Костянтин Кислюк » Історіософія в українській культурі: від концепту до концепції
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Історіософія в українській культурі: від концепту до концепції
Праця
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
22.10.2019 |
|
Твір змінено: |
22.10.2019 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Кислюк К. В. Історіософія в українській культурі: від концепту до концепції [Текст]: моногр. / К. В. Кислюк. — Х.: ХДАК, 2008. — 288 с.
ISBN 978–966–404–648–7
У монографії запропоновано авторську концепцію української історіософії як переважного способу історико-пізнавальної діяльності в Україні. У широкому культурологічному контексті визначаються типологічні ознаки, основні формоутворення, етапи розвитку історіософії як знання про самобутність та самостійність українського народу, його держави, культури, Церкви, встановлюється співвимірність української історіософії із західноєвропейською філософією історії та національно-культурною пам’яттю.
Монографія призначена дослідникам у галузі культурології, філософії, історії, українознавства, викладачам і всім, хто цікавиться духовними феноменами вітчизняної культури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
Вступ
НОТАТКИ З ПРЕФІКСОМ «НЕ» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Розділ 1
УКРАЇНСЬКА ІСТОРІОСОФІЯ: КОНЦЕПТ І КОНЦЕПЦІЯ. . . . . .9
1.1. Поняття «історіософія»: проблеми експлікації. . . . . . . . . . . . .9
1.2. «Концепт без концепції». Історіософська проблематика
в надрах української філософської культури: історіо-
графічний нарис. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
1.3. Pизома філософії історії: основні тенденції та напрями
розвитку світового філософсько-історичного пізнання . . . . . . . .41
Розділ 2
СТАНОВЛЕННЯ ІСТОРІОСОФІЇ
В УКРАЇНСЬКІЙ КУЛЬТУРІ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .77
2.1. «Русь», яка закінчилась «Україною». Історіософські
парадокси культури Київської Русі. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .77
2.2. «Україна», яка розпочиналася «Руссю». Перегони
української історіософії в культурі XVІ — першої
половини XVII ст. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
2.3. Щоб не впала Україна, «як отой стародавній
великий град Вавилон». Козацько-старшинська та
ліберально-дворянська історіософія в культурі середини
XVII — початку ХІХ ст. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .113
2.4. Україна між Великоросією та Малоросією. Архетипи
та стереотипи української романтичної історіософії . . . . . . . . .19
Розділ 3
КЛАСИЧНА ТА МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ІСТОРІОСОФІЯ.
НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНА ПАМ’ЯТЬ . . . . . . . . . . . . . . . . . . .158
3.1. Класична історіософія України-Руси кінця ХІХ —
початку ХХ ст. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1583.2. Рецепції марксизму в Радянській Україні . . . . . . . . . . . . .179
3.3. Модернізаційні тенденції в історіософській думці
української діаспори ХХ ст.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
3.4. Переродження історіософії в дзеркалі сучасності:
здобуті результати й утрачені можливості . . . . . . . . . . . . . . . . .215
.5. Українська історіософія та національно-культурна
пам’ять. Зауваження до подальшого дослідження . . . . . . . . . .229
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .248
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .252
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|