Ольга Крижановська » «Ланка»-МАРС та «Серапіонові брати»: порівняльно-типологічний аспект
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Ланка»-МАРС та «Серапіонові брати»: порівняльно-типологічний аспект
Праця
|
|
|
Написано: |
2021 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
17.01.2022 |
|
Твір змінено: |
17.01.2022 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3 МБ)
|
|
Опис: |
Крижановська О.О. «Ланка»-МАРС та «Серапіонові брати»: порівняльно-типологічний аспект : монографія. Київ: ТОВ НВП «Інтерсервіс», 2021. 352 с.
Монографія являє собою перше у вітчизняному літературознавстві порівняльно-типологічне дослідження літературних угрупувань «Ланка»- МАРС і «Серапіонові брати». Спираючись на порівняльно-типологічний підхід, у запропонованій монографії вперше детально проаналізувано чинники та джерела формування художньо-естетичних домінант «Ланки»-МАРСу й «Серапіонових братів»; вивчено організаційні принципи,літературні орієнтири та традиції, теоретичні засади творчості;охарактеризовано схожість і своєрідність художньої картини світу, що розкривається через рецепцію Біблії, історіософський дискурс, усвідомлення національної ідентичності; розглянуто типологічні сходження мотивів та образів; уведено до вітчизняного наукового дискурсу маловідомі твори митців «Ланки»-МАРСу та «Серапіонових братів». Дослідження розраховане на науковців-філологів, викладачів і студентів вишів, учителів, а також на усіх, хто цікавиться історією української та зарубіжної літератур. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................. 5
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІЯ ЛІТЕРАТУРНИХ УГРУПУВАНЬ «ЛАНКА»-
МАРС ТА «СЕРАПІОНОВІ БРАТИ» У ДОКУМЕНТАЛІСТИЦІ Й
НАУКОВО-КРИТИЧНІЙ РЕЦЕПЦІЇ ........................................................... 10
1.1. «Ланка»-МАРС: реконструкція мистецького буття .................................. 10
1.2. Історія «Серапіонових братів» у мемуарах ................................................ 18
1.3. «Ланчани-марсівці» як об’єкт критичної та наукової думки ................... 31
1.4. «Серапіонові брати» в критиці й літературознавстві ................................ 51
РОЗДІЛ 2. ЧИННИКИ ТА ДЖЕРЕЛА ФОРМУВАННЯ
ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ МИТЦІВ ................................................................. 77
2.1. Європейський вектор художніх пошуків ................................................... 77
2.2. Дискурс радянської ідеології в рецепції митців ........................................ 96
2.3. Перекладацькі обрії «ланчан-марсівців» і «серапіонів» ........................... 107
РОЗДІЛ 3. ТАРАС ШЕВЧЕНКО У ТВОРЧИЙ РЕЦЕПЦІЇ
«ЛАНЧАН-МАРСІВЦІВ» ТА «СЕРАПІОНІВ» ........................................... 122
3.1. Художня експлікація Т. Шевченка у творчості М. Зощенка,
Є. Плужника та І. Багряного ............................................................................... 122
3.2. Поема Є. Полонської «Портрет» як зразок репрезентації образу
українського митця .............................................................................................. 132
РОЗДІЛ 4. РОСІЙСЬКА ЛІТЕРАТУРА ПОЧАТКУ
ХХ СТОЛІТТЯ В ХУДОЖНІЙ РЕЦЕПЦІЇ МИТЦІВ ................................ 146
4.1. Російські творчі канони в художньому світі митців ................................. 146
4.2. Гумільовські традиції у творчій рецепції «ланчан-марсівців» та
«серапіонів» ......................................................................................................... 165
РОЗДІЛ 5. БІБЛІЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ «ЛАНЧАН-
МАРСІВЦІВ» ТА «СЕРАПІОНІВ» ................................................................ 183
5.1. Мистецьке прочитання Старого й Нового Заповітів ................................. 183
5.2. Образ людини Божої в епіці «ланчан-марсівців» та «серапіонів» ........... 194
РОЗДІЛ 6. ІСТОРІОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС
ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ .................................................................................. 213
6.1. Образ Батьківщини в ліриці Є. Плужника,
Є. Полонської та Т. Осьмачки ............................................................................ 213
6.2. Доля людини в динаміці війн і революцій ................................................. 221
6.3. Сучасність у художній інтерпретації Б. Антоненка-Давидовича
(повість «Смерть») та К. Федіна (роман «Города и годы) ............................... 235
6.4. Конфлікт національної ідентичності та сучасності в поемі
Є. Плужника «Канів» і в оповіданні Л. Лунца «Родина» ................................ 247
РОЗДІЛ 7. ТИПОЛОГІЧНІ СХОДЖЕННЯ
ОБРАЗІВ І МОТИВІВ ....................................................................................... 259
7.1. Опозиція маскулінного та фемінного в «київському» і
«петербурзькому» текстах прози митців ........................................................... 259
7.2. Трансформація любовної тематики в поезії
«ланчан-марсівців» та «серапіонів» ................................................................... 274
ПІСЛЯМОВА ..................................................................................................... 289
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................... 311
РОЗДІЛ 5. БІБЛІЯ В ХУДОЖНІЙ КАРТИНІ СВІТУ «ЛАНЧАН-
МАРСІВЦІВ» ТА «СЕРАПІОНІВ» ................................................................ 183
5.1. Мистецьке прочитання Старого й Нового Заповітів ................................. 183
5.2. Образ людини Божої в епіці «ланчан-марсівців» та «серапіонів» ........... 194
РОЗДІЛ 6. ІСТОРІОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС
ХУДОЖНІХ ПОШУКІВ .................................................................................. 213
6.1. Образ Батьківщини в ліриці Є. Плужника,
Є. Полонської та Т. Осьмачки ............................................................................ 213
6.2. Доля людини в динаміці війн і революцій ................................................. 221
6.3. Сучасність у художній інтерпретації Б. Антоненка-Давидовича
(повість «Смерть») та К. Федіна (роман «Города и годы) ............................... 235
6.4. Конфлікт національної ідентичності та сучасності в поемі
Є. Плужника «Канів» і в оповіданні Л. Лунца «Родина» ................................ 247
РОЗДІЛ 7. ТИПОЛОГІЧНІ СХОДЖЕННЯ
ОБРАЗІВ І МОТИВІВ ....................................................................................... 259
7.1. Опозиція маскулінного та фемінного в «київському» і
«петербурзькому» текстах прози митців ........................................................... 259
7.2. Трансформація любовної тематики в поезії
«ланчан-марсівців» та «серапіонів» ................................................................... 274
ПІСЛЯМОВА ..................................................................................................... 289
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ....................................................... 311
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|