Сергій Лисаков » Феномен провідництва в освіті України (XIX – початок XXI століть)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Феномен провідництва в освіті України (XIX – початок XXI століть)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2021 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
11.08.2024 |
|
Твір змінено: |
11.08.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(889.4 КБ)
|
|
Опис: |
Лисаков С. В. Феномен провідництва в освіті України (XIX – початок
XXI століть). – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за
спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка
. – Бердянський державний педагогічний університет, 2021.
Робота виконана на кафедрі педагогіки Бердянського державного
педагогічного університету. Науковий керівник – кандидат педагогічних наук,
професор Василь Крижко.
Зміст анотації
У дисертації подано результати науково-педагогічного дослідження
українського етнічного феномену «проводу» та «провідництва» в царині
національної освіти в історичний період XXVIII – початку XXI століть.
Мета дослідження полягає у визначенні місії провідництва в освіті та
рис його феноменального характеру.
Завдання дослідження:
1. Визначити соціально-історичні умови, етнічні, національні, релігійні
коріння виникнення автохтонного феномену «проводу» та «провідництва».
2. Здійснити герменевтичний дискурс провідництва в наукових
джерелах.
3. Запровадити до наукового вжитку авторське визначення концепту
«провідництво в освіті».
4. Визначити феноменальні характеристики провідників освіти.
5. Визначити смислові формати провідництва в освіті та їх
схарактеризувати.
6. Визначити місце «провідництва» у системі наукових понять освіти.
7. Здійснити методологічне обґрунтування провідницької діяльності в
освіті. 3
Об’єкт дослідження: феномен провідництва в царині освіти України
XIX–XXI століття.
Предмет дослідження: генеза, теоретичне обґрунтування та практика
провідницької діяльності в освіті України.
Методи дослідження: теоретичні:
– ретроспективний – історико-педагогічні дослідження соціальних та
педагогічних явищ і персоналій провідників;
– конкретно-пошуковий – вивчення історичних, наукових і літературних
джерел; вивчення бази словників і довідникової літератури; дослідження
зарубіжних науково-педагогічних видань; узагальнення матеріалів, підготовка
та видання наукових статей, монографій, тексту дисертації;
– персоналістично-біографічний – вивчення біографічних даних та
творчої провідницької діяльності видатних постатей національної еліти;
інтерв’ю з фундаторами українського державотворення, листування та бесіди;
бесіди з перекладачами англомовних видань з проблеми провідництва;
анкетування та обробка результатів анкетування студентів, педагогів,
керівників закладів загальної середньої освіти;– обсерваційні: вивчення спогадів, матеріалів листування, зустрічі-бесіди
, інтерв’ю із сучасними провідниками національної освіти. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП………………………………………………………………………… 17
РОЗДІЛ 1. ІДЕЯ ПРОВІДНИЦТВА ЯК ЕТНІЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНИЙ
ФЕНОМЕН СУСПІЛЬСТВА……………………………………... 24
1.1. Історична зумовленість генези провідництва – автохтонного
українського феномену ……………………………
24
1.2. Сучасні дискурси реактивації феномену провідництва в освіті.. 44
1.3. Герменевтичний аналіз визначення концепту «провідництва в
освіті»……………………………………………………….
………….
63
Висновки до розділу 1…………………………………………………………..... 71
РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК ПРОВІДНИЦЬКОЇ ІДЕЇ В ЦАРИНІ ОСВІТИ
УКРАЇНИ ……………..................................................................... 74
2.1. Дослідження взаємозалежності провідництва в освіті та
просвітництва……………………………………………………… 74
2.2. Родові зв’язки «провідництва», «наукової організації праці» і
«передового досвіду»…………………………………………....... 96
2.3. Формати провідницької місії в освіті……………………………. 104
2.4. Визначальні риси особистості провідника освіти……………… 111
2.5. Жертовність провідництва………………………………………... 119
Висновки до розділу 2…………………………………………………………... 125
РОЗДІЛ 3. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФЕНОМЕНУ ПРОВІДНИЦТВА
В ОСВІТІ ……………..................................................................... 128
3.1. Феноменальний характер провідництва..………………………... 128
3.2. Наративи провідницької місії в освіті….………………………... 142
3.3. Методологування ідеї провідництва …………………………….. 163
Висновки до розділу 3…………………………………………………………..... 199
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………..... 201
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………....... 208
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|