|
|
|