Сюй Ліша » Художня проза Пантелеймона Куліша у контексті українського романтизму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Художня проза Пантелеймона Куліша у контексті українського романтизму
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
13.05.2024 |
|
Твір змінено: |
13.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Метою роботи є всебічний аналіз україномовної художньої прози
П. Куліша 1840 − початку 1860-х рр., зокрема змісту, проблематики,
системи образів, особливостей поетики.
Реалізація мети передбачає розв’язання таких завдань:
− простежити основні тенденції розвитку художньої прози в
українському романтизмі;
− всебічно проаналізувати усі відомі україномовні твори малої прози
Куліша, їхні жанри, художній зміст, проблематику та галерею персонажів;
− з’ясувати роль і місце фольклорних чинників у художньому змісті
романтичних прозових творів Куліша;
− розглянути зміст та проблематику історичного роману «Чорна рада.
Хроніка 1663 року», особливості переплетення у структурі твору двох
основних сюжетних ліній − історичної та белетристичної;
− дослідити співвіднесенність висвітлення подій 1663 року в романі
Куліша «Чорна рада» з їхнім історичним відповідником;
− визначити основні групи персонажів роману, розглянути їхнє місце в
історично-художньому світі «Чорної ради»;
− проаналізувати особливості поетики «Чорної ради». |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП..................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ
РОМАНТИЧНОЇ ПРОЗИ 1820–1840-ХРОКІВ...............................................13
1.1. Особливості історико-літературного процесу перших десятиліть
XIX століття − ідеї й тенденції.........................................................................14
1.2. Тематика й жанри преромантичної та романтичної прози
1820−початку 1840-х років...............................................................................23
1.3. Пантелеймон Куліш 1840−1850-х років про розвиток художньої
прози...................................................................................................................36
Висновки до розділу 1…………………………………………………...43
РОЗДІЛ 2. ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ МАЛОЇ УКРАЇНОМОВНОЇ
ПРОЗИ ПАНТЕЛЕЙМОНА КУЛІША............................................................46
2.1. Фольклорно-побутова проза..............................................................46
2.1.1. «Циган»..........................................................................................47
2.1.2. «Півпівника»..................................................................................48
2.1.3. «Бабуся з того світу».....................................................................49
2.1.4. «Сіра кобила»................................................................................53
2.2. Фольклорно-історична проза............................................................56
2.2.1. «Очаківська біда»..........................................................................57
2.2.2. «Січові гості»................................................................................59
2.2.3. «Мартин Гак»................................................................................62
2.2.4. «Потомки українського гайдамацтва»........................................65
2.3. Громадянські мотиви у прозі П. Куліша...........................................71
2.3.1. Хутірська філософія та її вияв у циклі «Листи з хутора».........71
2.3.2. «Про злодія в селі Гаківниці»......................................................75
3
2.3.3. Художня трансформація хутірської філософії в оповіданнях
«Хто такий хуторянин» та «Півпівника»........................................................80
2.4. Психологічно-особистісна проза …….............................................84
2.4.1. Шедевр малої української прози − ідилія «Орися»...................84
2.4.2 Оповідання-балада «Гордовита пара»..........................................90
2.4.3 Оповідання-ідилія «Дівоче серце»...............................................95
Висновки до розділу 2………………………………………………….101
РОЗДІЛ 3. ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ІСТОРИЧНИЙ РОМАН «ЧОРНА
РАДА. ХРОНІКА 1663 РОКУ»: ЗМІСТ, ОБРАЗИ, ПРОБЛЕМАТИКА…..103
3.1. Галерея персонажів у «Чорній раді»...............................................105
3.1.1. Історичні антагоністи Яким Сомко та Іван Брюховецький.....105
3.1.2. Полковник-священик Шрам та його син Петро........................109
3.1.3. Козацтво в романі − Кирило Тур, Батько Пугач і Божий
Чоловік..............................................................................................................117
3.1.4. Образи козацької старшини − веселий Черевань і
користолюбивий Гвинтовка...........................................................................125
3.1.5. Жіночі персонажі роману...........................................................128
3.2 Історичний та культурний простір «Чорної ради».........................134
3.2.1 Запорозька Січ та традиції і звичаї запорозьких козаків..........135
3.2.2 Символіка хутора і чорної ради..................................................140
3.2.3 Київ у художньому просторі «Чорної ради»..............................144
3.2.4 Фольклорні й етнографічні елементи у «Чорній раді».............146
Висновки до розділу 3 ………………………………………………...153
ВИСНОВКИ.............................................................................................155
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……........................................166
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|