Олександр Киричок » Філософія
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Філософія
Підручник
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Навчальна |
|
Твір додано: |
02.04.2024 |
|
Твір змінено: |
02.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.1 МБ)
|
|
Опис: |
Киричок О. Б. Філософія: підручник для студентів вищих
навчальних закладів / Олександр Борисович Киричок.–
Полтава: РВВ ПДАА, 2010.– 381 с.
ISBN 978-966-2088-39-7 |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА .......................................................................................... 3
ЛЕКЦІЇ...................................................................................................... 6
ЛЕКЦІЯ1. ФІЛОСОФІЯ ЯК ОСОБЛИВИЙ ТИП ЗНАННЯ................6
1. Філософія і світогляд.................................................................. 6
2. Сутність філософії та її головні проблеми ............................. 10
3. Філософія в системі культури, її соціальний, смислотворчий
і гуманістичний характер. Основні функції філософії.............. 12
4. Система філософських дисциплін........................................... 13
ЛЕКЦІЯ2. ФІЛОСОФІЯ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ ........................17
1. Філософія Стародавньої Індії .................................................. 18
1.1. Філософські ідеї ведичного періоду...........................................18
1.2. Філософські течії шраманської епохи.......................................21
1.3. «Золотий вік» індійської філософії ............................................27
1.4. Філософія в Індії після «золотого віку» ....................................29
2. Філософія Стародавнього Китаю ............................................ 31
2.1. Філософські ідеї в найдавніших китайських священних
текстах......................................................................................................31
2.2. Золотий вік китайської філософії ...............................................32
2.3. Китайська філософія після «золотого віку».............................37
3. Філософія Стародавньої Греції і Риму.................................... 39
3.1. Досократівська філософія ...........................................................39
3.1.1. Філософські ідеї в текстах Гомера, Гесіода та орфіків..39
3.1.2. Філософи «фізису» ...............................................................39
3.1.3. «Онтологічний поворот» античної думки. Парменід ....41
3.1.4. Фізики-плюралісти, фізики-моністи та софісти..............42
3.2. Філософія класичного періоду Греції........................................44
2.1. Сократ..........................................................................................44
2.2. Платон..........................................................................................46
2.3. Арістотель...................................................................................48
3.3. Філософія доби еллінізму.............................................................50
4. Відмінності і подібності у філософіях Стародавньої Індії,
Китаю та Античності.................................................................... 54
5. Що таке класична філософія?................................................ 555
ЛЕКЦІЯ3. ФІЛОСОФІЯ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯТА ВІДРОДЖЕННЯ..61
1. Філософія Середньовіччя......................................................... 61
1.1. Фундаментальні філософські ідеї Біблії....................................62
383
1.2. Перші християнські філософські вчення..................................64
1.2.1. Філон Александрійський......................................................64
1.2.2. Гностицизм і містико-релігійна філософія ......................65
1.2.3. Християнський неоплатонізм.............................................66
1.3. Патристика. Аврелій Авґустін ....................................................66
1.3.1. Грецька і латинська патристика..........................................66
1.3.2. Аврелій Авґустін....................................................................68
1.4. Схоластика. Тома Аквінський.....................................................70
1.4.1. Сутність поняття «схоластика» та її головні ідеї............70
1.4.2. Тома Аквінський....................................................................73
2. Філософія Відродження ........................................................... 79
2.1. Що означає термін «Відродження» ...........................................79
2.2. Філософія раннього (італійського) Відродження ...................81
2.3. Філософія пізнього (північного) Відродження........................82
2.3.1. Платонізм.................................................................................82
2.3.2. Арістотелізм............................................................................82
2.3.3. Неоскептицизм.......................................................................82
2.3.4. Політична філософія .............................................................83
ЛЕКЦІЯ4. ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ ............................................90
1. Головні ідеї філософії Нового часу......................................... 90
2. Раціоналізм................................................................................ 93
2.1. Декарт...............................................................................................93
2.2. Спіноза..............................................................................................94
2.3. Ляйбніц.............................................................................................96
3. Емпіризм.................................................................................... 97
3.1. Бекон.................................................................................................97
3.2. Гоббс.................................................................................................98
3.3. Локк...................................................................................................99
3.4. Берклі..............................................................................................101
3.5. Г’юм................................................................................................102
4. Просвітництво......................................................................... 105
4.1. Що означав термін «Просвітництво»......................................105
4.2. Головні ідеї Просвітництва........................................................107
5. Кант і німецький ідеалізм ...................................................... 112
5.1. Кант.................................................................................................112
5.2. Романтизм як реакція на крах ілюзій Просвітництва та його
вплив на німецький ідеалізм................................................. 112
5.3. Фіхте ...............................................................................................118
5.4. Шеллінґ..........................................................................................119
384
5.5. Геґель ..............................................................................................120
5.6. Чому філософію Геґеля називають «вершиною класичної
філософії»?............................................................................................124
6. Паскаль і Віко проти філософських установок
Нового часу ................................................................................. 125
ЛЕКЦІЯ5. ФІЛОСОФІЯ ХІХ–ХХ СТОЛІТЬ ІСУЧАСНА
ЗАХІДНА ФІЛОСОФІЯ..........................................................................129
1. Що таке некласична філософія? ............................................ 129
2. Перші спроби подолання Геґелівської філософії.
