Ірина Кондратьєва » Інституції орієнтального християнства в умовах домінування інших конфесій
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Інституції орієнтального християнства в умовах домінування інших конфесій
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Релігія |
|
Твір додано: |
10.05.2025 |
|
Твір змінено: |
10.05.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Метою дисертаційного дослідження є
проведення комплексного релігієзнавчого аналізу інституціоналізації
орієнтального християнства, починаючи від утворення первинних структур до
сучасних модифікованих форм, реалізованих в умовах домінування інших
конфесій та релігій.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення наступних завдань:
- виділити основні етапи і напрямки дослідження орієнтального
християнства та здійснити аналіз праць, присвячених богословським,
соціальним, політичним та економічним аспектам процесів інституціоналізації
конфесійних структур;
- охарактеризувати специфіку конфесійно зорієнтованих та
світських дослідницьких установок у дослідженні інституцій
орієнтального християнства, а також розкрити переваги і недоліки
відповідних підходів;
- визначити правомірність усталених дефініцій, вказавши на
невідповідності використовуваних понять, як то: змішання східних
диптихіальних церков та східних стародавніх церков Сирії, Єгипту,
Вірменії, Індії, Ефіопії та Еритреї; розуміння церков Сходу як
несторіанських; виявити правомірність ідентифікації Ассирійської
7
церкви Сходу як несторіанської, зважаючи при цьому на верифікацію
етнічної прив’язки та христологічної доктрини;
- розмежувати використання термінів діофізитство і
несторіанство у їх відношенні до антіохійської христологічної
формули, відповідно до чого уточнити найменування церков
орієнтального християнства;
- виявити вплив монофізитства, вчень Аполлінарія та Севіра на
формування христологічної доктрини у халкідонських та
нехалкідонських інституціях;
- розкрити релігійну модель сасанідської Персії, в межах якої
виникають та розвиваються орієнтальні церкви, відбуваються контакти
з інституціями провладних, зороастрійських структур;
- визначити основні чинники та закономірності формування
характерних складових орієнтальних інституцій християнства, на
основі аналізу ієрархічної структури визначити специфіку становища у
нехристиянському просторі, вплив на політичні та суспільні рішення;
- з’ясувати значущість та функціональність міллета східних
християн у мусульманській моделі організації суспільства та
прослідкувати вплив суто конфесійних чинників на формування
ісламо-християнських стосунків, охарактеризувавши особливості
статусу ахль аз-зімма;
- вказати основні тенденції процесів інституціоналізації
церковних структур християнського Сходу в державних утвореннях
арабо-тюркського світу та виявити відмінності в їх становищі
порівняно з іншими історико-географічними періодами;
- проаналізувати причини появи окремих інституційних
утворень орієнтального християнства в Китаї, Єгипті, Ефіопії та
Вірменії, визначити причини їх розквіту та занепаду;
- дослідити особливості сприйняття офіційними колами Руської
православної церкви орієнтальних інституцій; |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ....................................................................................................... 3
Розділ І
АНАЛІТИЧНИЙ ОГЛЯД ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ З
ПРОБЛЕМ ОРІЄНТАЛЬНОГО ХРИСТИЯНСТВА .......................... 17
Висновки до І розділу…………………………………………………………. 75
Розділ II
ІДЕНТИФІКАЦІЯ ОРІЄНТАЛЬНОГО ХРИСТИЯНСТВА:
ПЕРЕДУМОВИ ПОЯВИ ТА ХАРАКТЕРНІ РИСИ ЙОГО
ЕКЛЕЗІОЛОГІЧНИХ УТВОРЕНЬ…………………………………….. 77
2.1. Проблема сприйняття інституцій орієнтального християнства...... 77
2.2. Ассирійська церква Сходу: аргументи за і проти її
несторіанської зумовленості..................................................................... 89
2.3. Дохалкідонські церкви: їх віроповчальна основа та еклезіологічні
орієнтири............................................................................................. 119
Висновки до ІІ розділу………………………………………………………… 177
Розділ III
СТАНОВЛЕННЯ ІНСТИТУЦІЙ СХОДУ В УМОВАХ
ЗОРОАСТРІЙСЬКОГО ДОМІНУВАННЯ…………………………… 181
3.1. Конфесійна модель суспільства сасанідської Персії та місце в ній
християнських інституцій.......................................................................... 181
3.2 Особливості становлення орієнтальних інституцій та їх
характеристика............................................................................................ 202
Висновки до ІІІ розділу………………………………………………………... 259
Розділ IV
ДАВНІ СХІДНІ ЦЕРКВИ В МУСУЛЬМАНСЬКОМУ СВІТІ 262
4.1. Мусульманська модель організації суспільства та місце в ній
міллета східних християн .......................................................................... 262
4.2. Функціонування орієнтальних інституцій в державах арабо-
тюркського світу.......................................................................................... 303
Висновки до ІV розділу…………………………………………………………. 395
Розділ V
ДАВНІ СХІДНІ ЦЕРКВИ І РУСЬКА ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА
У РЕТРОСПЕКТИВІ МІЖКОНФЕСІЙНИХ СТОСУНКІВ…………. 399
5.1.Орієнтальне християнство і політика православної Росії…………. 399
5.2. Інституціональні осередки орієнтальних церков у конфесійному
полі Руської православної церкви……………………………………...
452
Висновки до V розділу…………………………………………………………… 472
ВИСНОВКИ……………………………………………………………… 476
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………... 487
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|