Опис: |
Мета дослідження – вивчити літературознавчий дискурс есеїстики
Є. Маланюка: його теоретико-літературну, історико-літературну та
літературно-критичну складові.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких завдань:
- розкрити витоки становлення і розвиток творчої індивідуальності
Є. Маланюка як літературного критика-есеїста;
- сформувати уявлення та дослідити особливості структурних складових
есеїстики митця;
- проаналізувати й узагальнити основні критичні та естетичні позиції
есеїста;
- сформувати уявлення про авторську концепцію національного
літературного процесу;
- з’ясувати головні парадигмальні змістові ,,згущення” ,,шевченкіани”
Є. Маланюка;
5
- простежити за естетичними та націософсько-культурологічними
вимірами феноменів ,,національної емоції” і ,,національного інтелекту”
в його літературознавчій парадигмі. |
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ………………………………………………………………………………3
Розділ 1. СВІТОГЛЯДНО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ПІДҐРУНТЯ
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОГО ДИСКУРСУ ЄВГЕНА МАЛАНЮКА…….…8
1.1.Літературознавча парадигма вивчення есеїстики Є. Маланюка..…….8
1.2.Формування світоглядно-методологічних основ літературознавчого
дискурсу……………………………………………………………………….15
1.3. Структурованість літературознавчого дискурсу……………………….33
1.4. Проблема художності: пошуки сутності………………………………..38
1.4.1. Дихотомія мистецтво / не-мистецтво, художнє / не-художнє………39
1.4.2. Критерії оцінки художності……………………………………...........48
Висновки до першого розділу ……………………………………………….53
Розділ 2. Т. ШЕВЧЕНКО, І. ФРАНКО, ЛЕСЯ УКРАЇНКА В
ОСМИСЛЕННІ Є. МАЛАНЮКА…...…………………………. …………...56
2.1. ,,Шевченкіана” Є. Маланюка……………………………………………56
2.1.1. Концепти ,,месіанство”, ,,геніальність”…………………………........72
2.1.2. Концепт ,,Живий Шевченко”………………………………………… 87
2.2. Т. Шевченко – М. Гоголь в есеїстиці Є. Маланюка: два вектори
геніальності……………………………………………………………………91
2.3. І. Франко та Леся Українка – явище національного інтелекту………..97
Висновки до другого розділу……………………………………………….122
Розділ 3. ЛІТЕРАТУРНО-КРИТИЧНИЙ ДИСКУРС ПІДРАДЯНСЬКОЇ
ЛІТЕРАТУРИ В ПЕРСОНАЛІЯХ…………………………………………..126
3.1. Оцінки підрадянської літератури………………………………………126
3.1.1. Неповнота ,,української людини”: драма П. Тичини…………….....134
3.1.2. М. Рильський в інтелектуальному осягненні Є. Маланюка………..141
3.1.3.Шлях до духовної суверенності: творчі постаті Г. Чупринки,
М. Бажана, Ю. Яновського………………………………………………….148
3.2 Феномен ,,Духовної Суверенності”: М. Хвильовий у рецепції
Є. Маланюка…………………………………………………………………157
3.3. Шістдесятництво – феномен неповноти ренесансу українського
духу…………………………………………………………………………...168
Висновки до третього розділу……….………………………………………174
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………....178
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………...186
|