Яніна Мар'янко » Українська термінологія дизайну: процеси становлення, формування, розвитку
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Українська термінологія дизайну: процеси становлення, формування, розвитку
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
21.07.2024 |
|
Твір змінено: |
21.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи полягає у виявленні специфіки формування
й становлення УТД, з’ясуванні семантичних, структурних та функціональних
особливостей її термінологічних одиниць.
Досягнення цієї мети передбачає необхідність вирішення таких
конкретних завдань:
– укласти корпус ТД;
– виявити типи спеціальних лексем у підсистемі дизайну;
– здійснити періодизацію УТД, розглянути специфіку її розвитку;
9
– з’ясувати особливості термінів дизайну порівняно
із загальновживаною лексикою;
– простежити взаємовідношення між питомими та інтернаціональними
лексемами у складі ТД, висвітлити шляхи входження запозичених
лексем до УТД;
– схарактеризувати явища полісемії, омонімії та синонімії в УТД;
– визначити структурно-словотвірні характеристики українських
термінів дизайну. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ .................................................................... 4
ВСТУП .................................................................................................................... 6
РОЗДІЛ 1. Виникнення і становлення української термінології дизайну ........ 13
1.1. Терміносистема дизайну в українській мові ................................ 14
1.1.1. Термін як базове поняття термінознавства та його
ознаки .................................................................................... 14
1.1.2. Системність і гетерогенність термінології ........................ 17
1.1.3. Типи спеціальних лексем у підсистемі дизайну ............... 24
1.2. Формування дизайну як наукової галузі з власною
терміносистемою ......................................................................... 30
1.3.Основні періоди розвитку української термінології дизайну ...... 36
1.3.1. "Донауковий" період зародження спеціальної лексики
дизайну .................................................................................. 37
1.3.2. Період виникнення та активного формування української
термінології дизайну ............................................................ 43
1.3.3. Специфіка сучасного періоду розвитку української
термінології дизайну ............................................................ 50
Висновки до розділу 1.......................................................................................... 54
РОЗДІЛ 2. Шляхи формування та лексико-семантичний аналіз сучасної
української термінології дизайну ........................................................................ 57
2.1. Походження української термінології дизайну: питомі і
запозичені терміни ......................................................................... 57
2.2. Лексико-семантичні групи української термінології дизайну .... 66
2.2.1. Лексико-семантична група "Технологія дизайну" ............ 69
2.2.2. Лексико-семантична група "Результат дизайнерської
діяльності" ............................................................................. 78
3
2.2.3. Лексико-семантична група"Мистецькі дизайнерські
терміни" ................................................................................. 89
2.3. Полісемія й омонімія в термінології дизайну .............................. 94
2.4. Синонімія в термінології дизайну ................................................ 99
Висновки до розділу 2........................................................................................ 106
РОЗДІЛ 3. Основні способи творення українських термінів дизайну ............ 110
3.1. Особливості утворення українських термінів дизайну ............. 111
3.2. Семантичні способи термінотворення ....................................... 113
3.2.1. Поняття семантичної деривації ........................................ 113
3.2.2. Метафоризація як провідний спосіб утворення української
термінології дизайну ........................................................ 117
3.2.3. Лексико-морфологічний спосіб творення в українській
термінології дизайну ........................................................ 122
3.3. Морфологічні способи термінотворення ................................... 124
3.3.1. Поняття морфологічної деривації .................................... 124
3.3.2. Суфіксальний спосіб термінотворення ............................ 125
3.3.3. Префіксальний спосіб термінотворення .......................... 135
3.3.4. Суфіксально-префіксальний (конфіксальний) спосіб
термінотворення ................................................................. 138
3.3.5. Основоскладання як спосіб термінотворення ................. 139
3.3.6. Словоскладання як спосіб термінотворення ................... 145
3.4. Номінація за допомогою словосполучень .................................. 148
Висновки до розділу 3........................................................................................ 162
ВИСНОВКИ ....................................................................................................... 167
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ........................................................... 172
ДОДАТКИ .......................................................................................................... 227
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|