Галина Матусяк » Багатовимірний образ Китаю у тревелогах Софії Яблонської
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Багатовимірний образ Китаю у тревелогах Софії Яблонської
Стаття
|
|
|
Написано: |
2024 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.03.2025 |
|
Твір змінено: |
11.08.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(329.1 КБ)
|
|
Опис: |
№ 99 (2024): Південний архів (філологічні науки)
Мета статті – проаналізувати багатовимірний образ Китаю в тревелогах С.Яблонської, з’ясувати специфіку його візуалізації у книзі «З країни рижу та опію», а також окреслити характерні ознаки ідіостилю письменниці. Методи. У дослідженні використано біографічний метод. Застосування культурно-історичного методу уможливило розгляд тревелогів С.Яблонської у контексті реалій тогочасної доби. Книгу «З країни рижу та опію» також проаналізовано із залученням інструментарію літературної етноімагології (вивчення етнообразу Китаю), постколоніальних студій (визначення антиколоніальних акцентів у нарації авторки) та інтермедіальних досліджень (виявлення міжмистецької інтеракції та з’ясування впливу кінематографу на ідіостиль С.Яблонської).
Результати. У ході дослідження виявлено інтермедіальний характер творів С.Яблонської, що полягає не лише у використанні світлин для ілюстрування книг, а й у застосуванні кінематографічних прийомів для візуалізації відвіданих теренів, адже авторка в силу своєї діяльності підтримувала цю взаємодію між кіно та літературою. Зосередження письменницької уваги на чужоземній екзотичності є невід’ємним елементом етнообразу й характерною рисою подорожніх есеїв С.Яблонської. Авторка тревелогів сприймала зустріч із Іншим як діалог культур, а її нарація сповнена неприйняття культурного імперіалізму, що заперечує витіснення орієнтальної культури європейською цивілізацією.
Висновки. Багатовимірний етнообраз Китаю, репрезентований у збірці тревелогів С.Яблонської «З країни рижу та опію», дає змогу акцентувати послідовний і системний підхід авторки до вивчення різних проявів життя мешканців країни, що оприявнюється в докладних характеристиках сільського господарства, побуту, культури й політики, у панорамному світобаченні й увазі до деталей із використанням кінематографічних прийомів. Мандрівниця не лише документально фіксує важливі для сходознавців деталі тогочасного Китаю, а й супроводжує їх коментарями, що відображають філософське осмислення побаченого та відчутого. У тревелогах виразно візуалізовано образ авторки, яка постає сміливою, ризикованою, рішучою, амбітною жінкою з чіткими політичними переконаннями і світоглядними орієнтирами, якій удалося втілити в життя грандіозні для свого часу задуми та проєкти.
Ключові слова: етнообраз, інтермедіальність, антиколоніальні акценти, ідіостиль, кінематографічне мислення, Я/Інший. |
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|