Ольга Крижановська » «Ланка»-МАРС та «Серапіонові брати»: порівняльно-типологічний аспект 
                
                                                            
                    
    | [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного] | 
    | «Ланка»-МАРС та «Серапіонові брати»: порівняльно-типологічний аспектПраця | 
    |  | 
    | 
                
            |  |  
            | Написано: | 2021 року |  
            |  |  
            | Розділ: | Наукова |  
            |  |  
            | Твір додано: | 17.01.2022 |  
            |  |  
            | Твір змінено: | 17.01.2022 |  
            |  |  
            | Завантажити: | pdf
                                див.
                                (3 МБ) |  
            |  |  
                | Опис: | Крижановська О.О. «Ланка»-МАРС та «Серапіонові брати»: порівняльно-типологічний аспект : монографія. Київ: ТОВ НВП «Інтерсервіс», 2021. 352 с. 
 
 Монографія являє собою перше у вітчизняному літературознавстві порівняльно-типологічне дослідження літературних угрупувань «Ланка»- МАРС і «Серапіонові брати». Спираючись на порівняльно-типологічний підхід, у запропонованій монографії вперше детально проаналізувано чинники та джерела формування художньо-естетичних домінант «Ланки»-МАРСу й «Серапіонових братів»; вивчено організаційні принципи,літературні орієнтири та традиції, теоретичні засади творчості;охарактеризовано схожість і своєрідність художньої картини світу, що розкривається через рецепцію Біблії, історіософський дискурс, усвідомлення національної ідентичності; розглянуто типологічні сходження мотивів та образів; уведено до вітчизняного наукового дискурсу маловідомі твори митців «Ланки»-МАРСу та «Серапіонових братів». Дослідження розраховане на науковців-філологів, викладачів і студентів вишів, учителів, а також на усіх, хто цікавиться історією української та зарубіжної літератур.
 |  
                |  |  
                | Зміст: | [натисніть, щоб розгорнути] ВСТУП ................................................................................................................. 5 
 
 
 РОЗДІЛ 1. ІСТОРІЯ ЛІТЕРАТУРНИХ УГРУПУВАНЬ «ЛАНКА»-
 МАРС ТА «СЕРАПІОНОВІ БРАТИ» У ДОКУМЕНТАЛІСТИЦІ Й
 НАУКОВО-КРИТИЧНІЙ РЕЦЕПЦІЇ ........................................................... 10
 
 
 
 1.1. «Ланка»-МАРС: реконструкція мистецького буття .................................. 10
 1.2. Історія «Серапіонових братів» у мемуарах ................................................ 18
 1.3. «Ланчани-марсівці» як об’єкт критичної та наукової думки ................... 31
 1.4. «Серапіонові брати» в критиці й літературознавстві ................................ 51
 
 
 
 РОЗДІЛ 2. ЧИННИКИ ТА ДЖЕРЕЛА ФОРМУВАННЯ
 ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ МИТЦІВ ................................................................. 77
 
 
 
 2.1. Європейський вектор художніх пошуків ................................................... 77
 2.2. Дискурс радянської ідеології в рецепції митців ........................................ 96
 2.3. Перекладацькі обрії «ланчан-марсівців» і «серапіонів» ........................... 107
 
 
 
 РОЗДІЛ 3. ТАРАС ШЕВЧЕНКО У ТВОРЧИЙ РЕЦЕПЦІЇ
 «ЛАНЧАН-МАРСІВЦІВ» ТА «СЕРАПІОНІВ» ........................................... 122
 
 
 
 3.1. Художня експлікація Т. Шевченка у творчості М. Зощенка,
 Є. Плужника та І. Багряного ............................................................................... 122
 3.2. Поема Є. Полонської «Портрет» як зразок репрезентації образу
 українського митця .............................................................................................. 132
 
 
 
