Олена Майданець-Баргилевич » Становлення національної школи монументально-декоративного мистецтва в Україні (перша третина ХХ століття)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Становлення національної школи монументально-декоративного мистецтва в Україні (перша третина ХХ століття)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2006 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
13.07.2024 |
|
Твір змінено: |
13.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(21 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження: становлення національної школи монументально-
декоративного мистецтва в Україні в першій третині ХХ ст. на прикладі
творчо-педагогічної діяльності М. Бойчука, В. Кричевського та їх вихованця-
послідовника О. Саєнка в контексті мистецького процесу зазначеного
періоду.
Для досягнення наукової мети було визначено такі завдання:
— проаналізувати наявні літературні та архівні джерела з означеної
проблеми;
— окреслити загальний стан розвитку українського монументально-
декоративного мистецтва першої третини ХХ ст.;
— розглянути процес становлення національної школи монументально-
декоративного мистецтва, зокрема в стінах Української академії мистецтва,
9
окреслити її головні засади та орієнтацію;
— проаналізувати науково-педагогічні та творчо-методологічні системи
професорів Академії М. Бойчука та В. Кричевського;
— дослідити ранній, найбільш плідний і досі маловідомий творчий
доробок О. Саєнка як одного з найхарактерніших представників національної
мистецької школи 1920-х років, послідовника творчо-педагогічних
принципів М. Бойчука та В. Кричевського;
— ввести до науково-мистецтвознавчого обігу маловідомі або ще
недосліджені твори тогочасних художників, інші нововідкриті мистецькі
явища, факти. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП …………………………………………………………………
...
3
РОЗДІЛ 1
СТАН НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
ПРОБЛЕМИ ………………..
17
РОЗДІЛ 2
ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО
МИСТЕЦТВА У ПЕРШІЙ ТРЕТИНІ ХХ
СТОЛІТТЯ ………………..
37
РОЗДІЛ 3
СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ МОНУМЕНТАЛЬНО-
ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА. МЕТОДОЛОГІЧНІ
ЗАСАДИ ТВОРЧО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МИХАЙЛА
БОЙЧУКА І ВАСИЛЯ
КРИЧЕВСЬКОГО……………………………………………
65
3.1. Формування Михайлом Бойчуком школи
монументального
малярства…………………………………………………………
…
67
3.2. Національний стиль Василя Кричевського
………………….
80
РОЗДІЛ 4
ТВОРЧІСТЬ ОЛЕКСАНДРА САЄНКА — УТВЕРДЖЕННЯ
Й ПОДАЛЬШИЙ РОЗВИТОК НАЦІОНАЛЬНОЇ ШКОЛИ
МОНУМЕНТАЛЬНО-ДЕКОРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА
………….. 99
4.1. Монументально-декоративна образотворчість
……………... 101
4.2.
Малярство …………………………………………………….. 118
4.3. Графічні
композиції ………………………………………….. 129
4.4. Декоративний текстиль (ткацтво, вибійка)
…………………. 134
145
3
4.5. Проектування
інтер’єрів ………………………………………
ВИСНОВКИ ……………………………………………………………
.. 158
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ
ДЖЕРЕЛ ………………………………. 174
ДОДАТОК (ілюстрації)
………………………………………………… 193
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|