Олена Мельничук » Символістські пошуки Якова Мамонтова в контексті модерністської культури України
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Символістські пошуки Якова Мамонтова в контексті модерністської культури України
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
01.08.2024 |
|
Твір змінено: |
01.08.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – виявити символістські тенденції творчості Якова
Мамонтова у її ідейно-типологічних зв’язках із зразками української та
західноєвропейської драматургії та визначити місце й значення творчого
доробку митця в українській модерністській культурі.
Задачі дослідження:
− визначити особливості становлення модерністської культури
України першої чверті ХХ ст., з’ясувати специфіку функціонування в
драматургії загальноєвропейського художнього напряму – символізму;
− простежити рецепцію драматичних творів Я. Мамонтова в
українській науковій думці;
− виявити специфіку європейського феномену «нової драми» в
театральній практиці України першої чверті ХХ ст. та з’ясувати її вплив на
формування авторської концепції людини і світу;
− встановити тематичні паралелі «нової драми» Г. Ібсена та
драматургії Я. Мамонтова, виявити і охарактеризувати мотивну структуру
творів;
− окреслити естетичні та жанрово-стильові пошуки Я. Мамонтова у
контексті української модерністської драматургії;
− виявити особливості впливу драматургії В. Винниченка на
творчість Я. Мамонтова;
− розкрити специфіку функціонування соціальної та національної
проблематики у романтичній та модерністській естетиці;
− виявити своєрідність розкриття соціально-національних питань у
творах Я. Мамонтова пореволюційної доби, з’ясувати його світоглядні
домінанти та ставлення до християнської релігії та моралі;
− аргументувати ідейно-естетичну бінарність творчої стратегії
Я. Мамонтова: збереження національно-культурної ідентичності та
збагачення її надбаннями європейської культури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................. 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ
ДОСЛІДЖЕННЯ ...............................................................................................10
1.1. Провідні тенденції модерністської культури України ...............................10
1.2. Символізм як художньо-естетична течія в культурі України
першої чверті ХХ століття ..................................................................................20
1.3. Рецепція драматичних творів Я. Мамонтова в українській науковій
думці ....................................................................................................................29
Висновки до І розділу .........................................................................................42
РОЗДІЛ ІІ. ДРАМАТУРГІЯ ЯКОВА МАМОНТОВА У ВИМІРАХ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ МОДЕРНІСТСЬКОЇ КУЛЬТУРИ .................................44
2.1. Філософсько-символістські впливи сучасників на творчість
Я. Мамонтова.......................................................................................................44
2.2. Проблематика неподоланої самотності митця у творчості Г. Ібсена
та Я. Мамонтова ..................................................................................................60
Висновки до ІІ розділу ........................................................................................83
РОЗДІЛ ІІІ. ТВОРЧІСТЬ ЯКОВА МАМОНТОВА У КОНТЕКСТІ
УКРАЇНСЬКОЇ МОДЕРНІСТСЬКОЇ ДРАМАТУРГІЇ ...............................85
3.1. Драматичні етюди Я. Мамонтова: загальнокультурні
інтертекстуальні зв’язки .....................................................................................85
3.2. Символістські та ідейно-тематичні паралелі творчості Я. Мамонтова
і В. Винниченка у контексті культури доби .................................................... 102
3.3. Соціальна та національна проблематика в символістських драмах
Я. Мамонтова..................................................................................................... 120
3.3.1. Своєрідність розкриття соціальних та національних питань
у драматургії Я. Мамонтова в контексті української культури ............ 120
3.3.2. Соціально-національна тематика пореволюційної доби
у творчості Я. Мамонтова та М. Куліша: компаративний аналіз ......... 136
Висновки до ІІІ розділу..................................................................................... 149
ВИСНОВКИ ..................................................................................................... 152
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...................................................... 163
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|