Віктор Анатолійович Мельник » Писемні, археологічні та іконографічні матеріали до вивчення втраченого монументального малярства Галицько-Волинського князівства
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Писемні, археологічні та іконографічні матеріали до вивчення втраченого монументального малярства Галицько-Волинського князівства
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
19.05.2024 |
|
Твір змінено: |
19.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи полягає в тому, щоб на основі
комплексу писемних, археологічних та іконографічних матеріалів
з’ясувати місце й роль монументального малярства в історії
західноукраїнських земель доби Галицько-Волинського князівства. Задля
досягнення цієї мети поставлено ряд завдань:
- опрацювати історіографію теми та її джерельну базу;
- всебічно проаналізувати та узагальнити результати археологічних
розвідок;
- провести різнопланові студії оригінальних фрагментів малярства;
- дослідити низку іконографічних джерел, пов’язаних із явищем
західноукраїнського монументального малярства;
- систематизуючи дані отриманих результатів, визначити місце
монументального малярства в історії західноукраїнських земель
часів Галицько-Волинського князівства. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП …………………...………………………………………………. 3
Розділ 1. ВІДКРИТТЯ І ДОСЛІДЖЕННЯ МОНУМЕНТАЛЬНОГО
МАЛЯРСТВА ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКОГО КНЯЗІВСТВА.
КОМПЛЕКС ДЖЕРЕЛ ………...........................………..…………..... 15
1.1. Історіографія та комплекс писемних джерел ….……...……. 15
1.2. Археологічні джерела ……………………...………………… 36
1.3. Іконографічні матеріали ……………...……………………… 51
Розділ 2. ПОЧАТКИ ТРАДИЦІЇ МОНУМЕНТАЛЬНОГО
МАЛЯРСТВА ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКИХ ЗЕМЕЛЬ: ДЖЕРЕЛА І
ПАМ’ЯТКИ ХІІ СТ. ……………………………...................................... 67
2.1. Перемишльське середовище ...………………………..……… 67
2.2. Галич часів князя Ярослава Осмомисла і первісне малярство
Горянської ротонди в Ужгороді …...…………………………….……… 76
2.3. Волинь: Володимир і Луцьк – два способи оздоблення інтер’єру
храму ……………………………………………………………………..... 110
Розділ 3. МОНУМЕНТАЛЬНЕ МАЛЯРСТВО ГАЛИЦЬКО-
ВОЛИНСЬКОГО КНЯЗІВСТВА ХІІІ–ХІV СТ. ………………....… 119
3.1. Холм, Володимир і Любомль ХІІІ ст. ....…………….……… 119
3.2. Старший цикл фресок Вознесенської церкви в Лужанах….... 126
3.3. Стінопис скельного монастиря у Бакоті та церкви Перенесення
мощів Св. Миколи в Збручанському ………………………………..…… 131
3.4 Фрески собору Іоана Богослова в Луцьку ХІV ст. ….............. 142
ВИСНОВКИ …………………………...………………………………… 155
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ …………...………………... 166
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|