Наталія Василівна Лисенко-Ковальова » Мистецький Український Рух: модернізація літературної традиції і модернізм
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мистецький Український Рух: модернізація літературної традиції і модернізм
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(981.7 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є з’ясувати
теоретичні моделі нового традиціоналізму та ознаки модернізації традиційної
оповідності в мурівській творчій практиці, а також теоретичні установки та
художні вирішення мурівського модернізму, у зв’язку з чим постають такі
завдання:
– охарактеризувати теоретичні засади МУРу, експеримент з „великою
літературою” та концепцію „національно-органічного стилю” у
зв’язку із художніми здобутками літературної епохи 20-х рр. ;
– проаналізувати процеси модернізації художньої оповідності у
творчості Т.Осьмачки, І.Багряного, У.Самчука;
– розглянути естетичну провокацію МУРу як художню практику
модернізму у творчості Ю.Косача, І.Костецького, В.Петрова-
Домонтовича;
– провести підсумкову оцінку експерименту із „великою літературою”
як центрального дискурсу та його опозиційної моделі в мурівському
періоді . |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП..........................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1. КОНЦЕПЦІЯ “ВЕЛИКОЇ ЛІТЕРАТУРИ” І “ЄВРОПЕЇЗМ”............10
1.1. Неотрадиціоналізм у МУРі.............................................................16
1.2. Теоретичний дискурс модернізму в МУРі..................................31
РОЗДІЛ 2. МОДЕРНІЗАЦІЯ ТРАДИЦІЙНИХ ХУДОЖНІХ МОДЕЛЕЙ.......48
2.1. Доцентрова реалістична модель Уласа Самоука..........................48
2.2. Реалізм з елементами символізації та
експресіонізму І. Багряного..............................................................64
2.3. Синтез символізму, романтизму та екзистенціалізму
в повісті Тодося Осьмачки „Старший боярин”..............................74
РОЗДІЛ 3. ХУДОЖНЯ ПРАКТИКА МУРІВСЬКОГО МОДЕРНІЗМУ..........89
3.1. Українська екзотика та екзистенціалістська
проблематика Ю. Косача..................................................................89
3.2. Модернізація драматургічної структури
у творчості Ігоря Костецького.......................................................113
3.3. Поетика та проблематика інтелектуального письма
Віктора Петрова-Домонтовича.....................................................128
ВИСНОВКИ.............................................................................................................159
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...............................................................166
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|