Галина Матусяк » Багатовимірний образ Китаю у тревелогах Софії Яблонської
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Багатовимірний образ Китаю у тревелогах Софії Яблонської

Не визначено
Написано: 2024 року
Розділ: Історична
Твір додано: 12.03.2025
Твір змінено: 12.03.2025
Завантажити: pdf див. (329.1 КБ)
Опис: № 99 (2024): Південний архів (філологічні науки)

Мета статті – проаналізувати багатовимірний образ Китаю в тревелогах С. Яблонської, з’ясувати
специфіку його візуалізації у книзі «З країни рижу та опію», а також окреслити характерні ознаки
ідіостилю письменниці. Методи. У дослідженні використано біографічний метод. Застосування культурно-історичного методу уможливило розгляд тревелогів С. Яблонської у контексті реалій тогочасної
доби. Книгу «З країни рижу та опію» також проаналізовано із залученням інструментарію літературної етноімагології (вивчення етнообразу Китаю), постколоніальних студій (визначення антиколоніальних акцентів у нарації авторки) та інтермедіальних досліджень (виявлення міжмистецької інтеракції
та з’ясування впливу кінематографу на ідіостиль С. Яблонської). Результати. У ході дослідження виявлено інтермедіальний характер творів С. Яблонської, що полягає не лише у використанні світлин для
ілюстрування книг, а й у застосуванні кінематографічних прийомів для візуалізації відвіданих теренів,
адже авторка в силу своєї діяльності підтримувала цю взаємодію між кіно та літературою. Зосередження
письменницької уваги на чужоземній екзотичності є невід’ємним елементом етнообразу й характерною
рисою подорожніх есеїв С. Яблонської. Авторка тревелогів сприймала зустріч із Іншим як діалог культур, а її нарація сповнена неприйняття культурного імперіалізму, що заперечує витіснення орієнтальної культури європейською цивілізацією. Висновки. Багатовимірний етнообраз Китаю, репрезентований у збірці тревелогів С. Яблонської «З країни рижу та опію», дає змогу акцентувати послідовний
і системний підхід авторки до вивчення різних проявів життя мешканців країни, що оприявнюється
в докладних характеристиках сільського господарства, побуту, культури й політики, у панорамному
світобаченні й увазі до деталей із використанням кінематографічних прийомів. Мандрівниця не лише
документально фіксує важливі для сходознавців деталі тогочасного Китаю, а й супроводжує їх коментарями, що відображають філософське осмислення побаченого та відчутого. У тревелогах виразно
візуалізовано образ авторки, яка постає сміливою, ризикованою, рішучою, амбітною жінкою з чіткими
політичними переконаннями і світоглядними орієнтирами, якій удалося втілити в життя грандіозні для
свого часу задуми та проєкти.
Ключові слова: етнообраз, інтермедіальність, антиколоніальні акценти, ідіостиль, кінематографічне мислення, Я/Інший.
Пов'язані автори:
Яблонська Софія
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.