Герман Макаренко » Музика - як метамистецтво в ірраціоналістичній естетиці ХІХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Музика - як метамистецтво в ірраціоналістичній естетиці ХІХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2000 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
01.08.2024 |
|
Твір змінено: |
01.08.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(865.1 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є обгрунтування
специфічного статусу музики як виду мистецтва в ірраціоналістичній естетиці
XIX століття.
Для здійснення цієї мети необхідно вирішити наступні завдання:
• Розглянути понятійний апарат ірраціоналістичної філософії,
спираючись на який здійснюється естетико-мистецтвознавчий аналіз;
• Визначити роль мистецтва в естетиці Шопенгауера – невід’ємній
частині ірраціоналістичної філософії;
• Виявити динаміку світоглядних позицій Вагнера в концепції
Шопенгауера;
• Проаналізувати специфіку творчих взаємозв’язків Шопенгауера,
Вагнера і Ніцше як шлях становлення панестетичної філософії Ніцше;
• Аргументувати значення музики як джерела онтологічних уявлень
ніцшевської філософії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ………………………………………………………………………...
3
Розділ I
Естетичні проблеми музики в контексті ірраціоналістичної
концепції А.Шопенгауера та філософії мистецтва Р.Вагнера……...
16
1.1. Історичні передумови виникнення ірраціоналізму XIX
століття………………………………………………………………..
16
1.2. Естетико-мистецтвознавча модифікація наріжних понять
шопенгаурівської філософії: воля, песимізм …………..…………..
34
1.3. Музика – суть онтологічного начала в ірраціоналістичному
волюнтаризмі А.Шопенгауера………………………………………
51
1.4. Динамізм розвитку естетико–музикознавчих поглядів Р.Вагнера.
А.Шопенгауер - Р. Вагнер: логіка впливу………………………….
61
Розділ IІ
Концентрація музики в панестетичній світобудові Фрідріха
Ніцше………………………………………………….....………………….
76
2.1. А.Шопенгауер - Р.Вагнер - Ф.Ніцше: спадкоємність теоретичних
ідей…………………………………………………………………….
76
2.2. “Естетизація” музики як підгрунтя естетико-мистецтвознавчої
позиції Фрідріха Ніцше……………………………………………...
91
2.3. Від філософсько-естетичних категорій до мистецтвознавчих:
шлях утвердження музики як метамистецтва……………………...
120
Висновки……………………………………………………………..
140
Список використаної літератури………………………………… 147
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|