Світлана Ленська » Фольклористичні концепції Івана Франка: методологія, генологія
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Фольклористичні концепції Івана Франка: методологія, генологія
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
25.04.2025 |
|
Твір змінено: |
25.04.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертаційного дослідження є комплексне осмислення тематичних
домінант та жанрово-стильових стратегій розвитку української новелістики
1920–1960-х рр., виявлення її місця і ролі у вітчизняному літературному процесі
ХХ ст.
Реалізація поставленої мети відбувається шляхом послідовного вирішення
конкретних завдань:
1) виявити особливості розвитку української малоформатної прози у
модерністському дискурсі;
2) охарактеризувати процес жанрових трансформацій у малих епічних
формах упродовж зазначеного часового відрізку; простежити внутрішні
механізми і динаміку розвитку жанрової системи вітчизняного письменства у
сегменті новелістики;
3) розширити наукове уявлення про типологічну картину вітчизняного
новелістичного простору 1920–1960-х років, уводячи в літературний обіг твори,
які раніше не ставали предметом спеціальних досліджень; проаналізувати
тематичний спектр української новелістики в материковій, західноукраїнській та
еміграційній літературі, що був обумовлений як соціально-історичними, так і
етноментальними чинниками, виявити антропологічно-гуманістичну
спрямованість вітчизняного малого епосу;
4) осмислити специфіку естетичного моделювання концепції світу і
людини у малій прозі зазначеного періоду, виявити діапазон екзистенційних
проблем, порушених у творах, і способи їх художнього втілення;
5) простежити стильовий спектр вітчизняної новелістики, особливу увагу
приділяючи художньому дискурсові 1920-х рр., що репрезентував основні
стратегії розвитку українського національного варіанту модернізму;
6) дослідити тематичні та жанрові домінанти у гумористичній і сатиричній
малій прозі 1920–1950-х рр.;
7) висвітлити духовно-спадкові зв’язки між ґенерацією «розстріляного
відродження» і шістдесятниками, обумовлені спільністю національного
ментально-культурного коду і відчуттям внутрішньої свободи митців. Необхідно
довести внутрішню єдність, духовну цілісність української малої прози ХХ
століття за умови збереження жанрово-стильової гетерогенності, виявити
особливості її типології та поетики в літературно-мистецькому контексті. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
РОЗДІЛ 1. ТРАНСФОРМАЦІЯ ЖАНРОВИХ СТРУКТУР МАЛИХ
ЕПІЧНИХ ФОРМ У МОДЕРНІСТСЬКОМУ ДИСКУРСІ . . . . . . . . . . . . . . 14
1.1. Теоретична модель жанру та поняття жанрово-стильової модифікації . . . . 14
1.2. Жанрова система та функціональні особливості малої прози
у добу модернізму. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
1.3. Науковий дискурс категорії «стиль».
Стильова домінанта і стильова стратегія . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
РОЗДІЛ 2. ЖАНРОВА ДИНАМІКА І ТЕМАТИЧНІ ДОМІНАНТИ
В УКРАЇНСЬКІЙ МАЛІЙ ПРОЗІ МІЖВОЄННОГО ПЕРІОДУ . . . . . . . . . 54
2.1. Дискурс малих епічних форм у жанровій парадигмі 1920–1930-х рр. . . . . 54
2.2. Дифузія жанрових структур у модерністському
малоформатному дискурсі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
2.3. Типологія жанрових модифікацій української новелістики . . . . . . . . . . . . . .71
2
2.4. Екзистенційний дискурс, художнє моделювання дійсності
в українській малій прозі 1920–1950-х років . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
2.4.1. Експресіоністська домінанта в художньому моделюванні
мілітарної теми та теми «стрілецької Голгофи» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
2.4.2. Аксіологічна парадигма в художній реалізації проблеми
національно-визвольних змагань у новелістиці 1920–1950-х рр.. . . . . . . . 126
2.4.3. Екзистенційна проблематика в соціально-психологічному
дискурсі пореволюційної новелістики . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
2.4.4. Урбаністична тема в українській малій прозі 1920–1940-х років . . .162
2.4.5. Хаологічна модель світу, танатологічний мотив
в українській новелістиці 1920–1930-х рр. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
РОЗДІЛ 3. СТИЛЬОВИЙ СИНТЕЗ В УКРАЇНСЬКІЙ МАЛІЙ ПРОЗІ
1920–1940-х рр. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
3.1. Модерністський дискурс української малої прози 1920–1930-х рр. . . . . . . 182
3.1.1. Неоромантизм / «романтика вітаїзму» в новелістиці
«розстріляного відродження» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184
3.1.2. Символістські інтенції у трансформаціях модерністської новели . .207
3.1.3. Імпресіоністичні візії у малих епічних формах . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
3.2. Синтез неореалізму з модерністською поетикою у малоформатному
епосі 1920–1940-х рр. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
3.3. Авангард та експеримент в українській малій прозі 1920–1940-х рр. . . . . 279
3.3.1. Експресіоністичне моделювання дійсності у
пореволюційній новелістиці . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279
3.3.2. Сюрреалістичні візії у поетиці малої прози . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292
3.3.3. «Експеримент у прозі» малого формату . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 300
РОЗДІЛ 4. ГУМОР І САТИРА В СИСТЕМІ УКРАЇНСЬКОЇ
МАЛОЇ ПРОЗИ 1920–1950-х рр. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 308
РОЗДІЛ 5. ІДЕЙНА КОНТРОВЕРСІЙНІСТЬ ТА ПОЛІСТИЛЬОВІ
СТРАТЕГІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ НОВЕЛІСТИЦІ 1940–1960-х рр. . . . . . . . . . 341
5.1. Екзистенційний вимір та стильові пошуки
в українській еміграційній малій прозі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .343
5.1.1. Жанрово-стильові модифікації малої прози
в художньому мисленні діячів «Празької школи», МУРу і «Слова» . . . . 345
5.1.2. Тема трагедії українського селянства, осмислення Голодомору
як національної катастрофи у новелістиці діаспори . . . . . . . . . . . . . . . . . 359
5.1.3. Антитоталітарний дискурс крізь призму малої форми . . . . . . . . . . . 373
5.2. Стильовий діапазон «новелізації буття» у малій прозі шістдесятників . . . . 381
ВИСНОВКИ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 409
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 424
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|