Олексій Кривопішин » Південно-Західні залізниці на теренах України в другій половині XIX століття: досвід акціонування і структурних перетворень
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Південно-Західні залізниці на теренах України в другій половині XIX століття: досвід акціонування і структурних перетворень
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
28.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(25.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає в комплексному дослідженні найважливіших етапів становлення і розвитку Південно-Західної залізниці на терені України в другій половині ХІХ ст. на тлі соціально-економічних, військово-політичних викликів часу. Досягнення задекларованої мети передбачає вирішення наступних дослідницьких завдань:
- визначити ступінь розробленості досліджуваної проблематики в науковому історичному дискурсі;
- проаналізувати джерельну базу з історії Південно-Західної залізниці другої половини ХІХ ст.; сформувати адекватні меті теоретико-методологічні засади та науково-аналітичний інструментарій;
- розкрити соціально-економічні та військово-політичні передумови будівництва Південно-Західних залізниць в другій половині ХІХ ст.;
- показати стратегічні напрями перспективного комплексного розвитку залізничної мережі в другій половині ХІХ ст.;
- відслідкувати найважливіші складові політики уряду по диверсифікації джерел фінансування будівництва залізниць на теренах України;
- під кутом зору взаємовпливу і взаємозумовленості розглянути будівництво стратегічних залізниць і розвиток промисловості та сільського господарства на терені України в другій половині ХІХ ст.;
- виявити визначальні чинники об’єднання Київсько-Брестської, Брестсько-Граєвської та Одеської залізниць в акціонерне товариство «Південно-Західні залізниці»;
- показати організаційно-управлінський внесок С.Ю.Вітте в розбудову та модернізацію акціонерних «Південно-Західні залізниці»;
- подати якісно-кількісну характеристику матеріально-технічної бази акціонерних «Південно-Західних залізниць» та їх позиціювання на світовому ринку в другій половині ХІХ ст.;
- розглянути стан безпеки руху на залізничному транспорті через призму розв’язання соціальних проблем перевізників і підвищення їхнього фахового та освітнього рівня;
- з’ясувати визначальні чинники організаційно-структурних перетворень на залізничному транспорті наприкінці ХІХ ст. та одержавлення Південно-Західних залізниць. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... 7
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ..... 14
1.1. Історіографія проблеми ..... 14
1.2. Джерельна база дослідження ..... 32
1.3.Теоретико-методологічні засади дослідження ..... 36
Висновки до розділу 1 ..... 42
РОЗДІЛ 2. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ТА ВІЙСЬКОВО-ПОЛІТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ БУДІВНИЦТВА ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ ..... 44
2.1.Виклики часу і формування мережі Південно-Західних залізниць Російської імперії в другій половині ХІХ ст. ..... 44
2.2. Стратегічне значення Києва у будівництві первинної мережі залізниць на терені України ..... 58
2.3. Формування джерел фінансування залізничного будівництва на терені України ..... 67
2.4. Влада й акціонери в будівництві первинної мережі залізниць ..... 81
Висновки до розділу 2 ..... 92
РОЗДІЛ 3. БУДІВНИЦТВО ПЕРШОЇ ЧЕРГИ ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ І ФОРМУВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО КЛІМАТУ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО РОЗГОРТАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ПРОЕКТІВ ..... 95
3.1. Будівництво Одесько-Балтської залізниці та Російське товариство пароплавства і торгівлі (РТПІТ) ..... 95
3.2. Транспортне з’єднання центрального і південного регіонів Київсько-Балтською залізницею ..... 110
3.3. Військово-політична та фінансово-економічна необхідність будівництва Київсько-Брестської залізниці ..... 116
3.4. Брестсько-Граєвська залізниця – з’єднувальна ланка південно-західного краю Російської імперії зі Східною Пруссією: будівництво та функціонування в другій половині ХІХ ст. ..... 134
Висновки до розділу 3 ..... 142
РОЗДІЛ 4. РЕФОРМУВАННЯ ТА ПОДАЛЬШИЙ РОЗВИТОК ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ ..... 146
4.1. Передумови будівництва та функціонування військової Бендеро-Галацької залізниці в другій половині ХІХ століття ..... 146
4.2. Фінансово-економічні особливості будівництва й експлуатації Курсько-Київської залізниці (друга половина ХІХ ст.) ..... 160
4.3. Побудова моста через Дніпро (міст Струве) на Курсько-Київській залізниці ..... 176
4.4. Будівництво й умови експлуатації Фастівської залізниці у другій половині ХІХ століття ..... 183
Висновки до розділу 4 ..... 195
РОЗДІЛ 5. СТВОРЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ АКЦІОНЕРНИХ ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ – ВИРІШАЛЬНИЙ ФАКТОР ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ НА ТЕРЕНІ УКРАЇНИ В СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ..... 198
5.1. Об’єднання Київсько-Брестської, Брестсько-Граєвської та Одеської залізниць в акціонерне товариство ..... 198
5.2. Створення акціонерних Південно-Західних залізниць і оптимізація управлінських структур на залізничному транспорті ..... 205
5.3. Безпека руху на перших вітчизняних залізницях у другій половині ХІХ ст. ..... 215
5.4. Розв’язання соціальних і кадрових питань на залізничному транспорті ..... 232
Висновки до розділу 5 ..... 253
РОЗДІЛ 6. РОЗВИТОК МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ АКЦІОНЕРНИХ ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ ..... 257
6.1. Становлення та розвиток служби руху ..... 257
6.2. Значення колійного господарства в розбудові і функціонуванні залізниці та її інфраструктури ..... 272
6.3. Розвиток паровозного господарства в умовах науково-технічної модернізації залізничного транспорту ..... 287
6.4. Створення вітчизняного вагонного парку ..... 300
Висновки до розділу 6 ..... 311
РОЗДІЛ 7. ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ І СОЦІАЛЬНИЙ ВПЛИВ ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ НА ПІДНЕСЕННЯ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА І ПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА НА ТЕРЕНІ УКРАЇНИ ..... 313
7.1. Розвиток інфраструктури Південно-Західних залізниць та її значення для створення промислових і сільськогосподарських підприємств регіону ..... 313
7.2. Економічний вплив залізницІ на розвиток цукробурякового виробництва в Київській, Подільській і Волинській губерніях ..... 321
7.3. Фінансово-економічна взаємодія Південно-Західних акціонерних залізниць і спиртопереробної та тютюнової промисловості наприкінці ХІХ ст. ..... 331
7.4. Вплив Південно-Західних залізниць на розвиток легкої промисловості та вівчарства ..... 343
Висновки до розділу 7 ..... 360
РОЗДІЛ 8. ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП ДІЯЛЬНОСТІ АКЦІОНЕРНИХ ПІВДЕННО-ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ ТА ЇХ ПОДАЛЬШЕ ОДЕРЖАВЛЕННЯ ..... 364
8.1. Тарифні угоди та «тарифні війни» залізниць ..... 364
8.2. Фінансово-економічна необхідність організаційно-структурних перетворень у залізничній галузі Російської імперії у другій половині ХІХ ст. ..... 393
8.3. Державне регулювання і приватний капітал. Одержавлення Південно-Західних залізниць ..... 409
Висновки до розділу 8 ..... 424
Висновки ..... 428
Використана література ..... 441
Додатки ..... 483
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|