Тарас Литвин » Раціоналізм та ірраціоналізм української філософії доби Бароко
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Раціоналізм та ірраціоналізм української філософії доби Бароко
Не визначено
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
21.05.2025 |
|
Твір змінено: |
21.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є висвітлення специфіки філософської думки в
Україні епохи бароко, яка стала синтезом двох традиційних напрямків в її
розвитку - ірраціоналізму та раціоналізму, і який представила філософська
школа Києво-Могилянської академії у феномені барокової схоластики.
Реалізація поставленої мети передбачала такі завдання:
- розглянути джерельну базу й проаналізувати праці дослідників проблеми
української барокової схоластики;
- висвітлити специфіку барокового способу світосприйняття і
світорозуміння, його відображення в духовно-філософській культурі України;
- прослідкувати традицію ірраціоналізму в українській філософії як
розвиток містичного неоплатонізму;
- проаналізувати процес становлення й особливості утвердження в
українській духовно - філософській культурі раціоналістичної традиції;
- розглянути проблему барокової схоластики, як специфічного стилю
філософствування професорів Києво-Могилянської академії, і його духовно-
теоретичне підгрунтя українського бароко. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Bcтуп………………………………………………………………………………... 3
Poзділ І. Джерела, історіографія й методологічна основа дослідження……….. 8
1.1. Джерельна база й історіографія осмислення філософії українського
бароко……………………………………………………………………………….. 8
1.2. Теоретико-методологічна основа дослідження…………………………….. 23
1.3. Висновки до І -го розділу……………………………………………………. 34
Розділ ІІ. Світовідчуття доби бароко та ціннісні орієнтації…………………… 36
2.1.Культурно–історичне визначення епохи бароко і її змістові домінанти…. 36
2.2 Бароко: зміни стилю і формування нових світоглядно- художніх
орієнтирів………………………………………………………………………… 45
2.3. Філософський світ символіки бароко.Місце книги в українській бароковій
культурі…………………………………………………………………………… 58
2.4 Висновки до ІІ -го розділу…………………………………………………... 74
Розділ ІІІ. Іраціональне та його витоки в українській філософії доби бароко… 76
3.1 Поширення і утвердження бароко в Україні………………………………. 76
3.2 Ірраціональні тенденції філософської думки XVI-XVII століть…………. 97
3.3. Іван Вишенський провідник ідей філософського ірраціоналізму……… 112
3.4. Висновки до ІІІ – го розділу………………………………………………. 127
Розділ ІV. Раціоналізація української філософії кінця ХVI - XVIII ст. …… 130
4.1. Раціоналізм доби бароко і його місце в українській філософії ………… 130
4.2. Розвиток раціоналістичної традиції мислителями ХVI-XVIII ст………. 135
4.3. Філософія Києво-Могилянської академії ………………………………... 154
4.4. Висновки до ІV – го розділу……………………………………………… 174
Висновки………………………………………………………………………… 176
Список використаних джерел…………………………………………………. 182
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|