Леонід Куценко » Євген Маланюк: витоки й еволюція творчої особистості
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Євген Маланюк: витоки й еволюція творчої особистості
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2002 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
03.05.2024 |
|
Твір змінено: |
03.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
За мету ж ставилося – пізнати митця в контексті світу і часу.
Простежити витоки та еволюцію творчої особистості. Спробувати
збагнути його у єдності і драматичному протистояння двох складових
– “я” і “світ”, що, за визначенням Х.Ортеги-і-Гасета, “і є життя”. На
думку іспанського вченого, що розмірковував над завданням
створення біографії Гете, зв’язок між “я” і “світ” утворює простір,
який і є “те справжнє із середини”, звідкіля тільки і варто побачити
особистість митця. Не з середини самого письменника, наголошував
вчений, а “із середини його життя, або драми. Справа не у тому, щоб
побачити життя Гете очима Гете, в його суб’єктивному баченні, а в
тому, щоб вступити як біограф у магічне коло даного існування,
стати спостерігачем дивної об’єктивної події, яким було це життя і
чиєю всього лише частиною був Гете” [207. – С. 440].
Отож і праглося побачити Є.Маланюка “із середини” драми його
життя, а реалізація цього прагнення передбачала розв’язання таких
завдань:
простежити формування та еволюцію світоглядних та
естетичних позицій письменника та їх зв’язок з художньою
творчістю;
визначити основні етапи творчої еволюції Є.Маланюка та їх
ідейно-стильові домінанти;
реконструювати сторінки життєпису письменника та через
біографію пізнати своєрідність особистості;
розглянути творчість письменника крізь призму
самоусвідомлення його життєвого покликання:
висвітлити етапи національного самоусвідомлення;
розкрити феномен української політичної еміграції та
значення її культурної праці;
проаналізувати історичний та соціо-культурний контексти
епохи, виявити їх формотворчий вплив на особистість митця;
простежити витоки та сутність історіософської концепції
творчості митця
дослідити історію художньої творчості, “біографію”
(“генетичну” критику) окремих творів як шлях до пізнання
внутрішньої біографії письменника та результату
самореалізації митця. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ............................................................................................. 4
Розділ І. Становлення особистості та витоки естетичної та
культурологічної позиції............................................................. 12
1. Степовий Вавилон............................................................. 13
2. Новоархангельськ. Родинне вогнище Маланюків.............. 29
3. Єлисаветградське земське реальне училище...................... 51
4. Єлисаветград. Світ духовної і матеріальної культури....... 71
5. Географічне середовище світу дитинства.......................... 83
Розділ ІІ. Національна самоідентифікація і народження
письменника.................................................................................. 96
1. “В апокаліпсі хижих літ...”: етапи національного
самоусвідомлення (1914-1920).......................................... 96
2. Таборові республіки: кристалізація життєвої мети та
пошук ціннісних орієнтацій (1920-1923)........................... 110
3. Таборова публіцистика Є.Маланюка: пошук відповідей
на “прокляті питання” і спроба естетичного
самовизначення.................................................................. 121
4. Поетичний дебют: слово як можливість націєтворення
(1920-літо-осінь 1923)........................................................ 137
Розділ ІІІ. Між двох ісходів: Україна в системі мистецьких
рефлексій Є.Маланюка.................................................................. 159
1. Поетове “я” і його зовнішні обставини (1923-1939)........... 159
2. Ніщо та суще в художній моделі світу поета......................176
3. Мотиви кари, переступу та спокути у поетичній творчості
Є.Маланюка........................................................................188
3.1. Кара........................................................................... 189
3.2. Переступ.................................................................... 212
3.3. Спокута...................................................................... 232
4. Від початку війни до другого ісходу (1939-1949)............... 260
5. Проза Є.Маланюка “як хроніка життя власної душі”.......... 277
Розділ ІV. Друге вигнання: Вітчизна і світ....................................303
1. За межами “нашої культурної вітчини – Європи” (1949-
1968)....................................................................................303
2. “Пізнати себе” – найголовніше завдання нашої національної
спільноти..............................................................................327
3. Поетична творчість другого ісходу (1947-1967)...................351
3.1. Таборова поезія 1947-1948 років..................................353
3.2. Лірика пори “осінньої весни”, ”серпня” та “лютого” у
творах 1949-1967 років................................................363
Висновки...........................................................................................395
Список використаних джерел..........................................................406
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|