Євген Ланюк » Політика і мистецтво. Історичний взаємозв’язок
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Політика і мистецтво. Історичний взаємозв’язок
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.11.2021 |
|
Твір змінено: |
10.11.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(26.1 МБ)
|
|
Опис: |
Ланюк Є.
Політика і мистецтво. Історичний взаємозв’язок : монографія / Євген Ланюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. – 244 с. + вкл. 24 с.
ISBN 978-617-10-0373-6.
Монографія присвячена дослідженню взаємозв’язку політики і мистецтва в історичній перспективі. Автор аналізує ключові філософські підходи до аналізу цього взаємозв’язку, зокрема ідеї І. Канта, Ф. Шиллера, О. Шпенглера, представників марксизму і неомарксизму, та пропонує свій власний оригінальний погляд на історичне співвідношення цих сфер, що ґрунтується на концептуалізації трьох історичних принципів (монізму, плюралізму та синтезу монізму і плюралізму) і двох способів (культурного та ідеологічного). Такий підхід дозволив широкоформатно подивитись на історичну еволюцію політики і мистецтва та проаналізувати її крізь призму єдиної концепції від епохи Стародавнього Сходу до постмодерну. Монографія розрахована на філософів, культурологів, політологів, істориків, мистецтвознавців, усіх, кого цікавлять міждисциплінарні гуманітарні дослідження. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ...................................................................................................................... 5
Розділ 1. ПОЛІТИКА І МИСТЕЦТВО
У ПРИЗМІ ТЕОРЕТИЧНИХ ПІДХОДІВ ................................................. 15
1.1. Свобода як основа політики і мистецтва
у філософії Іммануїла Канта ................................................................ 16
1.2. Синкретизм політики і мистецтва в концепції
«естетичної держави» Фрідріха Шиллера ........................................ 21
1.3. «Форма культури» і «хаос цивілізації»: політика
і мистецтво в історіософії Освальда Шпенглера ............................. 27
1.4. Революційна діалектика політики і мистецтва
у вченні Карла Маркса та Фрідріха Енгельса ................................... 32
1.5. Політика і мистецтво в концепції «культурної гегемонії»
Антоніо Грамші: від антиномії до симбіозу ..................................... 43
1.6. Тотальність та уречевлення як історичні матриці взаємодії
політики і мистецтва в ідеях Георга Лукача .................................... 47
1.7. Від «ауратичного мистецтва» до естетики фашизму:
Вальтер Беньямін про політику і мистецтво ................................... 53
1.8. Теодор Адорно про суперечності політики і мистецтва:
культурне виробництво і «негативна діалектика» .......................... 63
1.9. Естетичний режим та етичний поворот: діалогічність
політики і мистецтва Жака Рансьєра ................................................ 68
1.10. Нова історична модель: пропозиції і перспективи ...................... 79
Розділ 2 ІСТОРИЧНІ ФОРМИ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ
ПОЛІТИКИ І МИСТЕЦТВА ...................................................................... 95
2.1. Влада як ідея зв’язку політики і мистецтва в епоху
стародавніх східних цивілізацій .......................................................... 96
2.2. Естетичний, пластичний космос як ідея античного
зв’язку політики і мистецтва ................................................................ 103
2.3. Трансцендентне духовне буття як ідея зв’язку політики
і мистецтва в епоху Середньовіччя ..................................................... 117
2.4. Антропоцентрична краса як ідея зв’язку політики
і мистецтва в епоху Відродження ........................................................ 128
2.5. Розум як ідея зв’язку політики і мистецтва в «еру Розуму» ......... 139
2.6. Колізія монізму і плюралізму
у співвідношенні політики і мистецтва епохи романтизму ......... 164
2.7. Демократія і тоталітаризм як протилежні форми
модерного співвідношення політики і мистецтва .......................... 183
2.8. Бажання як основа постмодерного синкретизму
політики і мистецтва .............................................................................. 207
Висновки .............................................................................................................. 226
Використані джерела ...................................................................................... 231
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|