Інна Лисенко » Поетика драматургії Миколи Куліша 1927-1932 років
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Поетика драматургії Миколи Куліша 1927-1932 років
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
18.07.2024 |
|
Твір змінено: |
18.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації полягає в аналізі окремих
рис поетики драмопису М. Куліша. Реалізація поставленої мети передбачає
розв’язання таких завдань:
– з’ясувати особливості рецепції аналізованих п’єс М. Куліша
10
в критиці й літературознавстві;
– окреслити історію питання соціальної й політичної міфології;
– дослідити семантику просторових образів та схарактеризувати
специфіку художнього простору творів письменника;
– розглянути соціально-психологічну проекцію переживання
простору персонажами;
– довести домінування соціального міфологізму в художньому світі
п’єс митця, що виявляє себе на проблемно-тематичному, сюжетно-
композиційному й образному рівнях;
– осмислити специфіку переломлення в радянському політичному
міфі українського національного характеру;
– визначити, які тенденції переважають у художньому світі
М. Куліша – міфологізаторські чи деміфологізаторські. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП......................................................................................................……... 4
РОЗДІЛ 1. Проблеми й теоретичні засади вивчення творчості М. Куліша.. 13
1.1. Рецепція драматургії М. Куліша 1927–1932-х рр. у критиці
й літературознавстві...………………………................................…................. 13
1.2. Проблема соціальної міфології в науково-теоретичному висвітленні й
теоретико-методологічні засади дослідження…………………...…………... 36
Висновки до РОЗДІЛУ 1………………………………………………………. 46
РОЗДІЛ 2. Мотив “бездомності” в художньому світі М. Куліша та
своєрідність його реалізації в радянській тоталітарній міфології…………... 48
2.1. Специфіка сакралізації столичного топосу (“Народний
Малахій”)……………………………………………………………………….. 50
2.2. Становлення ідеї радянської “домності” як свідчення кризи
патріархальної свідомості (“Вічний бунт”)…………………………………... 72
Висновки до РОЗДІЛУ 2…………………………………………………….… 96
РОЗДІЛ 3. Феномен “зміщанення” постреволюційного суспільства
в п’єсах М. Куліша ………………………………………………..…………… 99
3.1. Просторові виміри “міщанського” (“Мина Мазайло”)…..……...……… 99
3.2. Дихотомія “пролетарське – міщанське” як принцип організації
художнього простору (“Закут”)…….…………………………………………. 115
Висновки до РОЗДІЛУ 3…………………………………………………….… 134
РОЗДІЛ 4. Симультанна організація драматичного простору й політична
міфологія: точки дотику…….…..……………………………….…………….. 136
4.1. Семантика просторових образів (“Патетична соната”)…………………. 136
4.2. Локус утрачених ілюзій: до питання деміфологізації базових
радянських міфів (“Маклена Граса”)…………………………………………. 163
Висновки до РОЗДІЛУ 4………………………………………………………. 183
3
ВИСНОВКИ..................................................................................................….. 185
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...……............................................ 195
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|