Володимир Крекотень » Освітня реформа Петра Могили і утвердження бароко в українській поезії
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Освітня реформа Петра Могили і утвердження бароко в українській поезії
Стаття
|
|
|
Написано: |
1992 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
07.05.2013 |
|
Твір змінено: |
25.02.2016 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Записки Наукового товариства імені Шевченка. — Том ССХХІV. Праці Філологічної секції. — Львів, 1992. — С. 7-24
Розвиток української книжної поезії у XVII-XVIII ст. тісно пов'язаний з розвитком освіти. Поезію цієї доби часто називають "шкільною", бо в центрі усіх основних вогнищ літературного життя перебувала школа — монастирська, меценатська, братська чи така, що поєднувала ідейно-організаційні засади різних типів, як Києво-Могилянська колегія. Виникнення останньої знаменує собою початок зрілого бароко в українській культурі. Українське літературне бароко, розвиваючись переважно на "середньому" стильовому рівні, насамперед у шкільному середовищі, у більшості своїх виявів не доходить до формалістичних крайнощів, притаманних "високому", двірському, аристократичному бароко. Про це свідчить ідейно-тематичний спектр таких творів, якими починається період зрілого бароко — "Євхаристиріон" Софронія Почаського, анонімна (колективна) "Евфонія" і "Еводія" Григорія Бутовича, |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|