Лариса Литвин » Діалог Сходу й Заходу в ранній українській бароковій поезії
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Діалог Сходу й Заходу в ранній українській бароковій поезії
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Мета дисертації полягає в розкритті
механізмів становлення української барокової поезії у взаємодії двох
визначальних чинників – культурних традицій Сходу й Заходу.
Передбачається виявити типологічну диференціацію віршових текстів, що
постають як наслідок згаданого діалогу.
Для реалізації поставленої мети визначено такі завдання:
– узагальнити інформацію про генезу та сутність понять „Схід” і „Захід” як
базових для формування української барокової поезії;
– визначити іманентні риси української ранньобарокової поезії як синтезу
середньовічної, ренесансної та барокової філософсько-художніх ідей;
– визначити риси східної та західної культурної ментальності, наявні в
естетичній свідомості ранньобарокових українських поетів;
– простежити особливості конкретного поетичного втілення результатів
культурного діалогу між східним та західним культурними ареалами;
– уточнити джерела формування основних засобів поетики та жанротворення
у віршах названого періоду;
– установити контекстуальні та інтертекстуальні зв’язки між віршами, які є
результатом діалогічних стосунків. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП........................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ Й ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ
БАРОКОВОЇ ПОЕЗІЇ............................................................................................11
1.1. Поезія українського бароко в історико-літературних дослідженнях..........11
1.2. Схід і Захід у проекції на Україну..................................................................28
1.3. Проблема хронологічних меж раннього бароко............................................31
РОЗДІЛ 2. ВІРШІ ПОЛЕМІЧНОГО КОМПЛЕКСУ: ІДЕОЛОГІЧНА
СТРАТЕГІЯ.............................................................................................................38
2.1. Джерела поезії українського бароко...............................................................38
2.2. Синтез середньовіччя й бароко у поетичному дискурсі кінця XVI
століття.....................................................................................................................44
2.3. Діалогічність української барокової культури..............................................49
2.4. Полеміка чи діалог?..........................................................................................55
2.5. До питання авторства віршів полемічного комплексу..................................66
2.6. Позиція православного традиціоналізму у віршах полемічного
комплексу..................................................................................................................74
РОЗДІЛ 3. ПОЕТИЧНИЙ ТЕКСТ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ВЗАЄМОДІЇ СХОДУ
Й ЗАХОДУ...............................................................................................................86
3.1. Версифікаційна система творів полемічного комплексу............................. 86
3.2. Художній текст крізь призму діалогічних відносин (на прикладі віршів
полемічного комплексу)..........................................................................................95
3.3. Заголовок як засіб концентрації змісту віршів полемічного
комплексу................................................................................................................102
3.4. Проблеми становлення українського поетичного тексту...........................108
3.5. Спроба жанрового визначення віршів полемічного комплексу.................114
3.6. Символ як стилетворчий чинник віршів полемічного комплексу.............122
3
3.7. Кореляція архетипного та біблійного у віршах полемічного комплексу..129
РОЗДІЛ 4. СХІДНА Й ЗАХІДНА МОДЕЛІ В СТРУКТУРІ ПОЕЗІЇ
РАННЬОГО БАРОКО........................................................................................145
4.1. Візантійський культурний код у віршах полемічного спрямування.........145
4.2. Модифікація доктрини сарматизму в українській панегіричній поезії кінця
XVI – початку XVII ст...........................................................................................157
ВИСНОВКИ..........................................................................................................169
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.........................................................176
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|