Наталія Краснопольська » Джерела та етапи формування української термінології менеджменту
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Джерела та етапи формування української термінології менеджменту
Дисертація
|
|
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
21.07.2024 |
|
Твір змінено: |
21.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційної праці полягає в окресленні джерел та визначенні
основних етапів формування УТМ, а також у з’ясуванні особливостей її
становлення та функціонування в мовному просторі сучасної української
літературної мови.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких завдань:
− проаналізувати українську терміносистему менеджменту за позамовними та
внутрішньомовними параметрами;
− окреслити основні етапи її становлення та динаміку розвитку;
− систематизувати терміноодиниці УТМ за лексико-тематичним принципом;
− визначити джерела творення УТМ;
− з’ясувати причини та шляхи запозичання терміноодиниць, простежити їх
освоєння українською мовою;
− схарактеризувати особливості лексико-семантичних відношень в УТМ;
− випрацювати практичні рекомендації щодо внормування УТМ. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
УМОВНІ СКОРОЧЕННЯ…………………………………………………………....4
ВСТУП…………………………………………………………………………….......10
РОЗДІЛ І. Терміносистема менеджменту як одна з новітніх підсистем
економіки …………………………………………………………………………….16
1.1. Критерії дослідження терміносистеми……………………………...…………..16
1.2. Параметри опису української терміносистеми менеджменту…………….......20
1.2.1. Позамовні параметри………………………………………………..……20
1.2.2. Внутрішньомовні параметри……………………………………………..24
1.3. Основні етапи формування української термінології менеджменту………....32
Висновки до розділу І………………………………………………………………. .44
РОЗДІЛ ІІ. Джерела формування української термінології менеджменту…..46
2.1. Місце лексико-семантичної деривації у формуванні української
термінології менеджменту…………………….……………..………………………48
2.1.1. Загальноекономічні та спеціальні економічні терміни як джерело
формування ядра української термінології менеджменту………………………….48
2.1.2. Особливості ретермінологізації у формуванні української
термінології менеджменту……..……………………..……………………………...55
2.1.3. Особливості термінологізації загальновживаної лексики у
формуванні української термінології менеджменту………………………………..61
2.1.4. Особливості метафоризації у формуванні української термінології
менеджменту…………………………………………………………………………..66
2.2. Роль морфологічного словотворення у формуванні української термінології
менеджменту…………………………………………………………………….…….73
2.3. Запозичення як одне з основних джерел поповнення української
термінології менеджменту…………………………………………………………..88
2.3.1. Причини та шляхи запозичень…………………………………………..88
2.3.2. Типи запозичень………………………………………………………….95
2.3.3. Адаптація іншомовних термінів менеджменту до української
мови…………………………………………………………………………………...108
3
2.4. Номінаційний потенціал синтаксичної деривації у формуванні української
термінології менеджменту…………………………………………………………..116
Висновки до розділу ІІ………………………………………………………………123
РОЗДІЛ ІІІ. Лексико-тематична класифікація та лексико-семантичні
відношення в українській термінології менеджменту………………………..126
3.1. Лексико-тематична класифікація української термінології менеджменту…126
3.2.Лексико-семантичні відношення в українській термінології менеджменту..133
3.2.1. Гіперо-гіпонімія………………………………………………………….134
3.2.2. Синонімія………………………………………………………………...140
3.2.3. Антонімія……………………………………………………………...….149
3.2.4. Полісемія…………………………………………………………………156
3.2.5. Омонімія………………………………………………………………….167
3.2.6. Паронімія…………………………………………………………………174
Висновки до розділу ІІІ……………………………………………………………...179
Додаток І. Практичні рекомендації щодо внормування української
термінології менеджменту………………………………………………………...181
Висновки………………………………………………………………………….…189
Список використаних джерел…………………………………………………….194
Список використаної літератури………………………………………………...199
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|