Тамара Лаврієнко » Морально-етичні концепти в творах Г. Ф. Квітки-Основ'яненка та американській літературі кінця XVIII - середини XIX століття: типологічні відповідності
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Морально-етичні концепти в творах Г. Ф. Квітки-Основ'яненка та американській літературі кінця XVIII - середини XIX століття: типологічні відповідності
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної роботи: окреслити типологічні відповідності та
відмінності в художньому потрактуванні окремих морально-етичних
концептів у творах Г. Квітки-Основ’яненка та американській літературі кінця
XVIII до середини XIX століття.
Меті роботи підпорядковані такі конкретні завдання:
– узагальнити засадничі концепції осмислення морально-етичної
проблематики в літературознавстві; 9
– конкретизувати з сучасних позицій умови та специфіку формування
художньої свідомості Г. Квітки-Основ’яненка, Ч. Б. Брауна та Н. Готорна;
– з’ясувати морально-психологічні виміри концептів “гріх-кара-каяття”
у творах Г. Квітки-Основ’яненка та його американських сучасників;
– висвітлити та обґрунтувати явище моральної рефлексії як необхідної
складової рецепції творів українського й американських письменників. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП………………………………………………………………………..….4
Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ
ДОСЛІДЖЕННЯ……………………………………………………………….12
1.1. Порівняльно-типологічне вивчення літератури………………………..13
1.2. Засадничі концепції осмислення морально-етичної проблематики в
художній літературі………………………………………………………18
1.2.1. Репрезентація та функція морального компоненту в літературі………18
1.2.2. Значення художньої творчості для формування моральних
цінностей…………………………………………………………………..25
1.2.3. Про діалектичну єдність морального та естетичного…………………..32
Висновки до першого розділу…………………………………………………..38
Розділ 2. ІДЕЙНО-КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ ТВОРІВ
Г. Ф. КВІТКИ-ОСНОВ’ЯНЕНКА, Ч. Б. БРАУНА ТА Н. ГОТОРНА…...40
2.1. Умови формування художньої свідомості………………………………..40
2.2. Релігійний дискурс у творчості Г. Квітки-Основ’яненка,
Ч. Б. Брауна та Н. Готорна……………………………………….……….50
2.2.1. Релігійність та освіченість – основа естетичного ідеалу
Г. Квітки-Основ’яненка. Просвітницький контекст……………………50
2.2.2. Американське Просвітництво як джерело морально-дидактичних
тенденцій у творах Ч. Б. Брауна………………………………………….68
2.2.3. Пуританська мораль в інтерпретації Н. Готорна ……………………….89
2.3. “Життя серця” в Г. Квітки-Основ’яненка та Н. Готорна: “вростання”
сентименталізму в романтизм…………………………………………. 105
Висновки до другого розділу………………………………………………….115
3
Розділ 3. МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМІРИ КОНЦЕПТІВ
“ГРІХ-КАРА-КАЯТТЯ” У ТВОРАХ Г. КВІТКИ-ОСНОВ’ЯНЕНКА
ТА Н. ГОТОРНА: ТИПОЛОГІЧНІ ВІДПОВІДНОСТІ………………….117
3.1. Роман “Багряна літера” Н. Готорна у деяких компаративних
перетинах………………………………………………………………..117
3.1.1. Літературна репутація роману…………………………………………117
3.1.2. Типологічні збіги в художньому потрактуванні морально-етичних
концептів Н. Готорна та Г. Квітки-Основ’яненка …………………..123
3.2. Моральна рефлексія як необхідна коґнітивна складова рецепції
літературної спадщини письменників…………………………………132
Висновки до третього розділу…………………………………………………147
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………149
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………...156
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|