Володимир Кшевецький » Особливості архітектоніки поетичних творів Валерія Брюсова та Миколи Вороного (порівняльно-типологічний аспект)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Особливості архітектоніки поетичних творів Валерія Брюсова та Миколи Вороного (порівняльно-типологічний аспект)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
29.06.2024 |
|
Твір змінено: |
29.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційного дослідження – визначення через порівняльно-
типологічний аналіз домінантних архітектонічних особливостей поетичних
творів В. Брюсова й М. Вороного; встановлення закономірного характеру
набуття типологічних рис і диференційних ознак, завдяки яким
архітектонічна організація поетичних творів В. Брюсова та М. Вороного
сприймається як частка загальної спадщини світового мистецтва слова й
одночасно як унікально-авторські його прояви.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
– здійснити функціональний аналіз різноманітних складових художньої
цілісності в системній єдності й під кутом зору взаємодії форм традиції і
новаторства в контексті основних тенденцій розвитку російського та
українського вірша ХХ ст.;
– систематизувати й узагальнити зіставлення специфіки художньо-
практичного втілення основних положень теорії символізму в поетичних
творах В. Брюсова і М. Вороного, та взагалі в поезії російського й
українського символізму;
– чітко окреслити корпус фактично-ілюстративного матеріалу та
виявити його функціонально-домінуючі форми;
– репрезентувати діахронію метричних і строфічних форм на тлі
загального розвитку поетичного мистецтва доби символізму;
– проаналізувати шляхи взаємодії віршових формант зі змістовно-
семантичним наповненням поетичних творів;
– продемонструвати основні напрямки версифікаційних пошуків
В. Брюсова і М. Вороного на прикладах із метричного та строфічного
репертуарів обох митців;
– простежити типологічні відповідності метрики і строфіки
представників російського й українського символізму в аспекті архітектоніки
поетичного твору;
10
– визначити диференційні ознаки архітектонічної організації поетичних
творів В. Брюсова і М. Вороного;
– встановити місце та значення поетичної творчості В. Брюсова і
М. Вороного у процесі розвитку й оновлення вірша російського та
українського символізму. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ
АРХІТЕКТОНІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОЕТИЧНИХ ТВОРІВ
ВАЛЕРІЯ БРЮСОВА ТА МИКОЛИ ВОРОНОГО ........................................... 13
РОЗДІЛ 2. МЕТРИКО-РИТМІЧНА СТРУКТУРА ПОЕЗІЙ
ВАЛЕРІЯ БРЮСОВА ТА МИКОЛИ ВОРОНОГО ........................................... 34
2.1. Поліметричні композиції.......................................................................... 35
2.2. Монометричні композиції: система та підсистеми метрів .................. 55
2.2.1. Рівностопові метри ......................................................................... 58
2.2.2. Нерівностопові метри..................................................................... 72
2.3. Некласичні метри ...................................................................................... 80
РОЗДІЛ 3. СТРОФІЧНИЙ РЕПЕРТУАР ЛІРИКИ ВАЛЕРІЯ БРЮСОВА
ТА МИКОЛИ ВОРОНОГО ......................................................................................... 95
3.1. Астрофічний вірш ..................................................................................... 96
3.2. Типи строфічної композиції. Група однострофічних текстів ........... 103
3.3. Полістрофічна нерівнострофічна група ............................................... 112
3.4. Полістрофічні рівнострофічні моделі В. Брюсова та М. Вороного у
функціональному аспекті.............................................................................. 126
3.5. Тверді архітектонічні форми ................................................................. 144
ВИСНОВКИ ............................................................................................................ 162
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ......................................................... 167
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|