Ірина Майданюк » Проблема волі у філософській культурі України ІХ-ХVІІІ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проблема волі у філософській культурі України ІХ-ХVІІІ ст.
Праця
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
24.07.2025 |
|
Твір змінено: |
24.07.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(903 КБ)
|
|
Опис: |
Метою даного дослідження є аналіз спектру ідей волі у
філософській культурі України, вияснення специфіки і особливостей
прояву вольового начала в української людини, виділення образу
людини із домінантним активним началом, внутрішнім прагненням до
буття, здатністю знаходити себе як самостійну і унікальну істоту,
цінність якої не менша, ніж інших.
Для досягнення мети необхідно розв’язати такі завдання :
1.З’ясувати специфіку дослідження вольового начала як
складової частини української ментальності.
2.Дослідити умови прояву волі як особистісної характеристики
людини у духовній культурі України відповідно до сучасної концепції
7
волі як спрямованості кожної людини до власного бажаного
майбутнього.
3. Розкрити особливості формування волі до влади над собою як
найбільш типового вияву особистісної волі людини у філософській
думці Києво-Руської доби.
4. Простежити процес виділення волі до влади над собою, волі
до влади над світом і волі до пізнання і творчості в період зародження
і розвитку гуманізму у філософській спадщині епохи
передвідродження і першого українського Відродження.
5. Визначити специфіку прояву в української людини волі до
влади над світом, що ґрунтовно розробляється в гуманістичних та
реформаційних вченнях діячів братського руху, і ніколи не виступає
волею до маніпулювання чи волею до абсолютного маніпулювання, а
спрямована на керування відносинами, а не людьми, і породжує
відкриття, героїзм.
6. Продемонструвати оригінальність поєднання волі до влади
над собою та волі до пізнання і творчості як ідеалу особистості у
філософських курсах професорів Києво-Могилянської академії..
7. Виділити найбільш характерний для української людини тип
волі - волю до пізнання і творчості і довести її спрямованість не лише
на самопізнання, а й на пізнання зовнішнього світу і його
перетворення.
8. Простежити процес формування людини з активною
життєвою позицією, вольове начало якої скероване не всередину
себе, а назовні, через поєднання вивчення спадщини найсильніших
представників певних історичних періодів та характеристики яскравих
історичних епох. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП........................................................................................................3
РОЗДІЛ І
ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА І МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ
ВОЛІ ЯК СКЛАДОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ МЕНТАЛЬНОСТІ І ЯК
ОСОБИСТІСНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ЛЮДИНИ.................................................................................................10
РОЗДІЛ ІІ
ПРОБЛЕМА ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ ЛЮДИНИ У ФІЛОСОФСЬКІЙ
КУЛЬТУРІ КИЇВСЬКОЇ РУСІ...............................................................31
Висновки до розділу ІІ...........................................................................59
РОЗДІЛ ІІІ
ЗАРОДЖЕННЯ І РОЗВИТОК ГУМАНІЗМУ ЯК УСВІДОМЛЕНОЇ
ВОЛІ ДО ЛЮДЯНОСТІ У ФІЛОСОФСЬКІЙ КУЛЬТУРІ УКРАЇНИ
ХІІІ-ХVІІ СТ.............................................................................................61
Висновки до розділу ІІІ...........................................................................99
РОЗДІЛ ІV
РОЗВИТОК ІДЕЙ ПРО ОСОБИСТІСНУ ВОЛЮ В
ГУМАНІСТИЧНИХ ТА РЕФОРМАЦІЙНИХ ВЧЕННЯХ ДІЯЧІВ
БРАТСЬКОГО РУХУ...........................................................................102
Висновки до розділу ІV........................................................................130
РОЗДІЛ V
ІДЕЯ ВОЛІ У ФІЛОСОФІЇ ДІЯЧІВ КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКОЇ
АКАДЕМІЇ.............................................................................................132
Висновки до розділу V..........................................................................167
ВИСНОВКИ...........................................................................................170
ЛІТЕРАТУРА.........................................................................................181
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|