Ольга Коменда » Творчість М.Рославця в контексті становлення музичного модернізму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Творчість М.Рославця в контексті становлення музичного модернізму
Посібник
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Навчальна |
|
Твір додано: |
25.09.2022 |
|
Твір змінено: |
25.09.2022 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.1 МБ)
|
|
Опис: |
Коменда О.І. Творчість М.Рославця в контексті становлення музичного модернізму: навч. посіб. ; вид. 2-ге, допов. / Ольга Коменда. – Луцьк, 2015. ‒ 208 с.
У посібнику розглядаються творчі здобутки одного із лідерів музичного модернізму
1920-х років, талановитого композитора, автора оригінальної ладо-гармонічної системи си-
нтетакорду Миколи Рославця, творчість якого, починаючи з середини 1930-х років і аж до
кінця 80-х, замовчувалася з ідеологічних причин. У даній праці творчість М.Рославця розг-
лядається в контексті становлення та розвитку музичного модернізму на східно-
європейських теренах, окреслюються зв’язки композитора з українською музичною куль-
турою.
Адресується викладачам і студентам вищих навчальних закладів, науковцям, усім хто
цікавиться історичними, теоретичними, естетично-художніми та жанрово-стильовими про-
блемами музичного модернізму.
|
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕДМОВА………………………………………………………………….... 5
ВСТУП………………………………………………………………………...... 7
РОЗДІЛ 1. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ М.РОСЛАВЦЯ.
УМОВИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ
КОМПОЗИТОРА……………………………………………………………. 15
1.1. Становлення музиканта..……….……............................................ 15
1.2. Харківський період діяльності….....……..………………............. 27
1.3.Час творчої зрілості: його здобутки і втрати….............................. 30
1.4. Підсумки творчості............................................….......................... 39
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ РОЗДІЛУ……………………………………….. 43
ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ……………..……………… 44
РОЗДІЛ 2. РИСИ ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ М.РОСЛАВЦЯ.. 46
2.1.Особливості нервово-психічної організації М.Рославця як підс-
тава для формування його творчої індивідуальності......................… 46
2.2 Естетично-художні принципи М.Рославця та їх віддзеркалення
у його композиторській та музично-критичній спадщині.................. 59
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ РОЗДІЛУ……………………………………….. 79
ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ ……………..……………... 80
РОЗДІЛ 3. СИСТЕМА СИНТЕТАКОРДУ................................…………. 81
3.1. Система синтетакорду М.Рославця в контексті ладо-
гармонічних пошуків часу..................................................................... 81
3.2. Особливості ладо-гармонічної організації М.Рославця............... 88
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ РОЗДІЛУ……………………………………….. 99
ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ…………..………………… 100
РОЗДІЛ 4. ХАРАКТЕРИСТИКА ТВОРЧОГО ДОРОБКУ. РИСИ
СТИЛЮ М.РОСЛАВЦЯ................................................................................ 102
4.1. Основні етапи кристалізації авторського стилю.........………...... 102
4.2. Особливості творчої та стильової еволюції................................... 124
4.3. Інтонаційний словник М.Рославця, його новітність та оригіна-
льність...................................................................................................... 131
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ РОЗДІЛУ……………………………………...... 134
ПИТАННЯ ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ…………..………………… 135
ВИСНОВКИ……………………………....…………………………………. 137
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………….......………………. 139
СПИСОК МУЗИЧНИХ ТВОРІВ М.РОСЛАВЦЯ …………..…...………………….. 151
ПРИКЛАДИ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ М.РОСЛАВЦЯ.………...……………………… 156
ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК........................................................................... 201
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|