Тетяна Марчак » Концептосфера творчого світу «перших хоробрих» (Василь Чумак, Василь Еллан-Блакитний, Гнат Михайличенко, Андрій Заливчий)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Концептосфера творчого світу «перших хоробрих» (Василь Чумак, Василь Еллан-Блакитний, Гнат Михайличенко, Андрій Заливчий)
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
12.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – визначити особливості концептосфери та ознаки
ідіостилю когорти “перших хоробрих” в контексті літературного процесу
1910-х – початку 1920-х років.
Досягнення поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
– обґрунтувати методологічно-понятійну базу дослідження, з’ясувати
зміст категорій концепт, концептосфера, художня картина світу;
– визначити ідеологічні, соціальні, мистецькі передумови формування
творчого комплексу “перших хоробрих” як історико-літературного феномену
періоду становлення українського модернізму;
– простежити механізми естетичних орієнтацій “перших хоробрих”,
зумовлені соціокультурним контекстом;
– в межах індивідуальних стилів виокремити й охарактеризувати
основні концепти творчості, розкрити їх поліаспектну семантику;
– осмислити специфіку естетичного моделювання концепції світу і
людини, виявити діапазон екзистенційних проблем, простежити специфіку їх
функціонування в авторському тексті;
– визначити індивідуально-авторські принципи художньої
концептосфери, з’ясувати типологічні риси, що поєднають твори В. Чумака,
Г. Михайличенка, В. Еллана-Блакитного та А. Заливчого в цілісний
літературний феномен.
|
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………...3
РОЗДІЛ 1. ТВОРЧІСТЬ “ПЕРШИХ ХОРОБРИХ” В
УКРАЇНСЬКОМУ ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНОМУ КОНТЕКСТІ
ПЕРШИХ ДЕСЯТИЛІТЬ ХХ СТОЛІТТЯ..................................................13
1.1. Дискурс раннього українського модернізму та специфіка
формування художньої свідомості “перших хоробрих” ……….……..........13
1.2. Художня картина світу “перших хоробрих”: особливості й
домінанти………………………………………………………………………37
1.3. Поетичний концепт, концептосфера в терміносистемі
літературознавства………………………………….........................................45
Висновки до першого до розділу………….….……………..…..…….54
РОЗДІЛ 2. ПОЕТИЧНА КОНЦЕПТОСФЕРА “ПЕРШИХ
ХОРОБРИХ”......................................................................................................58
2.1. Семантика ключових концептів у поезії В. Чумака…...………...58
2.2. Концептуальні домінанти поетичного світу В. Блакитного:
смислова ієрархія, специфіка символізації, онтологічний вимір.................84
Висновки до другого до розділу ….…………………………………102
РОЗДІЛ 3. ЕПІЧНА КОНЦЕПТОСФЕРА “ПЕРШИХ
ХОРОБРИХ”....................................................................................................106
3.1. Новелістика А. Заливчого: семантична й поетикальна
парадигматика базових концептів…………….............................................106
3.2. Увиразнення екзистенційної концептосфери в малій прозі
Г. Михайличенка……………………………………………………………..125
3.3. Метафізична концептосфера “Блакитного роману”
Г. Михайличенка……………………………………………………………..144
Висновки до третього розділу………………………………………..157
ВИСНОВКИ………………………………………………..………....159
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………….164
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|