Мирослава Кругляк » Критичне мислення
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Критичне мислення
Посібник
|
|
|
Написано: |
2021 року |
|
Джерело: |
criticalthinkerua.wordpress.com |
|
Розділ: |
Навчальна |
|
Твір додано: |
20.08.2021 |
|
Твір змінено: |
28.01.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.6 МБ)
|
|
Опис: |
Матеріали ІІІ частини онлайн-курсу "Логіка, аргументація, критичне мислення". Розглядаються питання, які стосуються чуттєвого рівня пізнання та ілюзій сприйняття, принципи роботи пам’яті. Висвітлюється ряд когнітивних упереджень, недостатньо розкритих у вітчизняній літературі. Окремий розділ присвячений впливу ЗМІ, розпізнаванню маніпуляцій в ЗМІ та соцмережах, правилам інформаційної гігієни. Також розглядаються проблеми науки і псевдонауки, й інтерпретації числових даних. В останньому розділі кілька параграфів присвячені пасткам, які підстерігають нас при прийнятті рішень. І, насамкінець, висвітлюється зв’язок
мислення й творчості, а також чинники, що сприяють креативності. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ…………………………………………………………………………5
Розділ 1. УРОКИ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЩОДО
НАШОГО БАЧЕННЯ СВІТУ
§ 1.1. Загальна характеристика критичного мислення........7
§ 1.2. Чуттєве пізнання та його ілюзії………………….……..10
§ 1.3. Підтверджувальне упередження……………………….18
§ 1.4. Евристики наочності (доступності) та
репрезентативності…………………………………….. ..25
§ 1.5. Упередження вцілілих (упередження виживання…32
§ 1.6. Стереотипи…………………………………………………..35
§ 1.7. Помилки пам’яті та хибні спогади………………….….40
§ 1.8. Як поліпшити пам’ять?.............................................45
Рекомендовані джерела………………………………………….49
Тест №1……………………………………………………………...51
Розділ 2. МЕДІАГРАМОТНІСТЬ
§ 2.1. Вплив ЗМІ. «Магічні кулі» і «розсудливий
громадянин». Синдром злого світу………………….....60
§ 2.2. Інформування і пропаганда……………..……………...65
§ 2.3. Протистояння пропаганді………….…………………….70
§ 2.4. Розпізнавання і протистояння рекламним
впливам……………………………………………………...74
§ 2.5. Соціальні медіа та інформаційні бульбашки..………79
§ 2.6. Боти та тролі…………………………………….………….84
§ 2.7. Принципи інформаційної гігієни………………………87
Рекомендовані джерела………………………………………….92
Онлайн-ресурси для перевірки навичок
медіаграмотності………………………………………………..…94
4
Розділ 3. НАУКА І ПСЕВДОНАУКА
§ 3.1. Наука і здоровий глузд………..………………….……...95
§ 3.2. Характерні риси псевдонауки…………………………..99
§ 3.3. Ефект Форера (ефект Барнума)………….……………106
§ 3.4. Кореляція і причинність……………………………......111
Рекомендовані джерела………………………………………..115
Тест №2…………………………………………………………….117
Розділ 4. ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ЧИСЛОВИХ ДАНИХ
§ 4.1. Маніпуляція числами………………………….………..121
§ 4.2. Помилка базового рівня й регресія до середнього…125
§ 4.3. Помилка гравця й ілюзія контролю………….………130
§ 4.4. Помилки в інтерпретації даних. Оманливість
середнього значення………..…………………………...134
Рекомендовані джерела………………………………………..139
Тест №3…………………………………………………………….140
Розділ 5. ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ. ТВОРЧЕ МИСЛЕННЯ
§ 5.1. Пастки при прийнятті рішень: вплив емоцій, омана
планування………..………………………………………145
§ 5.2. Неокупні витрати (sunk costs)…………………………148
§ 5.3. Надмірна впевненість (overconfidence bias)………...154
§ 5.4. Фундаментальна помилка атрибуції………………...158
§ 5.5. Творчість. Етапи творчого процесу …………….........162
§ 5.6. Творче мислення ……………….………………………..166
Рекомендовані джерела………………………………………..170
Тест №4…………………………………………………………….171
Відповіді до тестів………………………………………………………176
Список використаних джерел…………………………….………….177
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|