Ірина Майданюк » Проблема волі у філософській культурі України ІХ-ХVІІІ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Проблема волі у філософській культурі України ІХ-ХVІІІ ст.

Праця
Написано: 2003 року
Розділ: Історична
Твір додано: 24.07.2025
Твір змінено: 24.07.2025
Завантажити: pdf див. (903 КБ)
Опис: Метою даного дослідження є аналіз спектру ідей волі у
філософській культурі України, вияснення специфіки і особливостей
прояву вольового начала в української людини, виділення образу
людини із домінантним активним началом, внутрішнім прагненням до
буття, здатністю знаходити себе як самостійну і унікальну істоту,
цінність якої не менша, ніж інших.
Для досягнення мети необхідно розв’язати такі завдання :
1.З’ясувати специфіку дослідження вольового начала як
складової частини української ментальності.
2.Дослідити умови прояву волі як особистісної характеристики
людини у духовній культурі України відповідно до сучасної концепції


7
волі як спрямованості кожної людини до власного бажаного
майбутнього.
3. Розкрити особливості формування волі до влади над собою як
найбільш типового вияву особистісної волі людини у філософській
думці Києво-Руської доби.
4. Простежити процес виділення волі до влади над собою, волі
до влади над світом і волі до пізнання і творчості в період зародження
і розвитку гуманізму у філософській спадщині епохи
передвідродження і першого українського Відродження.
5. Визначити специфіку прояву в української людини волі до
влади над світом, що ґрунтовно розробляється в гуманістичних та
реформаційних вченнях діячів братського руху, і ніколи не виступає
волею до маніпулювання чи волею до абсолютного маніпулювання, а
спрямована на керування відносинами, а не людьми, і породжує
відкриття, героїзм.
6. Продемонструвати оригінальність поєднання волі до влади
над собою та волі до пізнання і творчості як ідеалу особистості у
філософських курсах професорів Києво-Могилянської академії..
7. Виділити найбільш характерний для української людини тип
волі - волю до пізнання і творчості і довести її спрямованість не лише
на самопізнання, а й на пізнання зовнішнього світу і його
перетворення.
8. Простежити процес формування людини з активною
життєвою позицією, вольове начало якої скероване не всередину
себе, а назовні, через поєднання вивчення спадщини найсильніших
представників певних історичних періодів та характеристики яскравих
історичних епох.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.