Надія Левицька » Становлення та розвиток вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Становлення та розвиток вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.8 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є комплексне узагальнення процесу становлення та
розвитку вищої гуманітарної освіти Наддніпрянської України в другій половині
ХІХ – початку ХХ ст. Конкретизація поставленої мети знайшла своє
відображення в наступних дослідницьких завданнях:
– з’ясувати стан наукового вивчення та висвітлення проблеми;
– здійснити пошук, виявлення та вивчення джерел з досліджуваної
проблеми, укомплектувати та класифікувати відповідний джерельний комплекс;
– дослідити сутність офіційної політики царського уряду в галузі вищої
гуманітарної освіти та її особливості в Україні;
– дати загальну характеристику стану вищої гуманітарної освіти в Україні
у другій половині ХІХ – початку ХХ ст.;
– охарактеризувати специфіку вищої духовної освіти в контексті розвитку
вищої гуманітарної освіти;
– розкрити зміст і форми гуманітарної освіти;
– прослідкувати динаміку соціально-професійного статусу викладачів
гуманітарних спеціальностей;
– визначити ознаки опозиційності викладачів і студентів політиці русифікації
гуманітарної освіти;
– відтворити соціокультурний портрет студентів-гуманітаріїв;
7
– проаналізувати динаміку і визначити характер студентських рухів на
зламі століть, закцентувати увагу на участі студентів в українізації гуманітарної
освіти. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ .........................................................................................3
ВСТУП ..............................................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1
ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛА ТА ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ
ДОСЛІДЖЕННЯ ...........................................................................................................................12
1.1. Історіографія проблеми ...........................................................................................................12
1.2. Характеристика джерельної бази............................................................................................34
1.3. Теоретико-методологічні засади дослідження ......................................................................42
РОЗДІЛ ІІ
ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА В ГАЛУЗІ ВИЩОЇ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ.......................54
2.1. Загальна характеристика стану вищої гуманітарної освіти в Україні ................................54
2.2. Нормативно-законодавча база вищої гуманітарної освіти...................................................75
2.3. Організаційне та матеріально-фінансове забезпечення розвитку вищої
гуманітарної освіти........................................................................................................................131
РОДІЛ ІІІ
ЗМІСТ І ФОРМИ ВИЩОЇ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ.......................................................141
3.1. Аналіз змісту гуманітарної складової..................................................................................141
3.2. Основні форми гуманітарної освіти у вищих навчальних закладах................................166
3.3. Науково-методичне забезпечення гуманітарної освіти.....................................................183
РОЗДІЛ ІV
ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКИЙ СКЛАД ГУМАНІТАРНИХ
ФАКУЛЬТЕТІВ………………………………………………………………………..............214
4.1. Соціально-правовий статус викладачів-гуманітаріїв.........................................................214
4.2. Кваліфікаційно-професійний рівень та матеріальне забезпечення викладачів..............227
4.3. Участь науково-педагогічних працівників вишів у популяризації українознавства та
протидії русифікаторській політиці царату................................................................................250
РОЗДІЛ V
СОЦІАЛЬНИЙ ТА НАЦІОНАЛЬНИЙ ПОРТРЕТ СТУДЕНТІВ....................................276
5.1. Соціальний склад та матеріально-правове становище студентів-гуманітаріїв...............276
5.2. Науково-дослідна діяльність студентів................................................................................296
5.3. Дозвілля студентської молоді................................................................................................307
5.4. Участь студентів-гуманітаріїв у суспільно-політичному житті та національних
рухах................................................................................................................................................326
ВИСНОВКИ..................................................................................................................................369
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ...................................................381
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|