Євгенія Ліберт » Драматургія Миколи Куліша: інтерпретації біблійного тексту
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Драматургія Миколи Куліша: інтерпретації біблійного тексту
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
18.07.2024 |
|
Твір змінено: |
18.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета нашої роботи – дослідити особливості інтерпретації і
функціонування біблійного тексту у драматургії М. Куліша.
Досягнення поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
9
- окреслити спектр біблійних мотивів, символів та образів, до яких
звертається автор – з урахуванням творчої еволюції драматурга;
- визначити особливості функціонування біблійних мотивів,
символів та образів у творах М. Куліша;
- порівняти характер інтерпретації біблійного тексту у М. Куліша з
попередньою традицією та з творчістю сучасників М. Куліша;
- визначити роль біблійного тексту у драматургії М. Куліша та
окреслити причини звернення драматурга до Святого Письма. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................. 3
Розділ 1. Контамінація християнського і радянського міфів у драмах «97»
та «Комуна в степах» Миколи Куліша ......................................................... 18
1.1. Створення нової міфології ................................................................................... 18
1.2. Гра з концептами як спосіб контамінації християнського та радянського
міфів ................................................................................................................................... 28
1.3. Образ пророка у драмах «97» та «Комуна в степах» ................................... 34
1.4. Від надії до зневіри: мотив спасіння та апокаліптичні мотиви ................ 39
Розділ 2. Профанізація біблійного міфу у комедіях Миколи Куліша ....... 50
2.1. Мотив пророка: біблійні пророки та мученики сьогодення в комедії
«Отак загинув Гуска» .................................................................................................... 50
2.2. Мотиви Великодня та пошуку Землі Обіцяної: сакралізація побуту...... 57
2.3. Антисвіт комедій «Отак загинув Гуска» та «Хулій Хурина» ................... 66
Розділ 3. Експресіоністська трансформація біблійних мотивів та образів у
драматургії Миколи Куліша ........................................................................... 84
3.1. Гротеск як засіб трансформації міфу та образу пророка у драмі
«Народний Малахій»..................................................................................................... 84
3.2. Неоромантична трансформація образу пророка у драмах «Патетична
соната», «Вічний бунт» та «Маклена Граса» ....................................................... 105
3.3. Містеріальне начало у драматургії Миколи Куліша.................................. 123
3.4. Десакралізація християнського та радянського міфів у драмі «Прощай,
село» ................................................................................................................................. 146
3.5. Божевільний, юродивий, блазень як модус співіснування митця і
суспільства у літературі 20-х – початку 30-х рр. ХХ ст. .................................. 155
3.6. Апокаліптичні мотиви у драмах Миколи Куліша 1926–1932 рр. .......... 170
ВИСНОВКИ .................................................................................................... 186
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ............................................. 194
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|