Михайло Константинов » Ю. Лотман та візуальна семіотика другої половини ХХ ст. (історико-філософський аналіз)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Ю. Лотман та візуальна семіотика другої половини ХХ ст. (історико-філософський аналіз)

Праця
Написано: 2017 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 24.12.2017
Твір змінено: 20.08.2019
Завантажити: Файли вилучено з бібліотеки на запит власника авторських прав.
Опис: Метою дослідження є реконструкція кіно-
семіотичної концепції Ю.М. Лотмана як складової частини його загальної струк-
турно-семіотичної теорії (з урахуванням її еволюції) і визначення місця та ролі
цієї концепції в розвитку візуальної семіотики (семіотики кіно) на тлі основних
історико-філософських трансформацій другої половини ХХ ст.
Зазначена мета зумовила реалізацію таких завдань:
– вивчити джерела та історіографію проблеми, визначити методологію дос-
лідження;
– визначити теоретичні джерела формування науково-філософських погля-
дів Ю. Лотмана і встановити основні етапи його творчої еволюції і трансформації
його семіотичних ідей;
– уточнити визначення поняття «візуальна семіотика» та місце цього розді-
лу семіотичних досліджень як у розрізі структурно-семіотичних ідей Ю. Лотмана
(з урахуванням їх еволюції), так і в розрізі історії філософії та семіотики другої
половини ХХ ст. загалом;
– дослідити семіотичну модель комунікації в художньому тексті
Ю. Лотмана у контексті її відношення до інших подібних моделей;
– проаналізувати місце і роль у структурно-семіотичній концепції
Ю. Лотмана поняття мистецтва як вторинної моделюючої системи і показати ево-
люцію використання ним цього поняття;
– реконструювати основні ідеї концепції структурно-семіотичного дослі-
дження візуальних мистецтв у Ю. Лотмана на підставі його загальної концепції 7
структурно-семіотичного дослідження художнього тексту;
– провести аналіз і систематизувати основні ідеї семіотики кіно Ю. Лотмана
як дослідження структури візуальності;
– провести компаративний аналіз семіотики кіно Ю. Лотмана і одного із за-
сновників світової кіносеміотики К. Метца;
– порівняти структурно-семіотичний підхід і семіотику кіно Ю. Лотмана з
ідеями французького структуралізму і постструктуралізму, представленими, зок-
рема, у філософії і семіотиці Р. Барта.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.