Світлана Ленська » Фольклористичні концепції Івана Франка: методологія, генологія
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Фольклористичні концепції Івана Франка: методологія, генологія

Дисертація
Написано: 2015 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 25.04.2025
Твір змінено: 25.04.2025
Завантажити: pdf див. (1.1 МБ)
Опис: Метою дисертаційного дослідження є комплексне осмислення тематичних
домінант та жанрово-стильових стратегій розвитку української новелістики
1920–1960-х рр., виявлення її місця і ролі у вітчизняному літературному процесі
ХХ ст.
Реалізація поставленої мети відбувається шляхом послідовного вирішення
конкретних завдань:
1) виявити особливості розвитку української малоформатної прози у
модерністському дискурсі;
2) охарактеризувати процес жанрових трансформацій у малих епічних
формах упродовж зазначеного часового відрізку; простежити внутрішні
механізми і динаміку розвитку жанрової системи вітчизняного письменства у
сегменті новелістики;
3) розширити наукове уявлення про типологічну картину вітчизняного
новелістичного простору 1920–1960-х років, уводячи в літературний обіг твори,
які раніше не ставали предметом спеціальних досліджень; проаналізувати
тематичний спектр української новелістики в материковій, західноукраїнській та
еміграційній літературі, що був обумовлений як соціально-історичними, так і
етноментальними чинниками, виявити антропологічно-гуманістичну
спрямованість вітчизняного малого епосу;
4) осмислити специфіку естетичного моделювання концепції світу і
людини у малій прозі зазначеного періоду, виявити діапазон екзистенційних
проблем, порушених у творах, і способи їх художнього втілення;
5) простежити стильовий спектр вітчизняної новелістики, особливу увагу
приділяючи художньому дискурсові 1920-х рр., що репрезентував основні
стратегії розвитку українського національного варіанту модернізму;
6) дослідити тематичні та жанрові домінанти у гумористичній і сатиричній
малій прозі 1920–1950-х рр.;
7) висвітлити духовно-спадкові зв’язки між ґенерацією «розстріляного
відродження» і шістдесятниками, обумовлені спільністю національного
ментально-культурного коду і відчуттям внутрішньої свободи митців. Необхідно
довести внутрішню єдність, духовну цілісність української малої прози ХХ
століття за умови збереження жанрово-стильової гетерогенності, виявити
особливості її типології та поетики в літературно-мистецькому контексті.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
Пов'язані автори:
Франко Іван
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.