Наталія Мацибок-Стародуб » Художня модель світу в західноукраїнській жіночій прозі міжвоєнного двадцятиліття (Ірина Вільде, Ольга-Олександра Дучимінська, Дарія Віконська)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Художня модель світу в західноукраїнській жіночій прозі міжвоєнного двадцятиліття (Ірина Вільде, Ольга-Олександра Дучимінська, Дарія Віконська)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.06.2024 |
|
Твір змінено: |
14.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – літературознавчий аналіз і описання цілісної художньої
моделі світу, репрезентованої в різножанровій прозі Ірини Вільде, Ольги-
Олександри Дучимінської й Дарії Віконської періоду міжвоєнного двадцятиліття.
8
Завдання дослідження допомагають конкретизувати основну мету наукової
роботи, зокрема:
– систематизувати теоретико-філософське осмислення концептів «картина
світу» і «модель світу»;
– розширити наукове уявлення про західноукраїнську малу прозу
міжвоєнного періоду, уводячи в літературознавчий обіг маловідомі твори, котрі
раніше не ставали предметом фахових досліджень;
– виокремити й комплексно описати складові цілісних художніх моделей
світу, репрезентованих у прозі Ірини Вільде, Ольги-Олександри Дучимінської й
Дарії Віконської з огляду на суспільно-історичні реалії початку ХХ століття;
– виявити й проаналізувати антропологічно-гуманістичну спрямованість
західноукраїнської жіночої прози 1918–1939 років;
– систематизувати уявлення про характер і особливості публікаційної
діяльності авторок у коломийському часописі «Жіноча доля» і таких його
додатках, як «Жіноча воля» і «Світ молоді»;
– осмислити функціонування ідіографічних художніх моделей світу на
родинно-побутовому, духовно-чуттєвому й філософсько-концептуальному рівнях;
– окреслити домінантну проблематику, змодельовану в художній дійсності
прози західноукраїнських письменниць міжвоєнного періоду, зважаючи на
модерністичну сутність їхніх творів;
– простежити філософсько-естетичну трансформацію етноментальних
концептів із огляду на специфіку переходового модерного періоду;
– узагальнити естетичні особливості побудови авторських художніх моделей
світу в прозі Ірини Вільде, Ольги-Олександри Дучимінської й Дарії Віконської. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП ..................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНА РОЗРОБКА ВИХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ І
ПОНЯТЬ ДИСЕРТАЦІЇ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ....................................... 17
1.1. Аспекти філософського розуміння літератури ......................................... 17
1.2. Теоретичне осмислення західноукраїнської жіночої прози міжвоєнного
періоду .................................................................................................................... 22
РОЗДІЛ 2. ХУДОЖНЯ МОДЕЛЬ СВІТУ У ТВОРАХ ІРИНИ ВІЛЬДЕ:
ВІЗІЯ ДУХОВНО-НАЦІОНАЛЬНА .................................................................. 42
2.1. Пошук родинної гармонії в трилогії «Метелики на шпильках»............ 44
2.2. Духовна недосконалість людської особистості ......................................... 56
2.3. Нова жіноча ідентичність............................................................................. 72
РОЗДІЛ 3. ХУДОЖНЯ МОДЕЛЬ СВІТУ У ТВОРАХ ДАРІЇ ВІКОНСЬКОЇ:
ВІЗІЯ ЧУТТЄВО-МИСТЕЦЬКА ....................................................................... 94
3.1. Почуття любові як інтегративна складова людського буття ................. 94
3.2. Мистецтво як пошук краси довколишнього світу ................................... 99
РОЗДІЛ 4. ХУДОЖНЯ МОДЕЛЬ СВІТУ У ТВОРАХ ОЛЬГИ-
ОЛЕКСАНДРИ ДУЧИМІНСЬКОЇ: ВІЗІЯ ОСОБИСТІСНО-ТРАГІЧНА 116
4.1. Визначальна роль жінки-матері ............................................................... 116
4.2. Християнська символіка як домінанта духовного пошуку персонажів
............................................................................................................................... 124
4.3. Концептуальність художнього мислення ................................................ 133
ВИСНОВКИ ........................................................................................................ 151
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ......................................................... 161
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|