Артур Шопенґауер...................................................................... 130
3. Фрідріх Ніцше як пролог до некласичної філософії
ХІХ–ХХ ст................................................................................... 133
4. Головні напрями і течії західної філософії ХІХ–ХХ ст. ......... 134
4.1. Позитивізм, неопозитивізм, постпозитивізм .........................134
4.2. Аналітична філософія («філософія мови»).............................141
4.3. Геґельянство та неогеґельянство ..............................................143
4.4. Марксизм та неомарксизм..........................................................146
4.5. Спіритуалізм..................................................................................149
4.6. Фройдизм і неофройдизм...........................................................149
4.7. Неокантіанство .............................................................................152
4.8. Німецький історизм.....................................................................153
4.9. Феноменологія..............................................................................155
4.10. Філософська герменевтика ......................................................156
4.11. Екзистенціалізм..........................................................................160
4.12. Персоналізм.................................................................................163
4.13. Філософія» діалогу»..................................................................164
4.14. Філософська антропологія.......................................................166
4.15. Латиноамериканська філософія..............................................166
4.16. Філософія в США. Праґматизм, неопраґматизм,
інструменталізм ...................................................................................168
4.17. Неосхоластика та неотомізм....................................................169
4.18. Структуралізм і постструктуралізм.......................................169
5. Що таке постнекласична філософія ...................................... 170
6. Постмодернізм – найсучасніший постнекласичний
філософський напрям ................................................................. 171
ЛЕКЦІЯ6. ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇФІЛОСОФІЇ.
ФІЛОСОФІЯ «СРІБНОГО ВІКУ» РОСІЙСЬКОЇКУЛЬТУРИ........184
1. Філософські ідеї в культурі Київської Русі .......................... 184
385
2. Філософські ідеї в українській культурі ПольськоЛитовської доби (XV – поч. XVII ст.)....................................... 186
3. Філософія в Києво-Могилянській академії.
Григорій Сковорода.................................................................... 190
3.1. Філософія в Києво-Могилянській академії............................190
3.2. Філософія Григорія Сковороди ................................................191
4. Українська академічна філософія. Памфіл Юркевич.......... 194
4.1. Українська академічна філософія.............................................194
4.2. Філософія Памфіла Юркевича..................................................195
5. Філософія «срібного віку» російської культури .................. 196
6. Філософія «української ідеї» ................................................. 198
7. Українська філософія часів СРСР ......................................... 202
8. Сучасна українська філософія ............................................... 203
ЛЕКЦІЯ7. ОНТОЛОГІЯ: ПРОБЛЕМА БУТТЯ .................................208
1. Людина і буття ........................................................................ 208
2. Форми життєвого світу людини ............................................ 213
3. Властивості буття ................................................................... 214
4. Типи онтології......................................................................... 217
5. Космос, природа, Бог. Онтологія і теологія ......................... 218
6. Спроба подолання онтології у філософії постмодернізму.. 219
ЛЕКЦІЯ8. ФІЛОСОФІЯ ПІЗНАННЯ...................................................222
1. Феноменологія ........................................................................ 222
2. Гносеологія.............................................................................. 228
3. Епістемологія .......................................................................... 230
4. Методологія............................................................................. 232
5. Некласична філософія пізнання ............................................ 236
ЛЕКЦІЯ9. ФІЛОСОФСЬКА АНТРОПОЛОГІЯ ................................242
1. Сутність людини..................................................................... 242
2. Тілесність людини .................................................................. 248
3. Проблема походження людини ............................................. 249
4. Смисл життя людини.............................................................. 250
5. Людське буття як «співбуття» ............................................... 251
6. Філософія особистості............................................................ 252
ЛЕКЦІЯ10.СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ:ЛЮДИНА
Й ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС.....................................................................256
1. Соціальна філософія ............................................................... 256
1.1. Основні філософські підходи до розуміння суспільства ....256
1.2. Сутність суспільства та його головні ознаки.........................258
1.3. Суспільство як система, що саморозвивається .....................260
386
1.4. Суспільна динаміка......................................................................263
1.5. Роль географічних, демографічних та інших чинників
у розвитку суспільства........................................................................264
2. Філософія історії ..................................................................... 266
2.1. Людина як головний суб’єкт історії.........................................267
2.2. Проблема існування історичних закономірностей...............268
2.3. Проблема «закінчення» і «сенсу» історії................................269
3. Постмодерністська соціологія та критика історизму............ 271
ЛЕКЦІЯ11. ФІЛОСОФІЯ КУЛЬТУРИ І НАУКИ..............................275
1. Філософія культури ................................................................ 275
1.1. Сутність культури........................................................................276
1.2. Культура і цивілізація .................................................................278
1.3. Філософські підходи до розуміння культури.........................279
1.4. Структура і динаміка культури.................................................285
1.5. Типи культур.................................................................................287
2. Філософія науки...................................................................... 291
2.1. Сутність науки..............................................................................291
2.2. Динаміка наукового пізнання....................................................292
2.3. Проблема наукової картини світу ............................................295
2.4. Сучасна наукова картина світу .................................................295
ЛЕКЦІЯ12. АКСІОЛОГІЯ: ЦІННІСТЬ БУТТЯ ІСТРАТЕГІЯ
МАЙБУТНЬОГО......................................................................................301
1. Цінності в системі культури .................................................. 301
2. Основні філософські підходи до розуміння цінностей ....... 302
3. Структура цінності ................................................................. 306
4. Цінності як ядро духовного світу людини ........................... 307
5. Базові цінності людського життя. Ієрархія цінностей.
Ціннісні орієнтації та ідеал ........................................................ 308
6. Зміна цінностей у сучасному світі та стратегія
майбутнього................................................................................. 310
ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВIРКИ ЗНАНЬ.................................. 316
ТЕМИ РЕФЕРАТІВ............................................................................. 318
ПИТАННЯ ДО ІСПИТУ..................................................................... 320
ЛЕКСИЧНИЙ ВКАЗІВНИК............................................................... 324
ЛІТЕРАТУРА ДО КУРСУ.................................................................. 354
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|