Олександр Киричок » Засади дружинної етики в культурі Київської Русі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Засади дружинної етики в культурі Київської Русі
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
15.12.2024 |
|
Твір змінено: |
15.12.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(611.6 КБ)
|
|
Опис: |
Метою нашого дослідження є відтворення змісту, ідеалів, категорій та
імперативів дружинної етики Київської Русі, якими вони постають у письмових
пам’ятках періоду Київської Русі.
Для досягнення поставленої мети слід виконати такі основні завдання:
1. Критично проаналізувати наявні у філософській літературі методологічні та
джерелознавчі підходи до вивчення дружинної етики Київської Русі,
охарактеризувати основні тенденції її дослідження.
2. Виявити можливість дослідження дружинної етики Київської Русі за
письмовими джерелами даного періоду та особливості методології й методики
вилучення з давньоруських письмових джерел елементів дружинного морального
змісту. Довести тезу, що дружинна етика Київської Русі формувалася великою
мірою під упливом церковної ідеології, яка імплікувалася військовій еліті з боку
давньоруського духовенства, а також довести можливість реконструкції дружинної
етики на основі джерел церковного характеру.
3. З’ясувати зміст поняття “дружинна етика” та можливість її філософського
дослідження.
4. Довести шляхом аналізу давньоруських письмових джерел, що окрім
відомого літописного образу “ідеального князя” на терені давньоруської культури
існували інші дружинні моральні ідеали, такі, як образ “Христа-Воїна”, мирський
ідеал тощо.
5. Виявити основні категорії дружинної етики Київської Русі, що становили
основу світських моральних ідеалів, розкрити їх зміст та еволюцію.
6. Дослідити систему імперативів дружинної етики Київської Русі
відображену в “Повчанні” Володимира Мономаха.
7. На основі отриманих результатів з’ясувати специфіку давньоруської
дружинної етики на тлі західноєвропейської та східної лицарських культур,
розкрити її зв’язок з античною та патристичною філософськими традиціями, сфор
мувати загальне уявлення про давньоруську дружинну етику. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ДРУЖИННА ЕТИКА ЯК ФЕНОМЕН ДАВНЬОРУСЬКОЇ КУЛЬТУРИ PAGEREF _TOC28695751 \H
14
1.1. Історіографія досліджуваної проблеми............................................................................................. PAGEREF _Toc28695752 \h 14
1.2. Вибір хронологічних меж та джерелознавчої бази дослідження............................................ PAGEREF _Toc28695753 \h 30
1.3. Поняття “дружинної етики” та можливість її філософського дослідження...................... PAGEREF _Toc28695754 \h 42
РОЗДІЛ 2 ВІДОБРАЖЕННЯ ДРУЖИННОЇ ЕТИКИ В ДАВНЬОРУСЬКИХ ТЕКСТАХ: ПРОБЛЕМА
МОРАЛЬНОГО ІДЕАЛУ............................................................................................ PAGEREF _TOC28695756 \H 53
2.1. Образ “Христа-Воїна” і “воїнства Господнього”.......................................................................... PAGEREF _Toc28695757 \h 54
2.2. Образ ідеального князя............................................................................................................................ PAGEREF _Toc28695758 \h 79
2.3. Мирський моральний ідеал................................................................................................................... PAGEREF _Toc28695759 \h 96
РОЗДІЛ 3 КАТЕГОРІЇ ТА ІМПЕРАТИВИ ДРУЖИННОЇ ЕТИКИ У ПИСЬМОВИХ ДЖЕРЕЛАХ КИЇВСЬКОЇ
РУСІ, ЇХ ІНВАРІАНТИ ТА ЕВОЛЮЦІЯ.............................................................. PAGEREF _TOC28695761 \H 107
3.1. Фундаментальні категорії дружинної етики Київської Русі.................................................. PAGEREF _Toc28695762 \h 107
3.2. Інтеграція метафізичного, церковного та світського етичних ідеалів в культурі Київської Русі та модифікація категорій
лицарської етики............................................................................................................................................ PAGEREF _Toc28695763 \h 123
3.3. Рефлексія межі та категорія імперативу в філософській культурі Київської Русі. “Повчання” Володимира Мономаха як
інтегрований кодекс імперативів давньоруської дружинної етики............................................ PAGEREF _Toc28695764 \h 131
ВИСНОВОК................................................................................................................. PAGEREF _TOC28695765 \H 159
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ..................................................................... PAGEREF _TOC28695766 \H 170
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА.............................................................................. PAGEREF _TOC28695767 \H 173
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|