Марія Медведь » Структура, семантика і функціонування термінів видавничо-поліграфічного виробництва у сучасній українській літературній мові
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Структура, семантика і функціонування термінів видавничо-поліграфічного виробництва у сучасній українській літературній мові
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.10.2025 |
|
Твір змінено: |
14.10.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2 МБ)
|
|
Опис: |
Медведь М. М. Структура, семантика і фунціонування термінів видавничо-поліграфічного виробництва у сучасній українській літературній мові. Дисертація
на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук. Ужгород, 2014. 246 с.
Дисертація є комплексним дослідженням українських термінів видавничо-поліграфічного виробництва (далі – ВПВ), які увійшли в ужиток із початку 90–х
років XX століття й дотепер. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ……………………………………….. 4
ВСТУП…………………………………………………………………………… 5
РОЗДІЛ 1. Проблеми термінологізації в сучасній лінгвістиці…………… 13
1.1. Про статус нового в сучасній лінгвістичній теорії……………………….. 13
1.2. Поняття новий термін і його структурна характеристика……………….. 26
1.3. Джерельна база термінології……………………………………………….. 45
1.4. Основні шляхи й способи термінотворення………………………………. 50
1.5. Методологічні засади дослідження видавничо-поліграфічних термінів... 64
Висновки до Розділу 1………………………………………………………….. 67
РОЗДІЛ 2. Екстралінгвальні чинники творення термінів видавничо-
поліграфічного виробництва…………………………………………………..
2.1.Соціолінгвістичний підхід до вивчення термінології…………………......
69
69
2.2.Витоки видавничо-поліграфічної термінології та вплив інноваційних
змін видавничо-поліграфічного виробництва на розвиток
терміносистеми……………………………………………………………………
76
2.3. Вплив комп’ютеризації на поповнення поліграфічно-видавничої
термінології……………………………………………………………………......
87
2.4. Взаємозв’язок видавничо-поліграфічної термінології з термінами інших
галузей науки й техніки…………………………………………………………..
106
Висновки до Розділу 2………………………………………………………….. 112
РОЗДІЛ 3. Структурно-семантичні, словотвірні та функціональні
особливості термінів видавничо-поліграфічного виробництва…………...
115
3.1. Тематична, структурна та функціональна характеристика видавничо
поліграфічних термінів…………………………………………………………..
115
3.2. Класифікація видавничо-поліграфічних термінів за
походженням……………………………………………………………………...
138
3.2.1. Питомо українські новотерміни видавничо-поліграфічного
3
виробництва……………………………………………………………………….. 138
3.2.2. Нові запозичення у видавничо-поліграфічній термінології кінця XX –
початку XXI століття…………………………………………………………….. 141
3.3. Структурні моделі творення видавничо-поліграфічних термінів………… 151
3.4. Морфологічний спосіб творення видавничих та поліграфічних
термінів……………………………………………………………………………. 156
3.4.1. Суфіксальне словотворення термінологічних видавничо
поліграфічних назв……………………………………………………………….. 158
3.4.2. Префіксальні та префіксально-суфіксальні терміноодиниці видавничо
поліграфічного виробництва……………………………………….
162
3.4.3. Осново–, словоскладання та абревіація в термінології видавничо
поліграфічного виробництва…………………………………………………… 164
3.5. Лексико-семантичний спосіб творення видавничих та поліграфічних
термінів…………………………………………………………………………… 167
3.6. Синтаксичний та лексико-синтаксичний способи творення термінів
видавничо-поліграфічного виробництва………………………………………. 175
Висновки до Розділу 3………………………………………………………….. 181
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ……………………………………………………… 184
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………… 187
ДОДАТОК А. Таблиця №2…………………………………………………….. 207
ДОДАТОК Б. Індекс описаних видавничо-поліграфічних термінів………... 209
ДОДАТОК В. Індекс описаних термінів-абревіатур………………………….. 246
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|