Богдан Володимирович Козак » Розрізнення метафізики й онтології за типом мислення
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Розрізнення метафізики й онтології за типом мислення
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
28.04.2025 |
|
Твір змінено: |
01.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дисертаційного дослідження. Мета дисертаційної роботи полягає в тому, щоб на підставі аналізу сутності метафізики та онтології як автономних типів філософування виявити їх розрізнення.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
– розкрити історію виникнення та співвідношення термінів "метафізика" та "онтологія" в її специфічно-філософській проблематичності;
– визначити й обґрунтувати спільне поле метафізики та онтології, з якого випливає їх розмежованість;
– виявити сутнісну природу метафізики та онтології як автономних складових філософування;
– розкрити принципи взаємодії метафізики та онтології як типів мислення та дослідити значущість цієї взаємодії у бутті людини. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1. ІСТОРИЧНЕ І МЕТОДОЛОГІЧНЕ РОЗГОРТАННЯ ТЕМИ СПІВВІДНОШЕННЯ МЕТАФІЗИКИ І ОНТОЛОГІЇ 12
1.1. Історичні витоки проблематизації співвідношення метафізики і онтології 12
1.1.1. Розрізнення метафізики і онтології в західноєвропейській філософії 12
1.1.2. Російська релігійна філософія як можливість запитування про розмежування метафізики і онтології 25
1.2. Методологічне розгортання теми співвідношення метафізики і онтології 48
1.2.1. Загальні та специфічні методологічні проблеми 48
1.2.2. Істина як етимон: ономатологічно-диференційний метод 49
Висновки до першого розділу 60
РОЗДІЛ 2. ТЕМАТИЗАЦІЯ МИСЛЕННЯ ЯК СПОСІБ РОЗМЕЖУВАННЯ МЕТАФІЗИКИ І ОНТОЛОГІЇ 62
2.1. Концептуальна емансипація мислення від мови 62
2.1.1. Методологічне окреслення ґрунту дослідження 62
2.1.2. Δισσοι λογοι або подвійність мови 64
2.1.3. Подвійність мови і мислення 74
2.2. Аналітика мислення як засіб розрізнення метафізичного і онтологічного мислення 80
2.2.1. Про неможливість мислити про мислення 81
2.2.2. Недомислення як структура мислення 88
2.2.3. Повадки мислення 91
2.2.4. Принцип субстанційності мислення 98
2.2.5. Поняттєва структура життя мислення 105
2.2.6. Експлікація субстанціалізації мислення 108
2.2.7. Співвідношення інваріантного та витаємного мислення 106
2.3. Структурний опис онтологічного і метафізичного мислення 112
2.3.1. Дескрипція інваріантних структур онтологічного мислення 113
2.3.2. "Предмет" онтологічного мислення 122
2.3.3. Звільнення простору для метафізичного типу мислення 124
2.3.4. Особистісність метафізичного мислення 126
Висновки до другого розділу 129
РОЗДІЛ 3. ЕКСПЛІКАЦІЯ КОРЕЛЯТИВНОСТІ ТИПІВ МИСЛЕННЯ З РЕЛІГІЙНОЮ ПОЗИЦІЄЮ ЯК ДРУГОГО ПРИНЦИПУ РОЗРІЗНЕННЯ МЕТАФІЗИКИ ТА ОНТОЛОГІЇ 130
3.1. Критика ідеї самодостатності мислення 131
3.1.1. Арґументативність дискурсу як прояв самодостатності мислення 135
3.1.2. Апріорна ілюзорність самодостатності мислення 138
3.1.3. Позаісторичність мислення як прояв апріорної ілюзії його самодостатності 142
3.2. Гіпотеза примордіальної локації як релігійності 148
3.2.1. Релігійність, релігійна поведінка та релігія 150
3.2.2. Примордіальна локація як сакральне 158
3.3. Гносеологічний сенс сакрального щодо спекулятивного мислення 161
3.3.1. Конфесійність філософії 165
3.3.2. Язичество і християнство як два типи рефлексії сакрального 168
3.3.3. Релігійна специфіка метафізичного та онтологічного мислення 170
Висновки до третього розділу 171
ВИСНОВКИ 173
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 178
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|