Костянтин Корсак » Вища освіта і Болонський процес
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Вища освіта і Болонський процес
Посібник
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Навчальна |
|
Твір додано: |
23.06.2024 |
|
Твір змінено: |
23.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(8.7 МБ)
|
|
Опис: |
У посібнику нестандартно і ґрунтовно проаналізовано еволюцію і досягнення систем вищої освіти країн Європи та України в минулому, їх стан на початку XXI ст. і перспективи розвитку. Зазначено причини добровільного об’єднання держав Старого світу навколо ідеї гармонізації структури і змісту вищої освіти, підписання ними Болонської декларації, де містяться заходи і кроки, сприятливі для створення вільного європейського простору вищої освіти і науки, ліквідації бар’єрів щодо мобільності студентів, викладачів і наукових працівників, формування вигідних умов для співробітництва у сфері фундаментальних природничих і гуманітарних наук, підвищення якості та світової привабливості європейської вищої освіти.
Для науковців, викладачів, а також студентів, які навчаються за програмами, передбаченими для спеціалістів і магістрів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Переднє слово
Вступ
РОЗДІЛ 1. ЕВОЛЮЦІЯ ОСВІТНІХ СИСТЕМ У МИНУЛОМУ І ФОРМУВАННЯ СЕКТОРА ВИЩОЇ ОСВІТИ
1.1. Термінологічний мінімум
1.2. Вища освіта в минулому
РОЗДІЛ 2. ВИЩА ОСВІТА В ІНДУСТРІАЛЬНУ ЕПОХУ І В СУСПІЛЬСТВІ ЗНАНЬ
2.1. Освіта і принципи індустріалізму
2.2. Освіта і суспільство знань
РОЗДІЛ 3. ВИЩА ОСВІТА ЄВРОПИ НАПЕРЕДОДНІ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Кількісні дані про середню освіту в Європі і України
3.2. Кількісні дані про вищу освіту в Європі та Україні перед початком Болонського процесу
3.3. Розподіл студентів за профілями підготовки: європейські та українські тенденції
РОЗДІЛ 4. СПІЛЬНІ ТА ВІДМІННІ РИСИ СИСТЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ КРАЇН – ІНІЦІАТОРІВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ
4.1. Система вищої освіти Франції: цілі, структура, досягнення і проблеми
4.2. Системи вищої освіти Великобританії, Італії та Німеччини
РОЗДІЛ 5. СИСТЕМА ОСВІТИ І ВИЩА ОСВІТА В УКРАЇНІ
5.1. Загальні відомості
5.2. Політика й цілі діяльності освітньої системи
5.3. Структура і характеристики формальної системи освіти
5.4. Неформальна і безперервна освіта
5.5. Управління і забезпечення якості освіти
5.6. Фінансування освіти
5.7. Викладацький персонал системи освіти
5.8. Розвиток програм, методик навчання і контролю його результатів
5.9. Наукова підтримка навчального процесу
5.10. Деякі основні проблеми початку XXI ст.
РОЗДІЛ 6. ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ
6.1. Темп і межі розширення масштабів
6.2. Тенденція подовження обов’язкової освіти
6.3. Тенденція професіоналізації освіти і урізноманітнення вищої школи
6.4. Тенденція розширення завдань закладів вищої освіти
6.5. Створення і розвиток нових університетів та інших ВНЗ
6.6. Зміни у вимогах та умовах праці викладачів вищої школи
6.7. Нові тенденції у взаємодії ВНЗ і промисловців
6.8. Нові тенденції в управлінні вищою освітою та її фінансуванні
6.9. Тенденція поліпшення систем кваліфікаційного забезпечення
6.10. Проблема втрати молодих науковців
6.11. Тенденція розширення мобільності та навчання за кордоном
6.12. Проблема порівняння навчання і взаємовизнання дипломів
6.13. Недержавний сектор вищої освіти
РОЗДІЛ 7. ДЕКЛАРАЦІЇ, ВІДОЗВИ І РЕАЛЬНІ КРОКИ В БОЛОНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ
7.1. Події напередодні Болонського процесу
7.2. Велика Хартія університетів – засіб об’єднання академічних ВНЗ
7.3. Лісабонська конвенція – правова база поглиблення обмінів і кооперації у сфері вищої освіти Європи
7.4. Сорбоннська декларація 1998 р. – перший крок до гармонізації європейської вищої освіти
7.5. Болонська декларація від 19 червня 1999 р. – правнича база освітньої інтеграції Європи
7.6. Розвиток Болонського процесу після 1999 р.
РОЗДІЛ 8. УКРАЇНА І БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС
8.1. Деякі загальні зауваження і аналіз
8.2. Офіційна позиція керівників системи освіти України щодо Болонського процесу
Додатки
Список використаної та рекомендованої літератури
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|