Ярослав Козачок » Концепція нації як духовної спільноти в художній та публіцистичній творчості Миколи Костомарова
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Концепція нації як духовної спільноти в художній та публіцистичній творчості Миколи Костомарова
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
25.06.2025 |
|
Твір змінено: |
25.06.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання роботи полягає в спробі осмислити творчу спадщину
Миколи Костомарова як цілісний світоглядно-творчий феномен, дослідити
широту її ідейно-тематичного спектру, жанрову специфіку, особливості
індивідуального художнього стилю; вивчити співвідношення традицій і
новаторства в творчості письменника; встановити та обгрунтувати місце
Костомарова в тогочасному українському письменстві, внесок у його розвиток,
далекосяжні впливи на ідейно-естетичні процеси.
Виконання передбачало ревізію оцінок творчості письменника
попереднього часу, відмову від аберативних деструкцій та кривотлумачень
змісту і естетичної природи художніх писань, концептуалізацію української
національної ідеї в доробку Миколи Костомарова та в її оприявненні
українським письменством середини – другої половини ХІХ ст.
Реалізація цієї мети зумовила вирішення цілої низки завдань, а саме:
1. Вивчити історико-політичний, суспільний та культурно-естетичний
контекст творчості Миколи Костомарова (30-і – 80-і роки ХІХ ст.).
11
2. Здійснити селекцію художніх, художньо-публіцистичних та
полемічних текстів, аналіз яких дозволяє схарактеризувати ідейно-тематичну та
жанрово-естетичну систему творчої спадщини митця.
3. Дослідити історико-культурну генезу та суспільний,
культурологічний і естетичний контекст творчості Миколи Костомарова.
4. Визначити місце і роль Костомарова в культурологічному
континуумі ХІХ століття.
5. Здійснити генеалогічний, жанрово-стильовий тощо аналіз писемної
спадщини Костомарова в парадигмі націєтворення, розкрити індивідуальні
ознаки художнього стилю письменника.
6. Розкрити динаміку "традиція-новаторство" Миколи Костомарова-
епіка, специфіки її композиційно-жанрових структур, специфіку нарацій і
образотворення.
7. З'ясувати характерні особливості драматургії письменника
("ідеологічність", колізії, конфлікти, характери).
8. Систематизувати публіцистичні писання в тематиці, проблемах,
рисах індивідуального стилю, контексті громадянських шукань українського
поспільства.
9. Дослідити контекстуальні й інтертекстуальні зв'язки мистецької
спадщини Костомарова з письменством ХІХ століття. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП..............................................................................................................…3
РОЗДІЛ І. СВІТОГЛЯДНІ ЗАСАДИ МИКОЛИ КОСТОМАРОВА І
ФОРМУВАННЯ ІДЕЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ...........................…..18
1.1. Дія суспільно-політичних та культурно-просвітницьких чинників
ХІХ століття на світоглядну генезу Миколи Костомарова...................................18
1.2. Міф "воскресаючої" України в критиці, науковій, художній і
публіцистичній спадщині раннього періоду творчості.........................................44
1.3. "Книги буття українського народу" – ідейно-художня сублімація
суспільно-політичного вияву нової національної свідомості......................67
РОЗДІЛ ІІ. ЕСТЕТИЧНА КАТЕГОРІЯ "ДУХОВНОСТІ
НАЦІОНАЛЬНОГО" В ТЕМАТИЦІ І ЖАНРОВО-ЕСТЕТИЧНОМУ ПОСТОРІ
ХУДОЖНІХ ТВОРІВ КОСТОМАРОВА..............................................................110
2.1. Ідейно-естетичний контекст категорії "духовності національного"...110
2.2. Національні вектори поезії Костомарова..............................................126
2.3. Функціонування української ідеї в прозових творах
письменника...........................…………………………....................................…..163
2.4. Українські характери і конфлікти в драматургії Костомарова............209
РОЗДІЛ ІІІ. ЛІТЕРАТУРНА КРИТИКА І ПУБЛІЦИСТИКА МИКОЛИ
КОСТОМАРОВА В КОНТЕКСТІ РОЗБУДОВИ НАЦІОНАЛЬНОЇ
ІДЕНТИЧНОСТІ......................................................................................................256
3.1. Протонаціональне як вияв формування модерної національної
свідомості в статті "Дві руські народності".................................................256
3.2. Публіцистика Костомарова на службі самоідентифікації
українського народу (міжетнічний дискурс).......................................................289
3.3. Мова, література і освіта в літературній критиці та публіцистиці
Миколи Костомарова..............................................................................................351
ВИСНОВКИ.....................................................................................................398
ЛІТЕРАТУРА...................................................................................................409
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|