 РОЗДІЛ 4. РОСІЙСЬКА ЛІТЕРАТУРА ПОЧАТКУ
 ХХ СТОЛІТТЯ В ХУДОЖНІЙ РЕЦЕПЦІЇ МИТЦІВ ................................ 146
 
 
 
 4.1. Російські творчі канони в художньому світі митців ................................. 146
 4.2. Гумільовські традиції у творчій рецепції «ланчан-марсівців» та
 «серапіонів» ......................................................................................................... 165
 
 
 РОЗДІЛ 5. БІБЛІЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ «ЛАНЧАН-
 МАРСІВЦІВ» ТА «СЕРАПІОНІВ» ................................................................ 183
 
 
 
 5.1. Мистецьке прочитання Старого й Нового Заповітів ................................. 183
 5.2. Образ людини Божої в епіці «ланчан-марсівців» та «серапіонів» ........... 194
 
 
 
 РОЗДІЛ 6. ІСТОРІОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС
 ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ .................................................................................. 213
 
 
 
 6.1. Образ Батьківщини в ліриці Є. Плужника,
 Є. Полонської та Т. Осьмачки ............................................................................ 213
 6.2. Доля людини в динаміці війн і революцій ................................................. 221
 6.3. Сучасність у художній інтерпретації Б. Антоненка-Давидовича
 (повість «Смерть») та К. Федіна (роман «Города и годы) ............................... 235
 6.4. Конфлікт національної ідентичності та сучасності в поемі
 Є. Плужника «Канів» і в оповіданні Л. Лунца «Родина» ................................ 247
 
 
 
 РОЗДІЛ 7. ТИПОЛОГІЧНІ СХОДЖЕННЯ
 ОБРАЗІВ І МОТИВІВ ....................................................................................... 259
 
 
 
 7.1. Опозиція маскулінного та фемінного в «київському» і
 «петербурзькому» текстах прози митців ........................................................... 259
 7.2. Трансформація любовної тематики в поезії
 «ланчан-марсівців» та «серапіонів» ................................................................... 274
 
 
 
 ПІСЛЯМОВА ..................................................................................................... 289
 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................... 311
 
 
 
 
 
 РОЗДІЛ 5. БІБЛІЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ «ЛАНЧАН-
 МАРСІВЦІВ» ТА «СЕРАПІОНІВ» ................................................................ 183
 
 
 
 5.1. Мистецьке прочитання Старого й Нового Заповітів ................................. 183
 5.2. Образ людини Божої в епіці «ланчан-марсівців» та «серапіонів» ........... 194
 
 
 
 РОЗДІЛ 6. ІСТОРІОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС
 ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ .................................................................................. 213
 
 
 
 6.1. Образ Батьківщини в ліриці Є. Плужника,
 Є. Полонської та Т. Осьмачки ............................................................................ 213
 6.2. Доля людини в динаміці війн і революцій ................................................. 221
 6.3. Сучасність у художній інтерпретації Б. Антоненка-Давидовича
 (повість «Смерть») та К. Федіна (роман «Города и годы) ............................... 235
 6.4. Конфлікт національної ідентичності та сучасності в поемі
 Є. Плужника «Канів» і в оповіданні Л. Лунца «Родина» ................................ 247
 
 
 
 РОЗДІЛ 7. ТИПОЛОГІЧНІ СХОДЖЕННЯ
 ОБРАЗІВ І МОТИВІВ ....................................................................................... 259
 
 
 
 7.1. Опозиція маскулінного та фемінного в «київському» і
 «петербурзькому» текстах прози митців ........................................................... 259
 7.2. Трансформація любовної тематики в поезії
 «ланчан-марсівців» та «серапіонів» ................................................................... 274
 
 
 
 ПІСЛЯМОВА ..................................................................................................... 289
 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................... 311
 
 
 
 
 |  
                |  |  | 
    |  | 
    |  | 
    | Відгуки читачів: | 
    |  | 
    | Поки не додано жодних відгуків до цього твору. | 
    |  | 
    |  | 
    |  |