Наталія Миколаївна Мартиненко » Життєвий шлях і творча діяльність Джона Генрі Дерла в контексті руху «Мистецтва і ремесла» (друга половина ХІХ – перша третина ХХ століття)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Життєвий шлях і творча діяльність Джона Генрі Дерла в контексті руху «Мистецтва і ремесла» (друга половина ХІХ – перша третина ХХ століття)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
11.06.2024 |
|
Твір змінено: |
11.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження: розкрити творчий феномен Д. Г. Дерла в контексті руху
«Мистецтва і Ремесла» шляхом реконструкції життєпису і комплексного аналізу
мистецької спадщини та освітньої діяльності майстра.
Відповідно до мети дослідження сформульовано такі завдання:
− проаналізувати історіографію і з’ясувати сучасний стан наукового
опрацювання теми, виявити джерельну базу, розкрити специфіку методики
дослідження;
− висвітлити вплив концепцій Т. Карлайла, Д. Раскіна і В. Морріса на
формування ідейно-естетичних засад творчості митця;
− охарактеризувати культурно-мистецький рух «Мистецтва і Ремесла» і
соціальне середовище як джерело становлення творчої особистості
Д. Г. Дерла;
− здійснити реконструкцію життєпису і творчої діяльності
Д. Г. Дерла;
− визначити специфіку монументального живопису у творчості художника;
− розглянути традиційні форми образотворчості як антитезу індустріальному
виробництву;
− проаналізувати художньо-стильові особливості і семантику
орнаменталістики майстра;
6
− дослідити освітню діяльність Д. Г. Дерла. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА,
МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Історіографія 10
1.2. Джерельна база 15
1.3. Методика дослідження 18
Висновки до розділу 1 21
РОЗДІЛ 2. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ Д. Г. ДЕРЛА:
ПРОБЛЕМА ВЗАЄМОЗУМОВЛЕНОСТІ
2.1. Вплив концепцій Т. Карлайла, Д. Раскіна і
В. Морріса на формування ідейно-естетичних
засад творчості Д. Г. Дерла 23
2.2. Культурно-мистецький рух «Мистецтва і Ремесла»
і соціальне середовище як джерело становлення
творчої особистості Д. Г. Дерла 33
2.2. Реконструкція основних віх життєпису та
творчої діяльності Д. Г. Дерла 60
Висновки до розділу 2 78
РОЗДІЛ 3. ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ
СПАДЩИНИ МИТЦЯ
3.1. Монументальний живопис у творчості Д. Г. Дерла 81
3.2. Традиційні форми образотворчості як антитеза
індустріальному виробництву 96
3.3. Художньо-стильові особливості і семантика
орнаменталістики 118
Висновки до розділу 3 137
3
РОЗДІЛ 4. ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ Д. Г. ДЕРЛА
4.1. Функції екзаменатора в «Національному змаганні» та
співробітництво з Освітньою радою Великобританії 140
4.2. Діяльність в Інституті міста і гільдій Лондона 144
4.3. Співробітництво з Королівським художнім
коледжем і Королівським художнім товариством 152
Висновки до розділу 4 156
ВИСНОВКИ 158
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 162
ДОДАТОК– СПИСОК ІЛЮСТРАЦІЙ 211
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|