Вікторія Марценішко » Трилогія Михайла Старицького «Богдан Хмельницький» і роман Генріка Сенкевича «Вогнем і мечем»: типологічні паралелі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Трилогія Михайла Старицького «Богдан Хмельницький» і роман Генріка Сенкевича «Вогнем і мечем»: типологічні паралелі
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
14.03.2017 |
|
Твір змінено: |
17.03.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації – комплексно в типологічному й контактно-
генетичному аспектах дослідити формально-змістову специфіку роману
Г. Сенкевича «Вогнем і мечем» і трилогії М. Старицького «Богдан 12
Хмельницький», акцентуючи увагу на ідейно-тематичних, образних, сюжетно-
композиційних, жанрово-стильових особливостях творів; визначити
своєрідність аналізованих романів, внесок письменників у розвиток польського
й українського письменства.
Досягнення мети дослідження передбачає вирішення таких завдань:
– проаналізувати суспільно-політичний, культурологічний, релігійний
аспекти українсько-польських взаємин у ХІХ столітті, зокрема
докладніше зупинитися на з’ясуванні проблеми формування й
утвердження стереотипів взаємного сприймання;
– з’ясувати світоглядні засади творчості Г. Сенкевича і М. Старицького;
– виявити спільне й відмінне в проблематиці роману Г. Сенкевича і трилогії
М. Старицького, вказати на специфіку авторської історіософії кожного з
митців;
– здійснити зіставний аналіз морально-етичних, релігійних, гуманістичних
площин романів;
– дослідити жанрово-стильові параметри роману «Вогнем і мечем»
Г. Сенкевича і трилогії «Богдан Хмельницький» М. Старицького;
– проаналізувати їхні сюжетно-композиційні особливості;
– схарактеризувати особливості образної системи зазначених творів
Г. Сенкевича і М. Старицького. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………………… 3
РОЗДІЛ 1. УКРАЇНО-ПОЛЬСЬКІ ВЗАЄМИНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ
– ПОЧАТКУ ХХ СТ.: СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИЙ,
КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ, РЕЛІГІЙНИЙ АСПЕКТИ …………………..…. 16
1.1. Місія літератури в процесі націєтворення України й Польщі…….... 16
1.2. Формування й утвердження стереотипів (міфів) взаємного
сприймання: українці – поляки…………………………………………… 31
Висновки до Розділу 1…………………………………………………………. 56
РОЗДІЛ 2. ТРИЛОГІЯ «БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ»
М. СТАРИЦЬКОГО І РОМАН «ВОГНЕМ І МЕЧЕМ» Г. СЕНКЕВИЧА:
ЗМІСТОВІ АНАЛОГІЇ Й ПЕРЕГУКИ …………………………………….…. 58
2.1. Світоглядні засади творчості М. Старицького й Г. Сенкевича……. 58
2.2. Специфіка авторської історіософії в трилогії «Богдан Хмельницький»
і романі «Вогнем і мечем»..……………………………………………… 78
2.3. Особливості інтерпретації морально-етичних, релігійних і
гуманістичних аспектів романів………………………………………….. 94
Висновки до Розділу 2…….……………………………………………...……. 109
РОЗДІЛ 3. ТРИЛОГІЯ «БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ»
М. СТАРИЦЬКОГО Й РОМАН «ВОГНЕМ І МЕЧЕМ» Г. СЕНКЕВИЧА:
ФОРМАЛЬНІ ПАРАЛЕЛІ ………………………………..………………..…. 112
3.1. Жанрово-стильові параметри трилогії «Богдан Хмельницький» і
роману «Вогнем і мечем»…………………………………………...….. 112
3.2. Сюжетно-композиційні особливості аналізованих творів ……… 133
3.3. Специфіка образної системи у творах М. Старицького і
Г. Сенкевича……………………………………………………………... 155
Висновки до Розділу 3………………………………………...……………… 167
ВИСНОВКИ…………………………………………………...………………. 171
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………...……………… 185
|
|
|
|
Пов'язані твори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|