Наталія Лівіцька » Рецептивні моделі творів для дітей Миколи Вінграновського
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Рецептивні моделі творів для дітей Миколи Вінграновського
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.08.2025 |
|
Твір змінено: |
24.08.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – з’ясувати специфіку письменницької спадщини
Миколи Вінграновського у контексті розвитку української літератури для
дітей і юнацтва другої половини ХХ ст., визначити проблему читацького
сприйняття „дитячого” доробку митця.
Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання конкретних
завдань:
• дослідити історіографічний аспект вивчення творів
М. Вінграновського для дітей;
• систематизувати основні напрями рецепції літератури
М. Вінграновського для дітей і юнацтва у сучасних літературознавчих
практиках;
9
• означити природу „дитячої” літератури як естетичного феномена
на прикладі оригінальних творів М. Вінграновського;
• проаналізувати індивідуально-авторську специфіку моделювання
дитячої свідомості в поетичному дискурсі;
• охарактеризувати суб’єктну організацію лірики поета для
молодшої аудиторії;
• осмислити сутність екзистенціалістської моделі світу і героя в
„дитячій” поезії М. Вінграновського;
• окреслити особливості жанрово-композиційної структури малої
прози митця дитячо-юнацького кола крізь призму рецептивної поетики,
обґрунтувати його новаторство у прозових жанрах (оповіданні, повісті,
літературній казці). |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………….…...3
РОЗДІЛ 1
Творчість Миколи Вінграновського у контексті розвитку української
„дитячої” літератури…………………………...…………..…………….……..13
1.1. Критична рецепція творчості письменника для дітей і юнацтва:
історіографічний аспект......................................................................................22
1.2. Новітні підходи до аналізу творів М. Вінграновського для дітей...........39
1.3. Естетичний феномен літератури для дітей у доробку митця ……….….50
Висновки до 1 розділу………………………………...…………………..……62
РОЗДІЛ 2
Модель ліричного героя у дитячих поезіях Миколи Вінграновського......67
2.1. Феномен дитячої свідомості в поезії митця…………………..……..…70
2.2. Суб’єктна організація „дитячої” лірики М. Вінграновського……….....92
2.3. „Екзистенційність дитячого” в авторській концепції „дитина-світ”..104
Висновки до 2 розділу………..…………………………………...…..………119
РОЗДІЛ 3
Дитяча рецепція світу у прозовому дискурсі Миколи Вінграновського..124
3.1. Образ дитинства у жанрово-композиційній структурі оповідань
письменника……………………………………………...………….………...127
3.2. Особливості сприймання „дитячого” у повістях М. Вінграновського..141
3.3. Формування питомо української свідомості дитини у казкарській
творчості митця……………………………………………………………...153
Висновки до 3 розділу……………….…………...………………………...…164
ВИСНОВКИ…………………………………………….………………..……171
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………….………..……...180
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|