Віктор Мартинюк » Принцип абсурдного в організації художнього простору драматичних творів Миколи Куліша
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Принцип абсурдного в організації художнього простору драматичних творів Миколи Куліша
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
18.07.2024 |
|
Твір змінено: |
18.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
У теоретичній площині метою роботи є осмислення абсурдного як
естетичної категорії та принципу абсурдного як самостійного
структуротворчого принципу конкретного художнього твору. Цій меті
підпорядковано такі завдання:
• вказати на місце дискурсу абсурдного в історії світової
літератури та окреслити стосунок літератури абсурду до філософії абсурду;
• розглянути абсурдне як естетичну категорію, що не обмежується
рамками окремої літературної школи або епохи;
• запропонувати концепцію «літератури з елементами абсурдного»,
що відповідає естетичним критеріям абсурдного, проте не вписується в
хронологічні рамки абсурдистської літератури;
• з’ясувати стосунок абсурдного до базових естетичних категорій
трагічного й комічного, а також зв’язок із категорією трагікомічного;
• розглянути проблему зв’язку драми абсурду з системою
драматургійних видів, з’ясувати вплив естетики абсурдного на рівні поетики
жанру.
• окреслити характерні елементи поетики абсурдного,
використовуючи традиційний корпус абсурдистських драматичних творів, а
також інших драм з елементами абсурдного;
У прикладній площині мета роботи — виявити елементи естетики
абсурдного в драматичних творах М. Куліша. Цій меті підпорядковані такі
завдання:
• вказати на елементи поетики абсурдного у творах драматурга;
• виявити характерні особливості принципу абсурдного у
драматургії М. Куліша;
7
• вказати на вплив елементів естетики абсурдного на жанрову
специфіку п’єс драматурга. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ ................................................................................................................. 2
Вступ 4
1. Театр абсурду — абсурд — абсурдне в літературі .................................. 10
1.1. Від історії літератури до теорії .............................................................. 10
1.1.1. Театр абсурду як факт історії літератури ......................................... 10
1.1.2. Абсурд як універсалія ............................................................................... 24
1.1.3. Абсурдне як естетична категорія ......................................................... 32
1.2. Від теорії літератури до історії .............................................................. 40
1.2.1. «Доісторія абсурду» ................................................................................ 40
1.2.2. Абсурд і модерна епоха ............................................................................ 48
1.2.2.1. Історичний контекст ........................................................................... 48
1.2.2.2. Загальнофілософський контекст........................................................ 51
1.2.2.3. Загальнолітературний контекст ....................................................... 56
2. Трагічне—комічне—трагікомічне—абсурдне: естетичний аспект
жанрового ідентифікування драматичних творів з елементами
абсурдного ............................................................................................. 64
2.1. Драма абсурду як жанр .............................................................................. 65
2.2. Драма абсурду і трагедія ........................................................................... 69
2.3. «Патетична соната» — (не)трагедія ..................................................... 75
2.4. Драма абсурду і комедія ............................................................................. 84
2.5. «Мина Мазайло» — (не)комедія ................................................................ 88
2.6. Трагікомічне і абсурдне .............................................................................. 95
2.7. «Народний Малахій»: трагедійне — трагедія — драма — комедія —
трагікомедія ............................................................................................... 99
3. Поетика абсурдного. Елементи поетики абсурдного в драматургії
М. Куліша............................................................................................ 110
3.1. Поетика драми абсурду ........................................................................... 110
3.1.1. Особливості організації фабули та сюжету ..................................... 111
3.1.2. Редукування образів персонажів .......................................................... 115
3
3.1.3. Мовоцентризм як базова ознака художнього простору драми
абсурду ....................................................................................................... 118
3.1.4. Метатекстуальність як особливий модус художньої умовності ... 121
3.1.5. Театральність як фундаментальна риса художньої умовності ..... 122
3.1.6. Абстрагованість драми абсурду як специфічний зв’язок із
категоріями часу та простору .............................................................. 123
3.1.7. Внутрішня розбалансованість на ідеологічному рівні ...................... 124
3.1.8. Фантасмагорійність художнього світу ............................................. 125
3.1.9. Здатність представляти, а не зображувати .................................... 126
3.2. Поетика абсурдного у драматичних творах М. Куліша ...................... 128
3.2.1. Елементи поетики абсурдного у побудові фабули та сюжету в п’єсі
«Мина Мазайло» ....................................................................................... 129
3.2.2. Кільцева фабула як елемент абсурдного у п’єсі «Вічний бунт» ....... 136
3.2.3. Елементи поетики абсурдного в образах персонажів у п’єсі
«Народний Малахій» ................................................................................ 139
3.2.4. Елементи поетики абсурдного в організації комунікування у п’єсі
«Мина Мазайло» ....................................................................................... 147
3.2.5. Елементи абсурдного в організації простору в п’єсах М. Куліша ... 159
3.2.6. Ідеологічна розбалансованість тексту як елемент поетики
абсурдного у п’єсі «Патетична соната» .............................................. 165
Висновки ........................................................................................................ 171
Список використаної літератури ............................................................... 178
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|