Наталія Литовченко » Поетика назви вікторіанського роману
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Поетика назви вікторіанського роману
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи − виявити поетикальні, когнітивно-семантичні зв’язки назв
вікторіанських романів з іншими елементами поетики художніх творів,
наративною стратегією, авторським задумом у контексті історико-культурних
особливостей вікторіанської епохи; простежити зв’язок з традицією називання
в попередніх епохах та виявити авторські новації в хронологічних межах
XVIII−ХІХ ст.
Утілення зазначеної мети зумовлює розв’язання низки конкретних
завдань:
− висвітлити стан вивчення проблеми заголовка в сучасній
філологічній науці, сформувати теоретичні засади дослідження і його
термінологічний апарат;
− дослідити художні функції заголовка, заголовково-фінального
комплексу;
− спираючись на існуючі класифікації заголовків, розробити власну
класифікацію назв вікторіанських романів та романів XVIII ст.;
− здійснити типологічний історико-зіставний аналіз назв романів
XVIII−ХІХ ст., виявляючи відмінності у принципах називання обох епох та
уточнюючи механізм їх розвитку і зміни в історичній динаміці;
− з’ясувати характер співвідношення традицій і новаторства в
моделях заголовків романістів XVIII ст. і вікторіанців;
− уточнити процес історичної зміни назв-антропоетонімів,
спираючись на дослідження у сфері літературної ономастики;
− зробити розгорнутий аналіз заголовково-фінального комплексу
репрезентативних вікторіанських романів: «Джен Ейр» Ш. Бронте, «Домбі і
Син» Ч. Діккенса, «Ярмарок Марноти» В. М. Теккерея, − для визначення його
функції у формуванні художньої цілісності твору. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ...…………………………………………………………………………........ 4
Розділ І. Проблема дослідження поетики заголовків у сучасній
філології ................……………………………………………………………....... 10
1.1. Дефініція понять «назва», «заголовок», «заголовковий комплекс» ..….. 15
1.2. Художні функції заголовка, «заголовково-фінального комплексу …..... 23
1.3. Типи заголовків ...………………………………………………………..... 30
1.4. Історична динаміка заголовкових моделей ………………………….….. 43
Розділ ІІ. Принципи називання вікторіанських романів у контексті
культурологічних особливостей епохи:
взаємодія традиції та новаторства ......................................................................... 49
2.1. Своєрідність сюжетно-перспективних назв у контексті традиції
заголовків даного типу ........................................................................................ 50
2.1.1. Історія появи заголовків типу «Життя…», «Історія…»,
«Пригоди…» та формування канону сюжетно-перспективних
назв у XVIII ст. …............................................................................................ 50
2.1.2. Поетологічна специфіка сюжетно-перспективних заголовків
в англійській літературі XVIII ст. .................................................................. 53
2.1.3. Трансформація моделі сюжетно-перспективних назв
у романістиці вікторіанської доби ………………......……………….…….. 69
2.2. Специфіка назв-антропоетонімів вікторіанського роману .….................. 87
2.2.1. Своєрідність заголовків-антропоетонімів у
довікторіанській літературі …….................................................................... 87
2.2.2. Видозміни назв-антропоетонімів
у вікторіанській романістиці .......................................................................... 94
2.3. Своєрідність проблемно-тематичних заголовків
вікторіанського роману .......…...................…………………………………... 107
3
2.3.1. Аксіологічний потенціал проблемно-тематичних назв у
довікторіанській літературі ....................................................................….. 107
2.3.2. Механізм структурування проблемно-тематичних
заголовків у вікторіанському романі ........................................................... 112
Розділ ІІІ. Поетологічна специфіка заголовково-фінального комплексу
романів ХІХ ст. ………………………………………………………………….. 128
3.1. Функціонування заголовково-фінального комплексу
роману Ш. Бронте «Джен Ейр» ........……...................................................…. 128
3.2. Поетика заголовково-фінального комплексу роману
В. М. Теккерея «Ярмарок Марноти» ...………................................................ 142
3.3. Структурно-семантичні особливості заголовково-фінального
комплексу роману Ч. Діккенса «Домбі і Син» ...……......................…...…... 163
Висновки ..……………………………………………………………………….. 177
Список використаних джерел ..………………………………………………… 184
Додаток І. Оригінальний варіант фрагментів, що цитуються ...……………… 212
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|